A tanulók kijelöltek 5 célt, amit januárban 5 nap alatt szeretnének megvalósítani, és örömet okoz nekik az az út, amit megtesznek ezért. A következő héten megbeszéltük kinek mit sikerült megvalósítani.
Célok kitűzése és elérése
A foglalkozást Bagdy Emőke „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” című relaxációs gyakorlattal indítottuk. A gyerekek sikeresen ráhangolódtak a téma feldolgozására, mert már tudták, hogy a boldogságórára készülődünk, amit mindig szívesen várnak. A foglalkozást a „Van nekem egy álmom” című énekkel folytattuk. A hónapban többször is hallgattuk így a gyermekek már ismerték a dalt. Elsők között együtt majd külön a lányok, külön a fiúk is elénekelték, amiért jutalom képen a munkafüzet 38. oldalán lévő színezőt kapták meg a gyermekek. Mindannyian kiszínezhették azt a képet, ami a céljaik között szerepel, mindeközben beszélgettünk arról, hogy miért az a célja, miért vágyik arra. A csoport nagy része úszni szeretne megtanulni. Játékaink között szerepelt még a célba dobás, amit a tornaszobában valósítottunk meg. A cél az volt, hogy a kihelyezett hulahopp karikába babzsákokkal kellett beletalálni. Minden gyermek célba talált, így sikerült nekik örömet okozni s elérni a kitűzött céljainkat. A nagyobb gyermekekkel feldolgoztuk Bezzeg Andrea: Boldogvár című meséjét. A mese előtt szokás szerint meggyújtottuk a mesegyertyát, ami nyugodt, derűs légkört eredményezett. Elmondtuk a mondókát, majd odahelyeztük magunk közé „Boldog Dóra” mese bábunkat. A mese meghallgatása után, kérdésekre válaszolva beszélgettünk. Például: „Mi a legnagyobb álmod?” A gyermekekkel a szőnyegen fa építőkockákból Boldogságvárat építettünk, ez a csoportunk várát szimbolizálta. Mindenki hozzátett egy-egy kockát, így mi magunk a vár lakói lettünk. Eközben megbeszéltük, hogy mi a mi közös célunk. A hónapban több alkalommal is eljátszottuk „Óvónéni játékát”. A munkafüzetben kiszíneztük a célok elérésének jelét, s a gyerekek a kezükkel is megtanulták mutatni, miközben elmondták a legfontosabb céljaikat. Nagy sikert aratott a gyermekek körében ez a téma is! Örömmel vettek részt a játékokban, foglalkozásokban.
A foglalkozást Bagdy Emőke „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” című relaxációs gyakorlattal indítottuk. A gyerekek sikeresen ráhangolódtak a téma feldolgozására, mert már tudták, hogy a boldogságórára készülődünk, amit mindig szívesen várnak. A foglalkozást a „Van nekem egy álmom” című énekkel folytattuk. A hónapban többször is hallgattuk így a gyermekek már ismerték a dalt. Elsők között együtt majd külön a lányok, külön a fiúk is elénekelték, amiért jutalom képen a munkafüzet 38. oldalán lévő színezőt kapták meg a gyermekek. Mindannyian kiszínezhették azt a képet, ami a céljaik között szerepel, mindeközben beszélgettünk arról, hogy miért az a célja, miért vágyik arra. A csoport nagy része úszni szeretne megtanulni. Játékaink között szerepelt még a célba dobás, amit a tornaszobában valósítottunk meg. A cél az volt, hogy a kihelyezett hulahopp karikába babzsákokkal kellett beletalálni. Minden gyermek célba talált, így sikerült nekik örömet okozni s elérni a kitűzött céljainkat. A nagyobb gyermekekkel feldolgoztuk Bezzeg Andrea: Boldogvár című meséjét. A mese előtt szokás szerint meggyújtottuk a mesegyertyát, ami nyugodt, derűs légkört eredményezett. Elmondtuk a mondókát, majd odahelyeztük magunk közé „Boldog Dóra” mese bábunkat. A mese meghallgatása után, kérdésekre válaszolva beszélgettünk. Például: „Mi a legnagyobb álmod?” A gyermekekkel a szőnyegen fa építőkockákból Boldogságvárat építettünk, ez a csoportunk várát szimbolizálta. Mindenki hozzátett egy-egy kockát, így mi magunk a vár lakói lettünk. Eközben megbeszéltük, hogy mi a mi közös célunk. A hónapban több alkalommal is eljátszottuk „Óvónéni játékát”. A munkafüzetben kiszíneztük a célok elérésének jelét, s a gyerekek a kezükkel is megtanulták mutatni, miközben elmondták a legfontosabb céljaikat. Nagy sikert aratott a gyermekek körében ez a téma is! Örömmel vettek részt a játékokban, foglalkozásokban.
A boldogság órák alkalmával mindig meghallgattuk a hónap dalát. A gyerekek ismét nagyon élvezték. Átbeszéltük a témához tartozó mesét és megoldottunk több feladatot a munkafüzetből. A boldogság órák alkalmával nagyon jókat beszélgetünk, és minden alkalommal megbizonyosodjon róla, hogy milyen nagy szükségük van a mai gyerekeknek a beszélgetésre. Közösen kidolgoztuk a céltáblánkat, amelybe a mi céljaink irányulnak.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Készségfejlesztő iskola
Hegyipatak csoport
Célkereső
A célkereső játékban a gyerekek megtalálták egy régi kedvencüket. A gömb, amiben gondtalanul jól érzi magát a kisteknős. A vízpart, lubickolás, kirándulás felé terelődött a gyerekek gondolata. A gömb lett a segítség számukra. Mindenki ebbe az ötletbe kapaszkodott és ezzel meg lett az úticél is: Családi kirándulás – a nagy zöld busszal, amiben minden testvér elfér, vagy a rokonok autóval, együtt indulnak nyaralni, osztálykirrándulás és –anyával a hegyeken át a vízpartra.
A nyári kirándulás ötlete, mint cél, mindenkinek tetszett, ebben a borongós rideg januári időben. Hogy ki, kivel szeretné ezt megvalósítani, abban már egyénileg döntöttek
Ebben a hónapban arra hívtuk fel a gyerekek figyelmét, milyen fontos, hogy legyenek céljaink, terveink. Megtanítottuk nekik, hogy tűzhetnek ki reális célokat. Apró lépésekre bontottuk a folyamatot, minden lépéshez találtunk megvalósítandó feladatokat. Nyomban neki is láttunk. A képeken a következő célok felé indultunk:
– Megtanuljuk a szorzótáblákat. Különféle játékokat készítettünk hozzá.
– Barátságokat kötünk.
– Feldíszítjük az osztályt farsangra.
– Egészségesen étkezünk.
– Meggyógyulunk!
Minden „célba érést” megünnepeltünk!
Hosszú szünet után a karácsonyi élményekkel tértek vissza az óvodába a gyerekek. Az első napokban megbeszéltük a havi témánkat és a nagyobbakkal felelevenítettük a tavalyi élményeket. Sok sok célt tűztünk ki magunknak, de ezt beárnyékolta a betegség hullám, amely nem kímélte a csoportunkba járó gyerekeket. Így csak rész feladatokat tudtunk ebben a hónapban elvégezni. Elkészült a jelen- jövő tablónk, melyet az öltözőnkbe helyeztünk most ki, a megszokott óvodai fal helyett. Így lehetősége volt a szülőknek is megnézni. Kis akadálypályát készítettünk a csoportunkba, amely pár nap alatt mindig bővült egy – egy elemmel. Az egyik célunk is megvalósult. A Hétpróbás Táncegyüttes bemutatót tartott az óvodában, majd táncházzal tettük teljessé a napot. Sajnos ezen a programon nem sok gyermek vett részt, de videó felvételt készítettünk és együtt meg fogjuk majd nézni. Most az a legfontosabb célunk, hogy egészségesek legyünk mindannyian.
Csoport neve : 2.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Célok kitűzése és elérése
Idő: 2023.január 12.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
-Köszönés szív jel mutatása
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
„Medve vagyok és cammogok”
Szabály ismertetése.
2.Téma bevezetése: Rajzoljátok le magatokat a rajzlapra!
Három lufit tartatok a kezetekben és három kívánságot rajzoljatok a lufiba!
Mi lenne az, aminek teljesülését nagyon szeretnéd ,ha valóban bármit kívánhatnál?
3.Téma feldolgozása: Célok kitűzése és elérése
A mai órán a célokkal és az álmainkkal fogunk foglalkozni.
Ha az embernek könnyen teljesülnek a kívánságai ,bizony ,könnyen túlzásokba esik! Egy ilyen asszony történetét olvastam el nektek tavaly ,emlékeztek rá?
„Az öreg halász és a nagyravágyó felesége”
Vélemények meghallgatása.
Saját célok meghallgatása.
Befejezésként Bagdi Bella : Van nekem egy álmom című dal éneklése ,táncolása
Csoport neve : 2.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Célok kitűzése és elérése
Idő: 2023.január 12.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
-Köszönés szív jel mutatása
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
„Medve vagyok és cammogok”
Szabály ismertetése.
2.Téma bevezetése: Rajzoljátok le magatokat a rajzlapra!
Három lufit tartatok a kezetekben és három kívánságot rajzoljatok a lufiba!
Mi lenne az, aminek teljesülését nagyon szeretnéd ,ha valóban bármit kívánhatnál?
3.Téma feldolgozása: Célok kitűzése és elérése
A mai órán a célokkal és az álmainkkal fogunk foglalkozni.
Ha az embernek könnyen teljesülnek a kívánságai ,bizony ,könnyen túlzásokba esik! Egy ilyen asszony történetét olvastam el nektek tavaly ,emlékeztek rá?
„Az öreg halász és a nagyravágyó felesége”
Vélemények meghallgatása.
Saját célok meghallgatása.
Befejezésként Bagdi Bella : Van nekem egy álmom című dal éneklése ,táncolása
Csoport neve : 2.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Célok kitűzése és elérése
Idő: 2023.január 12.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
-Köszönés szív jel mutatása
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
„Medve vagyok és cammogok”
Szabály ismertetése.
2.Téma bevezetése: Rajzoljátok le magatokat a rajzlapra!
Három lufit tartatok a kezetekben és három kívánságot rajzoljatok a lufiba!
Mi lenne az, aminek teljesülését nagyon szeretnéd ,ha valóban bármit kívánhatnál?
3.Téma feldolgozása: Célok kitűzése és elérése
A mai órán a célokkal és az álmainkkal fogunk foglalkozni.
Ha az embernek könnyen teljesülnek a kívánságai ,bizony ,könnyen túlzásokba esik! Egy ilyen asszony történetét olvastam el nektek tavaly ,emlékeztek rá?
„Az öreg halász és a nagyravágyó felesége”
Vélemények meghallgatása.
Saját célok meghallgatása.
Befejezésként Bagdi Bella : Van nekem egy álmom című dal éneklése ,táncolása