Számba vettük céljainkat és mertünk nagyokat álmodni. Megvalósítható céljaink között szerepelnek megnézni Budapestet, elmenni a Forma 1-re, megtanulni gitározni, javítani a bizonyítványon, eljutni moziba és koncertre, színpadon, közönség előtt fellépni, jó szakmát választani.
Célok kitűzése és elérése
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Számba vettük céljainkat és mertünk nagyokat álmodni. Megvalósítható céljaink között szerepelnek megnézni Budapestet, elmenni a Forma 1-re, megtanulni gitározni, javítani a bizonyítványon, eljutni moziba és koncertre, színpadon, közönség előtt fellépni, jó szakmát választani.
A foglalkozást a „Van nekem egy álmom” dal meghallgatásával kezdtük.Ezután megbeszéltük a hét témáját, a „Medve hetünket”.Kitűztük a feladatainkat, céljainkat a hétre, és megbeszéltük miket fogunk készíteni.Ezután Varázshópelyhek játékot játszottunk.A gyerekek izgalommal készítették napról-napra a medve barlangot, medvéket, medve fejeket.A téma lezárásaként a Boldogságvárunk 5. lépcsőfokára felragasztottuk a célok elérésének jelképét.
Közös megbeszélés után, mindenki lerajzolta, hogyan képzeli el a jövőben magát, mi az életcélja.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
Seneca írta: „Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja melyik kikötőbe tart.” Valóban nagyon fontos, hogy már a kisgyermek is tudjon megfogalmazni reális célokat, és lássa az ehhez vezető lépcsőket, feladatokat is. Továbbá fontos az is, hogy rendszeres időközönként önellenőrzést tartson, hogyan áll a tervei megvalósításában.
A januári hónap a célok kitűzésének és elérésének hónapja, melynek keretében készítettünk egy repülőt, amely egy molinót húz maga után. Erre írták fel a tanulók, hogy mit szeretnének 2022-ben megvalósítani, milyen rövid és hosszútávú céljaik vannak.
A téma feldolgozásaként elolvastuk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét, majd beszélgettünk arról, hogy mi a különbség a kívánság és a kitűzött cél között.
Terveztük jövőnket. Mi leszek, ha nagy leszek? Meghallgattuk a hónap dalát, majd mi is kívántunk hármat az aranyhaltól. Beszélgettünk a céljainkról, valamint azok megvalósításának feltételeiről, tehát az ehhez szükséges erősségeinkről is. Megnéztük az 5 perces Piston (Dugattyú) animációs kisfilmet. Beszélgettünk arról, hogy milyen cél motiválhatta az egyik és másik szereplőt. Véleményeztük, hogy mennyire volt okos a kerekesszékes célja, akik szembekerültek egymással, ütköztették érveiket. Felhívtuk egymás figyelmét a reális, megvalósítható célok kitűzésének fontosságára. Céljaink elérése érdekében formáltunk testünket, lelkünket. 🙂
A gyerekek ezt a témakört is nagyon szerették. Kedvenc játékuk a Rend a lelke volt. Ezt többször is meg kellett ismételnünk.
A gyerekek szívesen változtak különböző szuperhősökké. Kértem őket, hogy indokolják meg szóban, hogy miért ezt az erőt választották. Pl.: Tud falra mászni. Ok: Mert a Pókember a kedvenc filme. Vagy jégé tudja varázsolni a dolgokat. Ok: Jégvarázs a kedvenc meséje. Általában a tanulók kedvenc mesebeli hőseikhez nyúltak vissza a feladat folyamán.
A gyerekek ezt a témakört is nagyon szerették. Kedvenc játékuk a Rend a lelke volt. Ezt többször is meg kellett ismételnünk.
A gyerekek szívesen változtak különböző szuperhősökké. Kértem őket, hogy indokolják meg szóban, hogy miért ezt az erőt választották. Pl.: Tud falra mászni. Ok: Mert a Pókember a kedvenc filme. Vagy jégé tudja varázsolni a dolgokat. Ok: Jégvarázs a kedvenc meséje. Általában a tanulók kedvenc mesebeli hőseikhez nyúltak vissza a feladat folyamán.
A gyerekek ezt a témakört is nagyon szerették. Kedvenc játékuk a Rend a lelke volt. Ezt többször is meg kellett ismételnünk.
A gyerekek szívesen változtak különböző szuperhősökké. Kértem őket, hogy indokolják meg szóban, hogy miért ezt az erőt választották. Pl.: Tud falra mászni. Ok: Mert a Pókember a kedvenc filme. Vagy jégé tudja varázsolni a dolgokat. Ok: Jégvarázs a kedvenc meséje. Általában a tanulók kedvenc mesebeli hőseikhez nyúltak vissza a feladat folyamán.
A célok kitűzése és elérése témát a hagyományos formában két órában dolgoztuk fel. Az első órán a ráhangoló beszélgetés után a tanulókkal az első feladatról beszélgettünk. A számvetés ideje című feladat kérdéseire őszinte válaszok érkeztek a diákok részéről. A Tőled függött a sikertelenség? Rajtad kívül álló okokon múlott? kérdésblokkra korrekt, néhány tanuló esetében meglepően érett válasz érkezett, a megszokott, másban hibát kereső attitűd helyett.
Ezt követően a beszélgetőkörben vittük tovább az előző feladat alapgondolatait. Hat tanuló vállalkozott arra, hogy értékelje az elmúlt esztendő történéseit. A következő év terveiről is beszéltek a vállalkozó kedvű nebulók.
A második osztályfőnöki órán a gyerekek az Idézgető című feladat megoldása mellett döntöttek. Plakátokat készítettek, amiket aztán a faliújságra tettünk ki. A diákok csoportmunkában dolgoztak.