A 2021-22-es tanév 1. félévének végén a 10.a lakástextil-készítő osztály tanulóinak kitűzött célja: a sikeres szintvizsga volt.
A diákok megfogalmazták, mit kell tenniük azért, hogy ezt el is érjék: a munkavédelmi szabályok alapos ismerete, teljeskörű szakmai felkészültség és tárgyi tudás, a cérna megfelelő befűzése a gépbe, vizsgaanyag sablon alapján történő pontos rajzolása, aprólékos szabás, precíz kivágás, részletes és mélyreható mérés, pontosan meghatározott szegés, tökéletes vasalás, igényes vizsgadarab végső átnézése és értékelése.
Minden fiatalnál a „győztes” projekt egy gyönyörű és használható párnahuzat lett. Nagyon büszke vagyok rájuk: az elérni kívánt cél több hónap kitartó munkájának gyümölcse. Mi volt még elengedhetetlenül szükséges: önismeret és bátorság, optimizmus és kitartás, hit céljaik elérésében, annak saját tudássá alakítása és válása, hogy akarattal és szorgalommal minden sikerülhet.
A képen látható munkadarabbal minden tanuló megtervezte és végrehajtotta az ÉLET nevű projekt egy picinyke projekttervét.
Célok kitűzése és elérése
Kinél van rend? Miért fontos, hogy rendet tartsunk? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
„Veronika Összevisszaországban”című mesét dolgoztuk föl. A gyerekek párokban rajzoltak az egyes részletekhez.
A gyerekek aktívak voltak a téma feldolgozása során. Szóban bátran megnyilvánultak, elmondták gondolataikat. A képi megvalósítás már nehezebb volt számukra. A megvalósítandó feladatok elnyerték tetszésüket, választani is tudtak ezek közül. A rajzok elkészítése kissé nehézkesen indult. Csoportban nem szerettek volna dolgozni, egyénileg és páros munkával készítették el alkotásaikat, amely végül is örömet jelentett számukra, és igyekezettel végezték el a feladatot.
Január a fogadalmak és célkitűzések hónapja. Sok-sok próbatétellel. Szokásos relaxációink, amit már várnak a gyerekek, az ismert dalok egyfajta biztonságot nyújtanak a gyermekek számára. Kis közösségünk tagjai egyre jobban ragaszkodnak egymáshoz és a hiányzókat gyakran megemlegetik. A legnagyobb próbatétel napjainkban az egészségünk megőrzése volt. Sokat mozogtunk és sok gyümölcsöt fogyasztottunk, hogy egészségesek legyünk.Sajnos alig voltunk oviban.Nagyon jó lehetőséget biztosított számunkra ezekben a napokban a Maci hét hiszen a sok hiányzó mellett ott voltak a puha meleget, biztonságot adó Macik, akik otthonról érkeztek velük. Célunk egy minél több mackóból álló gyűjtemény létrehozása volt. Csipet csapatunk 8 tagja ilyen kiállítást tudott összehozni.
Célok elérése
Az órát a „Rend a lelke” című játékkal indítottuk. A nagyobb tárgyak helyének megváltoztatása nem okozott problémát a tanulóknak, a kisebbeket több időbe telt felfedezniük. A szórakoztató játék után megfogalmazták, hogy mennyivel jobban érzik magukat akkor, ha rend van körülöttük. A hónap dalának meghallgatása közben mozgással kísértük a szöveget. Ezután kis segítséggel összegyűjtötték azokat a vágyakat, amelyeket célként írtak a lépcsősor tetejére, majd a cél eléréséhez szükséges kis lépéseket fogalmazták meg. Meghallgatták Fehér Klára: Foglalkozások című szövegét, majd a foglalkozásokat ábrázoló képeket időrendi sorrendbe rakták. Az óra második felében hozzáláttunk az űrhajó elkészítéséhez. A papírgurigából, színes papírból készített űrhajó nyílásán át behelyezték a céljaikat tartalmazó cédulákat. Ezután megbeszéltük, hogy rendszeresen, kitartóan kell tenni azért, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. Az óra tevékenyen, jó hangulatban telt.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Felírta mindenki egy lapra a célját az aláírásával együtt. Elhelyeztük az űrhajóban. Megígértük egymásnak, hogy egy év múlva ellenőrizzük, megvalósult-e már? Azért is lesz nagyon jó kis beszélgetés, mert jövőre már felsősök lesznek a gyerekek.
Január mindig is a fogadalmak és új célok megfogalmazásával kezdődik. Újbóli találkozásunkkor azonnal megfogalmaztuk kívánságainkat. Céljainkat apró csillagokra írtuk. Mi nem űrhajóra tűztük, hanem repülőket építettünk, hogy minél nagyobb sebességgel érjünk a célkikötőbe.
Az elkészült repülőket díszítettük jövőképeinkkel is. Az elképzelhetetlen jövőről néhány gondoltot is megfogalmaztunk, valamint egy verset is írtunk.
A jövőképet folytatva, mindenki elmondhatta és meg is eleveníthette, hogy felnőtt korában mi szeretne lenni.
Az ötletelőben ajánlott kisfilmet /Dugattyút/ is megtekintettük. A maszkok alatt is jól láthatóak voltak a mosolygások, de a film, el is gondolkoztatta őket. Vidám pillanatok okoztak a bizalomjátékok, melyekből egyet sikerült rögzíteni.
A hónap ismét a vidámság és a gondolatébresztés kettőséből állt össze. Köszönjük!
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Sajnos, a járvány már negyedszer kényszerített bennünket a képernyő mögé. Azért próbáltunk sokat beszélgetni, hogy milyen célt tűztek ki maguk elé, mit szeretnének elérni, milyen távolabbi terveik vannak? Mik lesznek, ha nagyok lesznek? Mit tennének, ha szuper erővel lennének felvértezve? Mire használnák? Nagyon meglepődtem, milyen fantasztikus ötleteik vannak! A Clasroomba feltöltött képek közül választottam ki néhányat.
Témahét
2022.január 17-21.-ig
Egészségesek maradunk, ez a célunk!
Középső Pillangó csoport 4-5 évesek
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Külső világ tevékeny megismerése
(matematikai tapasztalatszerzéssel)
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Komplexen
Hétfő
Mindennapos testnevelés, relaxációs gyakorlatok:9. „Az én hangom”, 10. „Együtt az Á, O és U hangokban!”, 20. „Medve vagyok cammogok” (Bagdy Emőke relaxációk közül.) A gyermekekkel beszélgető körben: ismerkedjenek meg a célok kitűzése kifejezéssel, mit jelent ez nekik, gyermekeknek. Fogalmazzuk meg mit szeretnénk elérni! Pl.:tudjunk oviba járni, egészségesek legyünk, ügyesek, tudjunk rajzolni, focizni, gombolni, cipőt kötni.. Közösen örülni magunk és társunk sikerének.
Zh: Foglalkozást kezdő ének Bagdi Bella:Van nekem egy álmom című dalát hallgassuk meg, szövegét figyeljék, + óvónő éneklése.
Feladatlap: Boldogságóra mf..: 38.oldal feladat.
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Matematikai tapasztalatszerzés
Verselés-mesélés, anyanyelvi nevelés
Kedd
Mindennapos testnevelés, relaxációs gyakorlatok: 9. „Az én hangom”, 10. „Együtt az Á, O és U hangokban!”, 20. „Medve vagyok cammogok” (Bagdy Emőke relaxációk közül.) Testrészekkel kapcsolatos mondókák, dalok. Játék: célba dobás babzsákkal.
Mese: Bezzeg Andrea Boldogvár meséje. Mese megbeszélése, szerialitása, mese mondanivalója.
Mesében szereplő varázsige mondogatása.
Vers: Csanádi Imre Hónapsoroló https://www.youtube.com/watch?v=n0pL1tSns6s
Boldogságvár puzzle kirakása kincskereső játékkal. Asztalonkénti kirakó verseny.
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Külső világ tevékeny megismerése
(Matematikai tapasztalatszerzéssel)
Komplexen
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Szerda
Hétfői nap ismétlése, emlékezet, figyelem, gondolkodás fejlesztése.
Bagdi Bella:Van nekem egy álmom című dalát hallgassuk meg, szövegét figyeljék, + óvónő éneklése. A dal szövegéhez közösen találjunk ki mozgásokat, tegyenek a gyerekek javaslatokat, döntsenek melyik mozgást válasszuk. Közös tánc és éneklés mozgással összekötve. Matematikai tartalom: vetítő segítségével hópelyhek vetítése a besötétített csoportban, formáik, számlálásuk. Játék: 3 varázshópehely beszippantása, kívánságaik megfogalmazása.Pl: Legyek jó focista, szépen rajzoljak, kapjak ma nyalókát..
Mindennapos testnevelés (reggelente)
Vers-mese, anyanyelvi nevelés
(komplexen)
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Csütörtök
Keddi nap ismétlése. Mesepárnán mesehallgatás az előtte épített közös Boldogvárban, mindenki a kék, sárga, piros, zöld köveken (babzsák)juthat be a várba!
Szókincsbővítés, fejlesztés: akadály, veszély, bátor, kíváncsi.
Feladatlap: Boldogságóra munkafüzet 36.oldal, Boldogvár kiszínezése. Szemléltetés, beszélgetés: Boldog lehetek amikor egészséges vagyok, tudok játszani, táncolni, sportolni..
Mozgás, mozgásos játékok
Rajzolás, festés, mintázás és kézimunka
komplexen
Péntek Nagytestnevelés: Egyensúlyozó járás, szökdelés székeken.
Boldogságóra munkafüzet 41.oldalán színezzük ki a célba érés jelét, ragasszuk fel az 5. lépcsőfokra.
Közös nagy alakú lapon kör formák kiegészítése, melyek a céljainkkal kapcsolatosak. Boldogságóra munkafüzet: 41.oldal. Eközben halk zenehallgatás: Bagdi Bella:Van nekem egy álmom című dalát .
Játék: gomboljunk inget, nadrág gombot, kössünk cipőt.
LOGICO téli feladatlapok.
Sorrendiség játék mozgással holtidőben. 1.Misi biciklizik, 2.Panna labdázik, 3.Janika focizik.. ismétlődve.
A január hónapunk azzal kezdődött, hogy behozhatták a gyerekek a karácsonyra kapott játékaik közül azt, amit szerettek volna megmutatni a többieknek. Még decemberben célul tűztük ki, hogy januárban ellátogatunk a közeli könyvtárba. Nagyon kellemes két órát töltöttünk el, papírszínház mesét néztünk meg, majd mesekönyveket lapozgattak a gyerekek. Ezután viszont elindult a betegség hullám és sajnos karanténba került a csoportunk, mert több kisgyermek is elkapta a vírust. Így csak január utolsó napjaiban voltunk együtt, de akkor is nagyon kevés kisgyerek jött az óvodába. Azzal szereztünk örömet a hiányzó gyerekeknek, hogy téli képet készítettünk és ezt tettük ki az öltözőbe, hogy ha megérkeznek ez fogadja őket. Bízunk benne, hogy a jövőben elkerüli csoportunkat a betegség. Az lett a közös célunk, hogy mindenki egészséges legyen!