A gyermekekkel megbeszéltük az előző négy témát, meséltek élményeikről.
A kívánságaink teljesüléséhez azonban sok munkát kell beleáldozniunk. Ezzel mindenki egyet érett. Mivel a mese ismerős volt, nagyon tetszett nekik.
Célok kitűzése és elérése
A felsősökkel a fordított bakancslista készítése volt a feladat. Ezután megnéztünk egy részletet a Bakancslista című filmből.
Beszélgetés a célokról, ki mit szeretne hogy sikerüljön?
Boldogvár mese után, mindenki elmondta mi a legnagyobb vágya, mikor boldog?
Torna alkalmával próbáltak minél magasabbra ugrani, jól bukfencezni, a versenyben győzni ez volt az ő kis céljuk.
Mindenkinek vannak rövid és hosszútávú céljai. Mért jó, ha kitűzünk magunk elé egy célt? Hogyan tudjuk elérni céljainkat?
Közös céljaink is lehetnek, akár családdal, barátokkal, egy adott közösséggel.
Az osztályközösségben, mért fontosak a közös célok?
Milyen célokat tudunk megfogalmazni, amik a közösségünk érdekeit szolgálja?
Célok kitűzése és elérése
A foglalkozást az „Irkafirka” és a „Dagasztás” relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát meghallgattuk, közben játékos mozdulatokat végeztünk. A téma feldolgozásához, autókat, labdákat gurítottunk célba, amit nagyon élveztek a gyermekek, majd megbeszéltük, hogy milyen jó érzés, ha valaki eléri a kitűzött céljait, jelen esetben a labda, autó célba gurítása. Később elmeséltem Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje című mesét, majd kiszíneztük a Boldogvárat. Nagy kartonra rajzokat készítettünk, képeket vágtunk, ragasztottunk azzal kapcsolatosan, hogy a csoportunknak milyen közös céljai, programjaink vannak, mit kell tennünk ahhoz, hogy ezek megvalósuljanak. Később az általunk készített puzzle várat raktuk ki. Újrahasznosítás keretein belül, WC papír gurigákból színes várat készítettünk, majd kókusz-szórással havat szórtunk a várra. A foglalkozás végén a következő lépcsőfokra felhelyeztük a célok jelét.
Céljainkat nem csak ki kell tűzni, hanem meg is kell valósítani. Nem bújhatunk ki alóla, az álarcokat felvehtjük a móka kedvéért, de le is kell vetni, ha az igazi céljainkat el akarjuk érni.
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogság mondóka közös elmondása
3.Relaxációs gyakorlat- villámlazítás
4.Pingvin,aki mindent tudni akart – mese feldolgozása
5. Pingvin rajzolása
Mai témánk a célok kitűzése volt. A segédanyagok felhasználásával beszélgettünk, meséltem, majd elkészítettünk egy – egy célfa könyvjelzőt.
Az idézetet megbeszéltük, hogy először a céljaink eléréséhez nekünk kell döntenünk. Magunkban kell először eldönteni, hogy valójában mit is szeretnénk elérni.
A feladatokat először a Varázsecset c. mese felolvasásával kezdtem. Beszélgettünk róla. A gyerekeknek nagyon tetszett a történet. Majd az ehhez a meséhez kapcsolódó feladatokat megoldottuk. Annyira tetszett nekik, hogy a varázsecset c. meséhez tartozó két feladatot is szívvel lélekkel oldották meg.
Add körbe a varázsecsetet!
Ennél a játéknál kicsit nehezebb dolguk volt. Úgy kellett egymásnak odaadni az ecsetet, hogy a kör közepén lévő játékos ne vegye észre. Kétszer sikeres volt ez a körbeadogatás, de mindemellett a játékot nagyon élvezték.