A gyerekek meghallgatták a mesét, majd ecsetet ragadtak és elképzelték milyen lenne, ha nekik is volna egy varázsecsetük amivel valóra válthatnák a vágyaikat. Ennek kapcsán csodálatps festmányek születtek. Amig a gyerekek alkottak meghallgattuk bagdi Bella van nekem egy álmom cimű dalát. Majd a délelőtti körbeszélgetés alkalmával körbeadtuk a varázsecsetet, úgy hogy a középen álló ne találja meg. A gyerekek ezt a játékot élvezték legjobban.
Célok kitűzése és elérése
A célok kitűzését egy bakancslistás feladattal oldottuk meg. Azt kellett a gyerekeknek feltüntetni rajta, hogy mit szeretnének elérni:
– ebben az évben
– 8. osztályban
– öt év múlva.
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
A diákok eddigi célkitűzéseiről beszélgettünk, mi jellemezte ezeket, megvalósultak- e, miért igen vagy nem, hogyan látják ezt most. Csoportos feladatban a tanulók egybevetették a Briang Young Egyetem felmérésével saját célkitűzési módszereiket. Mindenki leírta a számára szóló tanulságot az eddigi sikeres ill. sikertelen célkitűzéseiről. Majd a a célkitűzés legfontosabb módszereit és lépéseit összegeztük együtt (5 módszer, 4 lépés, Tk. segítségével). Gyakorlati feladatok megoldása: legfontosabb céljaim és a megvalósítás módszerei (páros munka), a megerősítések gyakorlása, bakancslista írása. Elkészítették a tanulók a beadandó feladatot: „Borítékolt céljaink”. (Egy év múlva, érettségi után felbontjuk, megbeszéljük).
Zárás: részlet a Bakancslista c. filmből
Képek
Elolvastam a Varázsecset c. történetet a gyerekeknek. Figyelmesen végig hallgatták.
A beszélgetéseket segítő kérdésekre mind megválaszoltak.
Majd zárásként eljátszottuk az ” Add körbe a Varázsecsetet c. játékot.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Csoportunk egyik legfontosabb célja, hogy a gyerekek szeptembertől ügyes kis iskolások legyenek. Ennek érdekében rendszeresen átjárunk az intézményünkhöz tartozó iskolába, ahol óvoda – iskola átmenetet segítő foglalkozásokat tartanak a leendő tanító nénik. Az ovisaink mindig nagy izgalommal várják ezeket a napokat, ahol iskolai körülmények között gyakorolhatják a számolást, a hangokkal való játékokat, a feladatlapok megoldását, és játszhatnak mozgásos játékokat. Ezek az iskolában tett látogatások segítenek, hogy a gyerekek ne félelemmel, hanem kíváncsisággal, érdeklődéssel, örömmel indulhassanak el a tanulás birodalma felé, ahol a már jól ismert, kedves tanító nénik terelgetik őket. Az iskolában is rendszeressen vannak boldogságórák, így a gyerekek a már megszerzett ismereteiket tovább fejleszthetik, pozitív érzelmeik megélését továbbra is gyakorolhatják.
Célok
Januárban újra a célok kitűzése, célok elérése volt a témánk.
Felelevenítettük a jó cél ismérveit:
– reális legyen
– részcélokra lehessen bontani
– elakadásnál legyen kellő motiváció
– legyen segítség
– és élvezzük a célhoz vezető utat is.
Arra kértem őket, hogy keressenek egy embert, aki már elérte és megvalósította az egyik célját, és készítsenek vele interjút.
Átbeszéltük a lehetséges kérdéseket, megterveztük a kivitelezést, egymás között próbainterjúkat készítettünk. Lehetett újságcikket, lehetett hanganyagot készíteni.
Az elkészült interjúkat elolvastuk, meghallgattuk, kielemeztük, megbeszéltük, ki mit mire lett volna még kíváncsi, ki mit tanult belőle, ki hogyan áll most a saját céljához.
Nagyon tanulságos egyben szívmelengető foglalkozások voltak, mert minden cél mögött értékes embereket ismerhettünk meg.
Végső tanulságként megfogalmaztunk, hogy
– kell, hogy legyenek céljaink,
– elég rugalmasnak kell lennünk egy esetleges módosításhoz, ha változtatni kell az eredeti terveinken,
– de nagy szükség van arra is, hogy együttérzők maradjunk magunkhoz az út során,
– ugyanakkor a cél elérése esetén ismerjük el a saját teljesítményünket, tudjunk igazán örülni saját sikereinknek.
hanganyagok:
https://drive.google.com/file/d/1e9VPuhUQPl_BCBmIHr2Uc21U7VtVSJnb/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1MvrspQ3WuAtXxQW8rLX77evmvX2UZY-v/view?usp=sharing
A relaxációs gyakorlatokkal ellazultunk, majd kézfogással és a csoport köszöntő mondókával ébresztettük a boldog óránkat: Örülök, hogy itt vagy kezdőthet egy jó nap köszöntelek téged cselekedjünk szépet. Bagdi Bella csodálatos dalaiból,, Van nekem egy álmom c. dalt csodálattal hallgatuk meg a gyerekekkel. Add körbe a varázsecsetet c. játékkal tettük színesebbé a perceket.
Aztán a Varázsecset c. mesét néztük meg együtt a csoportal. A mese után beszélgettünk a filmben történtekről. Milyennek látták Ma Liangot? Mi volt az álma? Mit tett érte?
Célunk eléréséhez gyakorlásként célbadobással folytattuk. Zárásként hajókat készítettünk,rajzoltunk és a saját vagyainkat céljainkat írtuk rá a kishajóra. A gyermekeket a hitükben igyekszem megerősíteni és gyakran mondom el nekik, hogy amire vágysz higgy benne mert beteljesül, merjetek álmodni.
Boldogságóra keretein belül beszélgettünk a célokról és azok elérésnek a folyamatáról. A gyerekek több olyan célt is felsoroltak, amit életük során elszeretnének érni. Megbeszéltük hogy, ahhoz hogy elérjük amit szeretnénk, azért sokat kell tenni és lehet hogy sok akadályba ütközünk de sosem szabad feladni, küzdeni kell azért hogy megvalósuljon amit szeretnénk. A témát sokrétűen átbeszéltük és egy nagyon pozitív élmény maradt meg bennem és úgy gondolom hogy a gyerekekben is egyaránt.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek elképzelték az életüket 10 év múlva, ezeket az célokat rajzolták le boldogságórán.
Az ötödik osztály tanulói elkészítették a fordított bakancslistájukat, közben pedig arról beszélgettünk, hogy ki milyen célokat tűzött ki magának a 2025-ös évre, és mit tehetünk ezek megvalósításáért.