E téma feldolgozásához már adva volt a szívmanó, amit karácsonyra kaptak a gyerekek (kézműves termék). Mivel madáretetés, madárvédelem volt a heti témánk, e kettőt összhangba hoztam: juttassuk el szívmanót a madáretetőig, ami az évszakfánkra lett téve (tejesdoboz újrahasznosításával készült). Az akadálypálya elkészítéséhez többféle eszközt biztosítottam a gyerekeknek: építőelemek, babzsákok, mozgáskottalapok… Szabadon, saját elképzelés szerint építkeztek a nagyszőnyegen. A nap folyamán többször is végig mentek szívmanóval. Madáreleséget tettek a madáretetőbe. Jó volt látni, hogy variáltak is az útvonalon. Cél az volt, hogy megetessük a madarakat, melyben szívmanó volt a segítségünkre.
Célok kitűzése és elérése
Januárban a célkitűzések témáját dolgoztuk fel az 1/9.D osztállyal. A tanulók nagyon nyitottak voltak a témát meghallva, nagyon hamar megfogalmazták közeli és távlati céljaikat, és megkülönböztették az értelmes és kevésbé értelmes célokat. Megállapították, hogy a céljaik előre viszik őket és rendkívül nagy motiváló erővel hat. Az osztály számára fontos, hogy legyenek céljaik. A “Szavazós Játék” nagyon tetszett a tanulóknak. Rengeteg célt gyűjtöttek össze, majd indult a szavazás. Az osztály 3 legfontosabb célja a saját vállalkozás, a saját autó és az, hogy a későbbiekben elismert szakemberek legyenek.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A gyerekek közös célokat fogalmaztak meg osztályra vonatkozóan.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekeknek mondatokat kellett befejezni az életben előttük àlló cèljaikkal kapcsolatban.
A relaxációs gyakorlatok közül a foglalkozás megkezdésekor az „Égig érő fa vagyok…”, a ” Haragom kifújom..”, meg a „Medve vagyok…” gyakorlatot játszottuk el. Készítettem egy Boldogságvár puzzle-t, amit kiraktunk a gyerekekkel. De megbeszéltük, hogy csak akkor tudunk feljutni a következő lépcsőfokra, ha bizonyos célokat végrehajtunk.
Ilyen volt a plüss mackók gyűjtése otthonról, mellyel tornát is végeztünk. Néhány gyakorlat végzése egy kicsit nehezen ment, de segítséggel, javítással ügyesen végrehajtotta a csoport.
Több gyakorlás után végig tudtak ugrálni a maci tappancsokon is. Sok gyermeknek biztatásra volt ebben szüksége, de végül ügyesen megoldották.
Összességében minden kitűzött feladatot elvégeztünk.
A Boldogvár meséje sok kérdést vetett fel. Beszélgettünk ki mit szeretne mik a céljai. A gyerekek iskolára készülnek, így írni, olvasni, cipőt kötni voltak a vágyak, de megegyeztek, hogy a legfontosabb tudjanak hóembert építeni, essen a hó!!!!!!
A Boldogvár meséje sok kérdést vetett fel. Beszélgettünk ki mit szeretne mik a céljai. A gyerekek iskolára készülnek, így írni, olvasni, cipőt kötni voltak a vágyak, de megegyeztek, hogy a legfontosabb tudjanak hóembert építeni, essen a hó!!!!!!
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. b osztályban közeli és távoli célok elérését rajzolták és fogalmazták meg a gyerekek.