Tavasszal iskolánk egy színvonalas bemutató keretein belül mutatta be tanulói sokszínűségét.
Célok kitűzése és elérése
A tanulók meghatározták, hogy melyek azok a legfontosabb célok (1-3), amelyeket egy éven belül el szeretnének érni. Majd átgondolták, megtervezték, hogy milyen részcélkitűzések megvalósulása vezetheti őket sikerre. Mindezt egy egyéni terv formájában egy A/4-es kartonra elkészítették. A célokat kifüggesztettük az osztályteremben, hogy nap mint nap látva sarkallja a tanulókat a megvalósításra.
Maci csoport
Add körbe a varázs ecsetet!
Nagyon tettszett a gyerekeknek ez a játék. Először nehezen tudták a szájukat tartani, hogy ne árulják el magukat vagy egymást, de többszöri játék után ügyesen próbálták az ecsetet körbe juttatni úgy, hogy az arcuk se árulja el őket. Beszélgettünk róla, hogy együtt milyen ügyesek vagyunk milyen nehéz feladatot is meg tudtunk oldani.
Az új év lehetőséget teremt az új célok kitűzésére. Beszélgettünk a már elért céljainkról, aztán újakat fogalmaztunk meg, melyet szeretnénk elérni.
I. A foglalkozás elején egy kiválasztott tanuló felolvasta a „Mese a sasfiókáról” című mesét, , megbeszéltük a tanulságát. Értelmeztük Mark Twain emberi ambíciókkal kapcsolatos gondolatát.
II. A tanulókkal ezután az újévi fogadalmakról beszéltünk.
Korábban sikerült-e betartani ezeket a fogadalmakat?
Most milyen elhatározásaik vannak, milyen célokat fogalmaztak meg a naptári évre?
III. A tanulók kisebb csoportokban, barátaikkal, társasjáték-terveket készítettek.
Az elkészítéshez azt a szempontot adtam meg, hogy a kiindulópont és a CÉL között mindig legyenek olyan akadályok, gátak, amiket a „játékosoknak” le kell küzdeniük.
Az óra végén a csoportokból egy-egy tanuló bemutatta a tervezetet. Az idő rövidsége miatt nem a produktum volt a fontos, hanem azok a gondolatok, melyek a játék készítése folyamán a gyerekekben felmerültek.
Kárpáti János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Minden év elején tűzünk ki célokat magunknak. Idén már nem csak rajzos, hanem írásos formában is megfogalmaztuk, hogy mit is várunk az új évtől, miben szeretnénk fejlődni.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Januári foglalkozásunkat relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd beszélgettünk, ki mit szeretne elérni, milyen céljai vannak. Azt is megbeszéltük ezek miért is fontosak, milyen érzés volt, amikor sikerül elérni a kitűzött célt. Azt egyértelműen megfogalmazta mindenki, hogy ez mindenkit jó érzéssel, boldogsággal tölt el.
Az célok kitűzése és elérése:
Ennek a témának a feldolgozását beillesztettem az aktuális témánkba, ami jégvilág volt. A jegesmaci reggel megérkezett hozzánk egy levéllel, aminek a kibontásához segítséget kért. Ehhez három próbát kellet a gyerekeknek végrehajtani:
1. próba: Medvés dal éneklése.
2. próba: Medve hang és mozgás utánzása,
3. pórba: „Lufi fújás” (a könyv ajánlása szerint)
Ezután kinyitottuk a levelet, amit a kis pingvin küldött. A levélben arra kérte a gyerekeket, segítsenek a medvének eljutni hozzá, de ez csak úgy lehetséges, hogy előtte összegyűjtik a képeket arról a helyről, ahol lakik. (Jégvár) Ezek a képek az óvoda különböző pontjain voltak elrejtve. Amiket kis üzeneteivel segített megtalálni.
A gyerekek nagyon élvezték a képkeresést, majd a végén megtalálták a kispingvint is, aki az óvoda sószobájában várta őket.
A sószobában leültünk, majd elmeséltem nekik a könyv ajánlása alapján Bezzeg Andrea: A Boldogságvár meséje című történetet, majd a mese kapcsán megbeszéltük céljaikat, a tevékenység lezárásaként a Jégvár képét kiraktuk a szülők számára látható helyre és ráragasztottuk a céljaikat.