Akármilyen kicsik is a gyermekek hatalmas céljaik vannak (torony építése, puzzle kirakása, vasúti sín összeillesztése…). Sokat játszottunk, beszélgettünk, hallgattuk a hónap zenéjét ehhez a témához. A saját játékos céljai mellett mi is tűztünk ki nekik való célokat pl:: önállósodás öltözködés terén. Az olló használatával is most próbálkoztunk először nagy lelkesedéssel vágtak bele.
Célok kitűzése és elérése
Már tradícióként minden új esztendőt úgy kezdünk, hogy szerencsesütit bontunk. A kapott mondatokat megfejtettük és adott is volt a téma, hogy mit üzenhet, miben jöhet vagy kell jönnie változásnak.
A folytatásban megalkottunk egy rögzített mondatot. A 2025- ös évre megfogadom, hogy… Ehhez mindenki írt egy év végén visszaellenőrizhető célt, amivel úgy érzi jobb és sikeresebb emberré válhat. Ezt a szekrényre ragasztottuk, hogy mindekinek szem előtt legyen, illetve tudjuk egymást figyelmeztetni, ha letérni látszik valaki az útról.
A januári boldogság órát az aktuális dal meghallgatásával kezdtük. Beszélgettünk róla, hogy miért jó célokat kitűzni. Készítettünk egy tablót, amire közös céljainkat írtuk fel. Beszélgettünk róla, hogyan valósíthatjuk meg, kik segíthetnek benne.
Cèljaink
Megbeszèltük, hogy mindenkinek vannak olyan dolgai, amit szeretne elèrni, megvalósítani. Lehetnek kis dolgok, nagy dolgok, de ezekèrt bizony tenni kell! Van amihez ügyesedni, okoskodni kell, van amièrt sokat kell gyakorolni.
Bármire kèpesek lehetünk, ha nagyon akarjuk ès teszünk èrte!
Rengeteg cèl ès ígèret elhangzott, amik felkerültek a hőlègballonunkra. Mind-mind megvalósításra várnak! 🤗
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Közös plakátot készítettünk, kicsik és nagyok együtt. Rajzoltunk, nyírtunk,ragasztottunk…….és közben együtt voltunk. Mindenkinek a célja szerepel a képünkön.
1. Csoportos munka az asztalnál: a gyerekek vízfestékkel töltötték ki a rajzlap felületét
2. konstruktív játékok építőkockákkal egyénileg és csoportokban is várakat építettek fantáziájuk alapján
Beszélgető kör:
Beszélgetés az adott témáról. Mit a jelentése a Cél szónak, valamint miért fontos törekednünk arra, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. Segédeszközök: képek
A gyerekek meghallgatták a A boldogság vára c. mesét, melyben Jánoska leküzdve a félelmeit, akadályokat elérte a célját és megtalálta a Boldogság várát.
Ezután a gyerekek közösen építő kockákból várat építettek. Meghatározták egymás között az egyes szerepeket: hercegnő, király…. és eljátszották a mesét.
A végén minden gyermek elmondta, hogy mi is tetszett neki legjobban .
Január hónapban a célok kitűzése, elérése témakörben játszottunk a varázsceruza játékkal. Közös célok elérése érdekében páros munkában a ” Rajzold amit mondok!” gyakorlatot végeztük. Majd a foglalkozásokat közös meditációval zártuk.
Boldogságóra tervezet – január
A tevékenység címe: Az én vágyam az én célom
Életkor: 3-7 év
Csoport: Katica csoport
Ismeretkör: Mesélés, verselés.
Fő didaktikai feladatok: A gyermekek gondolkodásának erősítése, a vágyak, kívánságok megfogalmazásával. Ezek eléréséhez célok társítása, melyeket saját maguk tudnak elérni.
Tevékenységek közötti átjárhatóság: Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka. Mozgás.
Felhasznált források: Bezzeg Andrea: Boldogbár meséje (Bagdi Bella-Prof. Dr. Bagdy Emőke-Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek)
A tevékenység menete:
Párhuzamosan végezhető tevékenységek:
– boldogvár társasjáték
– akadálypályán történő átjutás boldog várba
– kívánságrajz készítése ujjal grízbe
Tevékenység megkezdése a csoport szokás és szabályrendszerének megfelelően a mesére hívó mondóka segítségével:
„Egyszer régen nagyon régen kint jártam a meseréten, ahogy keltem, ahogy jártam tudjátok, hogy mit találtam? Semmi mást csak egy mesét. Kezdem is a legelején.”
Megvárom amíg mindenki elhelyezkedik kényelmesen a szőnyegen. Ezt követően mesélem el bábok segítségével a mesét a kartonra rajzolt Boldog vár előtt. A fiú egy terepasztalon berendezett akadályokon halad át.
A mesét követően átvezetés rajzolás festés, mintázás, kézimunka tevékenységbe, ahol a gyermekek kívánságlufikba rajzolhatják meg céljaikat. Differenciálás: öndifferenciálás a technikák megválasztásával.
A tevékenység közben Bagdi Bella: Van egy álmom dal a Repülj velem című albumról
Meghallgatták a gyerekek a Varázsecset című mesét majd átbeszéltük a hallottakat a kérdések alapján. Az ecsetes játék során nagyon jól szórakoztak és igyekeztek együttműködni.