A csoprt 5. és 6. osztályos diákokból áll, ezért szét szedtem a diákokat.
Az 5. osztály az iskola magaratását szerette volna javítani, ehhez készítette a célkeresztet. A 6.-osok a szorgalmunkat szeretnék javítani, és ezzel együtt az év végi jobb osztályeredményt elérni. Így 2 clkeresztes rakjz készül, mely megbeszélése az osztályfőnöki órán folytatódott, hiszen az osztályoknak csak az etika tantárgyat választó része volt jelen az órámon.
Célok kitűzése és elérése
Minden tanuló meghatározta magának, hogy melyek azok a legfontosabb célok (1-3), amelyeket egy éven belül el szeretnének érni. Majd átgondolták, megtervezték, hogy milyen részcélkitűzések megvalósulása vezetheti őket sikerre. Mindezt egy egyéni terv formájában egy A/4-es kartonra elkészítették. A célokat kifüggesztettük az osztályteremben, hogy nap mint nap látva sarkallja a tanulókat a megvalósításra.
Ebben a feladatban mi a jó osztályközösséget tűztük ki célul, amit nem könnyű elérni. A gyerekek megfogalmazták, milyen lépéseket tartanak fontosnak ehhez. Ha teszünk érte, sikerülni fog!
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Január
Célok kitűzése és elérése
A boldog embernek mindig van min dolgoznia.
A célok elérésére tett törekvés tesz bennünket boldoggá, nem maga a célba érés.
Az út a fontos, nem a cél!
Miért fontos, hogy legyenek céljaink?
Milyen apróbb, hétköznapi és jelentősebb, életcéljaink lehetnek?
A céljaink irányt adnak az iskolai mindennapjainknak is.
Meg kell tanulnunk jól beosztanunk az időnket, hogy a tanulás mellett legyen lehetőségünk a játékra is.
Móka, tánc, kacagás
Január végén az iskolai farsangra készültünk.
Sok ötletünk volt. Kiválasztottuk azokat, amelyek mindnyájunknak tetszettek, és hozzákezdtünk a megvalósításukhoz. A boldogságórán is vidáman táncoltunk, jókedvűen terveztük a színpadi fellépésünket.
A jövőkép megalkotása
Merjünk olyan jövőt elképzelni magunknak, amilyenben szívesen élnénk!
Képzeld el, hogy tökéletesen egészséges vagy!
Hány évig fogsz élni?
Lásd magad, amint sokat mozogsz, egészségesen táplálkozol, és sok vizet iszol!
Mi mindent tehetünk még a céljaink eléréséért?
Kapcsolat más témákkal
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy hogyan kapcsolódott a célok kitűzése és elérése a korábban már megismert boldogságfokozó technikákhoz.
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban van az optimizmussal, mert…
A célok kitűzése és elérése köthető a társas kapcsolatok ápolásához, mert…
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban lehet a hálával, mert…
A célok kitűzése és elérése érintkezhet a jó cselekedetek gyakorlásával, mert…
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
A célok kitűzése és elérése témakör elméletének feldolgozása után bakancslistát készítettünk, illetve megrajzoltuk a kézikönyvben fellelhető „Milyen lesz az előttem álló év?” kreatív feladatát is. Míg a gyerekek saját kis céljaikon gondolkodnak, úgy gondolom, mi pedagógusok is mindig újra és újra felvázoljuk, mit is szeretnénk elérni a boldogságórák tartásával. Amikor egyik nap beléptem a terembe, a táblán a csatolt fotón látható rajz látványa fogadott. Úgy éreztem: sikerült!
„Egy lépéssel indulunk útnak,
Egy szóval kezdünk imát.”
A gyerekekkel beszélgettünk közeli és távolabbi céljaikról. Erősségeik összegyűjtésében a mesehősök valódi céljai és a családi történeteik segítették őket.
Minden sikeres részcél elérése után megjutalmazták egymást, együtt ünnepeltünk.
„Egy dal teremthet világot ..”
A feladatok készítése közben többször is meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát.
„Egy élet változást hozhat,
Ez mind csak tőlünk függ.”
Álmaikat diorámák tervezésével és alkotásával tették láthatóvá, megfoghatóvá társaik számára.
Egy gyerek annál határozottabb és sikeresebb felnőtt lesz, minél jobban megtanul bízni a saját döntéseiben, és minél nagyobb sikerélménye van abban, hogy ő maga képes megoldani dolgokat.
„Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőtt,
s csak ezekből lehet boldog ország.” (Kodály Zoltán)
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az új évben céljaink eléréséről, az új célok kitűzéséről beszélgettünk. Ahhoz, hogy ezek megvalósuljanak, feladatokat kell teljesítenünk, melyeket rajzos formában meg is fogalmaztak a gyerekek. Fontos a pozitív hozzáállás, a kitartás, mely rejtvény formájában került elő az órán.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Idén már mindenkinek volt elképzelése a jövőjéről!
Az órák lezárásaként mindenki megpróbálta lerajzolni milyen lesz ha nagy lesz és elérte a célját. A megfelezett lap egyik oldalán az óvodás önmaga a másik oldalon a felnőtt önmaga a célok elérése után látható!