A gyerekek rajzban fejezték ki, hogy milyen célokat szeretnének a jövőben elérni.
Célok kitűzése és elérése
– Relaxáció: Békaászana,Cicaászana,
-Dal: Képes vagy rá!
– Mese: Rosszcsont Ricsi remekel ( Örömvár könyv 37. oldal)
Beszélgetés a meséről.
-Varázshópelyhek ( Boldogságóra könyv 125. oldal)
– Zárókör:
Mi volt a legjobb a mai napban?
Játék, játék, játék….
Idén nagy igényük van a közös játékokra.
Ez a hónap is az önállóság jegyében telt.
Az osztályban kialakított, következetesen betartott szabályokat a gyerekek rutinszerűen végezték, teljesítették.
A felelősök valóban felelősen viselkedtek. A hetesek segítettek táblát törölni, a tantárgyi felelősök a tanulást előkészíteni. Minden pénteken, a napköziben együtt takarítottunk, virágot öntöztünk.
A tanterem rendje, tisztasága alátámasztotta a sikeres munkát, tanulást.
A versenynaptárunk már a nyári szünetben félig betelt. A Böngész országos levelező versenyekre 8 tanuló nevezett különböző tantárgyakból. Egy tanuló több tantárgyból is megmérettetett párhuzamosan. Országos 11. helyezést és országos 20. helyezést értünk el.
A példakövetés, a célokról való beszélgetések is segítettek a célok kitűzésében, elérésében. Híres emberekről olvastunk, powerpoint bemutatót készítettek a szorgalmas diákok családtagjaikról.
Két tanuló 6 osztályos gimnáziumba szeretne tovább tanulni, ők központi felvételi feladatsort írtak a közeli gimnáziumban.
Az e havi téma is magával ragadott minket.
Érdeklődéssel hallgatták a gyerekek A varázsecset című mesét, melyből apró jeleneteket meg is jelenítettünk.
Az Add körbe a varázsecsetet című játék azóta is visszatérő lett nálunk. Bár volt olyan gyerek, aki kudarcként élte meg, hogy nem sikerült elsőre kitalálni az ecset helyét. Ez a tapasztalat alkalmat adott arra, hogy beszélgessünk a kitartásról és a sikertelenség elfogadásáról.
Rajzolás közben meghallgattuk a Van nekem egy álmom című dalt, majd táncoltunk is rá.
Falhasználtuk az egyéb programok kínálta játékokat is. Nagy sikere volt a
a Láthatatlan törzsfőnök és a Hotelportás játéknak is.
A célok elérésének kapcsán rávilágítotrunk a segítsegnyújtás, a jótanácsok, a pozitív hozzálállás és az együttműködés fontosságára is.
Az feladatainak átélésére összpontosítva kevés fotó és sok élmény született.
A 2.a osztály januári alkotása a „Lapbook készítése: célok megfogalmazása” címet kapta.
A januári boldogságórát elkészítette: Búzás Béla Attiláné Erika
A 2.b osztály januári alkotása a „Van nekem egy álmom” címet kapta.
A januári boldogságórát elkészítette: Brezsnyákné Baksi Ildikó
Január hónap témája célok kitűzése és elérése. Beszélgettünk róla, hogy mik azok a célok, ki mit tűz ki az idei évre céljául magának. Pl. megtanul írni, olvasni, kipróbál egy egy új sportot, többet segíteni másoknak, szófogadóbb lesz, stb. Megismerkedtünk a Boldogvár meséjével. A környezetvédelem, a természet szeretete, vigyázása is a célok között szerepel, ezért a kismadaraknak madárkalácsot készítettünk. Megbeszéltük a csoportunk közös céljait, melyből plakátot készítettünk és kitettük a csoportunkba. Medvenap alkalmából pedig a gyerekek által behozott plüssmacikból medvekiállítást készítettünk. Kiszíneztük és felragasztottuk a Boldogságvárunk következő lépcsőfokára a célok jelét. Közben hallgattuk Bagdi Bella Van nekem egy álmom című dalát.
A januári témánk a célok kitűzése és elérése volt. Az 5. osztályban az év első osztályfőnöki óráján foglalkoztunk a témával; a tanulók céljaikat fogalmazták meg az új évre. Négy szempontot adtam: ezen szeretnék változtatni; / ezeket a könyveket szeretném elolvasni; / ezt szeretném kipróbálni; / ide szeretnék eljutni. Többségében reálisnak tekinthető célokat jelöltek meg, kivételt az utolsó „szempont” képezett, ahol igen távoli országok, városok kerültek megnevezésre, mint úti cél. A célokat egy „időkapszulába” rejtettem, és 2026. január elején majd áttekintjük, kinek, mit sikerült megvalósítani belőle. A tapasztalatokat felhasználva lehet majd új célokat kitűzni a következő évre.Céljaim az új évben
A januári boldogságóra foglalkozásokon nagyon sokat beszélgettünk az osztályunk céljairól és a gyerekek egyéni rövid- és hosszútávú céljairól.
Készítettek a gyerekek egy űrhajót, amelyre felhelyezték terveiket. Tanév végén majd megnézzük, hogy kinek valósultak meg a tervei.