Januári hónapunk közepén ismét ellátogatott Boldog Dóra a csoportunkba. Boldog Új Évet kívánt a gyermekeknek, mivel ebben az új évben most találkoztak először. A gyerekek egy köszöntő mondókával fogadták őt.
„Itt az új év, megérkezett,
ajándékot hoztam neked.
Hüvelykujjam egészség,
mutatóujjam békesség,
középsőujjam boldogság,
gyűrűsujjam vidámság,
a kisujjam szeretet,
odaadom mind neked!”
Beszélgetőkörrel folytattam a Boldogságórát. Elmondtam a gyerekeknek, hogy egy nagyon fontos témát fogunk ma megbeszélni, mégpedig: Reális célok kitűzése és elérése. Vegyes életkorú csoportommal beszélgettünk és az volt a tapasztalatom, hogy először vágyakat kezdtek megfogalmazni a gyerekek, de miután körbejártuk a témát beszélgettünk egy kicsit, példákat mondtam az én életemből a célok megfogalmazására és elérésére, azután már ők is közelebb kerültek ehhez a témához és életkori sajátosságukhoz képest nagyon szuper, ötletes és reális célokat tudtak megfogalmazni. Dicséretemmel erősítettem meg a jó válaszukat.
Relaxációs gyakorlatként az „Irkafirkát” választottam, melyben jól ellazultak a gyerekek. Kezeik alatt szép alkotások születtek. Következő feladatot a Boldogságóra Munkafüzetéből választottam ki, ebben a tevékenységben a céljaikat színezhették ki, ezáltal a feladat által sokat megtudtam a gyerekekről.
Majd a Boldogság mondókával mentünk vissza a nagy szőnyeghez, ahol Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalára táncoltunk a gyerekekkel. Boldogan, vidáman, felszabadultan énekelték a dalt táncolás közben.
A gyakorlatban is kipróbáltuk a cél elérését. Babzsákot kellett hullahopp karikába dobniuk, miután két csoportba osztottam a gyerekeket. Elmagyaráztam nekik, hogy ez most nem verseny, a cél lebegjen a szemük előtt, hogy a babzsák a hullahopp karikában landoljon. A gyerekek ezt a játékot nagyon komolyan vették, akinek elsőre nem sikerült beletalálnia, próbálkozhatott még egyszer.
Játék után Boldog Dóra szélcsengőjével és mesébe hívó mondókájával mesehallgatásra hívta a gyerekeket. Elmeséltem Boldogvár történetét, melyet leginkább a nagycsoportos korú gyermekek értettek meg. Több segítséget igényeltek a válaszmegadásnál, mint ahogyan eddig volt, ezért ezt a mesét többször meséltem még a gyerekeknek a hónap folyamán.
A pihentető és elgondolkodtató mese után egy játékkal folytattuk. A csoport céljait fogalmaztuk meg a ballagásukig együtt a gyerekekkel. Kis képeket kaptak borítékban, sorba rendeztük őket, beszélgettünk róla, majd a nagycsoportos gyerekek ki is színezhették a képeket és egy tablót készítettünk el belőle, melyet ki is tettünk a csoportszobába, hogy a gyermekek jól lássák nap mint nap, hogy melyik célt sikerült már elérniük.
Csoportbeli céljaink:
Március 15: Nemzeti Ünnep (A gyerekek egy kis műsorral készülnek az óvodába járó gyerekeknek és a felnőtteknek.)
Víz Világnapja (Márc.22.)
Húsvét (Április 9-10.)
Föld napja (Ápr.22.)
Anyák napja (Máj.7.)
Madarak, Fák napja (Máj.10.)
Ballagás (Máj. 26. Évzáró és ballagási műsorral készülnek a gyerekek szüleiknek.)
Pünkösd (Máj. 28-29.)
Gyermeknap (Jún. 03.)
Nemzeti Összetartozás napja (Jún.04.)
A többi gyermek addig a Boldogságvárat színezhette ki.
Boldogságóra lezáró tevékenységeként az óvónő játékát választottam. A gyerekek az öltözetemből kitalálták, hogy én egy medvekislány vagyok, akinek a hátán egy iskolatáska volt. Eltévedtem és a gyerekek segítségével (teljesítettek 3 feladatot: 1.medvés mondókát mondtak, 2.lufit fújtak és kipukkasztották, 3.cammogva jártak körbe és brummogtak is hozzá.) újra hazajutottam anyukámhoz az iskolából. Ezzel a szituációs játékkal teljesen el tudtam varázsolni a gyerekeket, fantáziájukat, beleélő képességüket mozgattam meg.
A meséből a gyerekek számára már jól ismert mondatot „Mindig a cél lebegjen a szemed előtt!” kinyomtattam a gyerekeknek és fölragasztottuk a szekrényünkre, melyet minden nap elismételtünk a gyerekekkel.
A témát a szülőknek úgy adtam tovább, hogy otthon a gyerekekkel meg kellett fogalmazniuk a céljaikat és egy befőttesüvegbe kellett elrejteniük. Nagyon ötletesre valósították meg együtt ezt a feladatot. A jó cselekedet kockákat is elkészítették, melyeken látszódnak a munka nyomai.
Célok kitűzése és elérése
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Sziasztok boldogórások…újra kezdődött egy új esztendő,tele vágyakkal,tervekkel,új álmokkal. Mi,a marcelházi boldogórás gyerekek és tanító nénik ezzel a rajzzal üzenjük,mit is szeretnénk megteremteni a mi kis világunkban 2023-ban. Lacikának nagy álma a gitár,Edmundkánknak a pecabot,Fábiánnak a gördeszka-szurkolunk,hogy sikerüljön minden álom és remény nekik.
(Kisürge csoport)
I. Bev.: Lazító gyakorlat: „A ritmustól éber leszek …”
Ráhangolódás: Bagdi Bella: Van nekem egy álmom … című dal
II. Főrész: Motiváció: Kinek vannak megvalósítható konkrét céljai?
Beszélgetés: Miért fontosak a célok?
6 ok, amiért fontosak a célok az életünkben.
Gyakorlat: „Terveim a jövőre” című saját címer elkészítése.
Feladataim a céljaim elérése érdekében post-it elkészítése otthonra.
Gyakorlat: „Közös célok meghatározása” erre a tanévre.
III. Befejezés: Elkészült munka elhelyezése a teremben.
Közös meditáció.
Január hónapban több évfolyammal is rengeteget beszéltünk a céljainkról. Kinek milyen van. Mi segíthet, illetve ki segíthet ennek az elérésében. Az elsős gyermekekkel egy aranyos koreográfiát is megtanultunk a hónap dalára, amit nagyon élveztek. Varázsdobozt készítettek , amiben különböző célokat rejtettek el, amit egyenként kihúztak a diákok! Nagyon büszke vagyok rájuk, hogy annyira kreatívak és lelkesek a boldogság óráimon.
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Konczné Szabó Szilvia
Január hónapban több évfolyammal is rengeteget beszéltünk a céljainkról. Kinek milyen van. Mi segíthet, illetve ki segíthet ennek az elérésében. Az elsős gyermekekkel egy aranyos koreográfiát is megtanultunk a hónap dalára, amit nagyon élveztek. Varázsdobozt készítettek , amiben különböző célokat rejtettek el, amit egyenként kihúztak a diákok! Nagyon büszke vagyok rájuk, hogy annyira kreatívak és lelkesek a boldogság óráimon.
Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Konczné Szabó Szilvia
Ötödik osztályos tanulóimmal arról beszélgettünk, hogyan tűzzünk ki reális és elérhető célokat, és hogyan bontsuk le a megvalósításàt lépésekre, hogy elérhetők legyenek a célok.
Milyen vagyok most, milyen szeretnék lenni? Milyen céljaim vannak? A kis elsősök rajzaiból kiderül, hogy hová is szeretnének eljutni.
Az új év beköszöntével az új célok kitűzése és megvalósítása is előtérbe került. Fontos, hogy már gyermekkorban képesek legyenek megfogalmazni mire vágynak, mit szeretnének elérni és mindezt hogyan. Először fontosnak tartottam, hogy megértsék mik azok a célok és miért érdemes mindig kitűzni egy-egy dolgot magunk elé, amit elérhetünk később. Nagyon jól megértették és sikeresen le is tudták rajzolni mi az, ami céljuk ebben az évben. Vannak, akik kisebb célt tűztek ki és vannak akik már nagyobb dolgot. Beszélgettünk arról is, hogy miket tudunk tenni annak érdekében, hogy eltölthessen minket boldogsággal az az érzés, hogy sikerült elérni azt, amit szeretnénk. Elmeséltem nekik a Boldogvár meséjét is, amin keresztül még jobb képet kaphattak arról, hogy milyen érzés lehet amikor elérünk valamit, amit nagyon szeretnénk. Rengeteg okosabbnál okosabb gondolatok érkeztek a beszélgetés során, amiből én is sokat tanulhattam a gyerekektől. Célba dobósat is játszottunk, ahol megélhették a kudarc érzését is, de megtanulták, hogy kitartással mekkora erőket tudnak megmozgatni és, hogy nincs leküzdhetetlen akadály előttük. Igyekeztem a családokat is minél jobban belevonni ebbe a témába, ehhez nagy segítségemre volt a családi naptár, ami egész hónapban díszíthette faliújságunkat.
Az új év beköszöntével az új célok kitűzése és megvalósítása is előtérbe került. Fontos, hogy már gyermekkorban képesek legyenek megfogalmazni mire vágynak, mit szeretnének elérni és mindezt hogyan. Először fontosnak tartottam, hogy megértsék mik azok a célok és miért érdemes mindig kitűzni egy-egy dolgot magunk elé, amit elérhetünk később. Nagyon jól megértették és sikeresen le is tudták rajzolni mi az, ami céljuk ebben az évben. Vannak, akik kisebb célt tűztek ki és vannak akik már nagyobb dolgot. Beszélgettünk arról is, hogy miket tudunk tenni annak érdekében, hogy eltölthessen minket boldogsággal az az érzés, hogy sikerült elérni azt, amit szeretnénk. Elmeséltem nekik a Boldogvár meséjét is, amin keresztül még jobb képet kaphattak arról, hogy milyen érzés lehet amikor elérünk valamit, amit nagyon szeretnénk. Rengeteg okosabbnál okosabb gondolatok érkeztek a beszélgetés során, amiből én is sokat tanulhattam a gyerekektől. Célba dobósat is játszottunk, ahol megélhették a kudarc érzését is, de megtanulták, hogy kitartással mekkora erőket tudnak megmozgatni és, hogy nincs leküzdhetetlen akadály előttük. Igyekeztem a családokat is minél jobban belevonni ebbe a témába, ehhez nagy segítségemre volt a családi naptár, ami egész hónapban díszíthette faliújságunkat.
Az új év beköszöntével az új célok kitűzése és megvalósítása is előtérbe került. Fontos, hogy már gyermekkorban képesek legyenek megfogalmazni mire vágynak, mit szeretnének elérni és mindezt hogyan. Először fontosnak tartottam, hogy megértsék mik azok a célok és miért érdemes mindig kitűzni egy-egy dolgot magunk elé, amit elérhetünk később. Nagyon jól megértették és sikeresen le is tudták rajzolni mi az, ami céljuk ebben az évben. Vannak, akik kisebb célt tűztek ki és vannak akik már nagyobb dolgot. Beszélgettünk arról is, hogy miket tudunk tenni annak érdekében, hogy eltölthessen minket boldogsággal az az érzés, hogy sikerült elérni azt, amit szeretnénk. Elmeséltem nekik a Boldogvár meséjét is, amin keresztül még jobb képet kaphattak arról, hogy milyen érzés lehet amikor elérünk valamit, amit nagyon szeretnénk. Rengeteg okosabbnál okosabb gondolatok érkeztek a beszélgetés során, amiből én is sokat tanulhattam a gyerekektől. Célba dobósat is játszottunk, ahol megélhették a kudarc érzését is, de megtanulták, hogy kitartással mekkora erőket tudnak megmozgatni és, hogy nincs leküzdhetetlen akadály előttük. Igyekeztem a családokat is minél jobban belevonni ebbe a témába, ehhez nagy segítségemre volt a családi naptár, ami egész hónapban díszíthette faliújságunkat.