Célok kitűzése és elérése
Célba dobó játékot játszottunk, karikába babzsákkal, közben a hónap aktuális témájára hangolódtunk. Tervet készítettünk a feladathoz, amit megbeszéltünk, és elmondhatták a gyermekek a társaiknak is. A játék során megtapasztalhatták a gyermekek az esetleges kudarcot, válságot, amit újra terveztünk. A „Villámlazítás”, és a „Medve vagyok, cammogok” relaxációs gyakorlattal folytattuk a foglalkozást, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát, amelyre táncoltunk is. Kis csengettyűvel jeleztem Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjének kezdetét. A mese után a csoporthoz egy kismadár érkezett, aki a csőrében egy levelet hozott a gyermekeknek. Ebben a levélben az állt, hogy mi is eljuthatunk a „Boldogságvárhoz”. Egy térkép segítségével a csoportszobán belül, nyilak és ábrák fognak bennünket elvezetni a várhoz. Nagy izgalommal, és lelkesen követtük a jeleket. A gyermekek végig lelkesek voltak, jó érzés volt látni az arcukon az örömöt, a boldogságot, amikor a várhoz eljutottunk. A gyermekek figyelme rövid idejű, csapongó, ezért a mese tartalmát leegyszerűsítve, rövidebb verzióban adtam át. Öröm volt megtapasztalni, hogy a közös cél érdekében össze tudtak fogni a gyermekek, és együttműködve tevékenykedtek. Végül kiszíneztük a célba érés jelét, majd felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre.
Célok kitűzése és elérése
Célok kitűzése és elérése
Célba dobó játékot játszottunk, karikába babzsákkal, közben a hónap aktuális témájára hangolódtunk. Tervet készítettünk a feladathoz, amit megbeszéltünk, és elmondhatták a gyermekek a társaiknak is. A játék során megtapasztalhatták a gyermekek az esetleges kudarcot, válságot, amit újra terveztünk. A „Villámlazítás”, és a „Medve vagyok, cammogok” relaxációs gyakorlattal folytattuk a foglalkozást, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát, amelyre táncoltunk is. Kis csengettyűvel jeleztem Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjének kezdetét. A mese után a csoporthoz egy kismadár érkezett, aki a csőrében egy levelet hozott a gyermekeknek. Ebben a levélben az állt, hogy mi is eljuthatunk a „Boldogságvárhoz”. Egy térkép segítségével a csoportszobán belül, nyilak és ábrák fognak bennünket elvezetni a várhoz. Nagy izgalommal, és lelkesen követtük a jeleket. A gyermekek végig lelkesek voltak, jó érzés volt látni az arcukon az örömöt, a boldogságot, amikor a várhoz eljutottunk. A gyermekek figyelme rövid idejű, csapongó, ezért a mese tartalmát leegyszerűsítve, rövidebb verzióban adtam át. Öröm volt megtapasztalni, hogy a közös cél érdekében össze tudtak fogni a gyermekek, és együttműködve tevékenykedtek. Végül kiszíneztük a célba érés jelét, majd felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre.
A nagy papirt felosztottuk úgy hogy mindenkinek legyen rajta hely és mindenki lerajzolhatta rá, hogy mi szeretne lenni, ha felnőtt lesz vagy egy ahhoz kapcsolódó dolgot pl. orvos, rendőr, óvónéni, építész. Miután elkészült, megbeszéltük hogy melyik rajz micsoda és ki rajzolta.
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Boldogságóra
Időpont: január 2023
Osztály: előkészítő
Tanító: Földes Ildikó
Iskola: Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum Szatmárnémeti
Téma: Célok kitűzése és elérése
Az óra szervezése:
1. A téma bevezetése:
– Visszatekintés a decemberi jócselekedetekre
– Újévi népszokásokról beszélgettünk:
• malac sütés – szerencsét hoz
• halat ettünk – pikkelye a pénzt jelképezi
• lencsét főztünk
• köszönteni járunk
– Újévi köszöntőt mond el két gyermek
– Újévi kívánságokat fogalmaznak meg
2. A téma feldolgozása:
Ha az embernek könnyen teljesülnek a kívánságai, bizony könnyen túlzásokba esik.
Mese: Elmesélem ,,Az öreg halász és nagyravágyó felesége” című mesét.
Útkereső: Szerinted melyik állat mire vágyna a legjobban a fenti lehetőségek közül?
Három kívánság:
Mindenki megrajzolja a maga aranyhalacskáját és megfogalmazza neki mik a céljai:
– olvasni, írni megtanulni
– úszni …
Vakon halászni – ügyességi játék
Mese: Boldogvár
– Mi a legnagyobb álmod?
– Milyen érzés amikor sikerül elérni valamit?
– Számodra mit jelent a boldogság?
Rajzok készülnek a várról.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Január hónapban a gyerekek csoportban célokat határoztak meg maguknak, melyek kitűzése még mindenkinek könnyen ment, a megvalósítás, a cél eléréséért tett erőfeszítések már kisebb nagyobb kihívások elé állították a gyerekeket.
A fiúk könnyebben megvalósítható célokban gondolkodtak, inkább sporttal kapcsolatos kihívások elé állították magukat, melyek egyben örömforrásként is szolgáltak számukra.
A lányok egymásnak való segítségnyújtást, tanulásban történő eredményesebb teljesítményt tűztek ki maguk és társaik számára. Közösen figyelünk majd a kitűzött célok eredményeire a következő hetekben. 🙂
Az óra zárásaként meghallgattuk a hónap dalát is.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Januári témánk a „Célok kitűzése elérése”. Kutatások szerint azok az emberek, akik rendszeresen célokat tűznek ki maguk elé, az élet minden területén sikeresebbek.
Akinek nincs saját célja, az mások céljaiért dolgozik, más mondja meg neki, merre haladjon. Akinek nincsenek céljai, azt folyton kudarc éri, ezek az érzések pedig boldogtalanná teszi a mindennapi életüket.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, ha olyan dolgokkal foglalkoznak, mely saját céljaik elérése felé vezetik őket, akkor boldogabb emberek lesznek, mert azzal foglalkoznak, amit szeretnek, és ami számukra fontos.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Januári témánk a „Célok kitűzése elérése”. Kutatások szerint azok az emberek, akik rendszeresen célokat tűznek ki maguk elé, az élet minden területén sikeresebbek.
Akinek nincs saját célja, az mások céljaiért dolgozik, más mondja meg neki, merre haladjon. Akinek nincsenek céljai, azt folyton kudarc éri, ezek az érzések pedig boldogtalanná teszi a mindennapi életüket.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, ha olyan dolgokkal foglalkoznak, mely saját céljaik elérése felé vezetik őket, akkor boldogabb emberek lesznek, mert azzal foglalkoznak, amit szeretnek, és ami számukra fontos.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Januári témánk a „Célok kitűzése elérése”. Kutatások szerint azok az emberek, akik rendszeresen célokat tűznek ki maguk elé, az élet minden területén sikeresebbek.
Akinek nincs saját célja, az mások céljaiért dolgozik, más mondja meg neki, merre haladjon. Akinek nincsenek céljai, azt folyton kudarc éri, ezek az érzések pedig boldogtalanná teszi a mindennapi életüket.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, ha olyan dolgokkal foglalkoznak, mely saját céljaik elérése felé vezetik őket, akkor boldogabb emberek lesznek, mert azzal foglalkoznak, amit szeretnek, és ami számukra fontos.