Mindig több mesét is olvasunk az adott témához. Most célokat gyűjtögettünk belőlük, majd megbeszéltük, hogy számukra milyen célokat érdemes kitűzni. Különbség van a vágyálmok és az elérhető célok között. Az egyik foglalkozáson pedig csoportokban le is írtuk ezeket.
Célok kitűzése és elérése
Januári témánk a Célok kitűzése és elérése volt. Mint mindig, most is sokat beszélgettünk, főleg arról, hogy ki mit szeretne elérni, kinek milyen céljai vannak. Ezeket hogyan lehet elérni? Feldolgoztuk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét. Megbeszéltük, hogy milyen érzést vált ki belőlünk a célok elérése, a problémák megoldása, a siker érzelmi megjelenése. Kifejtették a gyerekek, hogy mit is jelent nekik a boldogság.
Szerencsére vannak céljaik a tanulóinknak, azt is tudják, hogy hogy fogják azokat elérni. Hasznossá szeretnének válni, ami nem csak a januári céljuk. Megépítettek álmaik otthonát hóból és megbeszéltük, hogy mi is az álom és a vágy. Beszélgettünk arról, hogy milyen érzés az, ha teljesül az, ami nekünk fontos. Egymással sokat beszélgettek a testi és a lelki egészségről, a támogató pozitív érzelmekről. Rajzot készítettek a célok megvalósulásáról. Mivel a félév zárása is terítéken volt, az érdemjegyeken való javítás is céljuk lett. A felső tagozatos éveikre is voltak céljaik, főleg az, hogy büszkék legyenek rájuk szüleik.
Sajnos elég sokat betegeskedtek a gyerekek az év elején, így kevés létszámmal tartottuk meg az óránkat.
A céljaink eléréséhez nagyon sok munka és kitartás kell, meg kell terveznünk az életünket, el kell döntenünk, milyen úton szeretnénk haladni. A fejlődés mindig nagy elszántságot követel! Ezt próbáltuk meg elmagyarázni a gyermekeink számára, mindenki megfogalmazta, mi szeretne lenni, ha nagy lesz. „Repül a madár, szárnyava száll, mert szabad madár” relaxációs gyakorlattal kezdtük a tevékenységet. Majd a „Van egy álmom” kezdetű dalra körben állva énekeltünk és mozogtunk. Boldog Dóra előadásában meghallgathatták a gyerekek Boldogvár meséjét. Vidám hangulatot teremtettünk a Boldogságóra keretében. Mindenki jól érezte magát.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek elmondták, hogy melyek a vágyaik, céljaik ebben az évben.
Ezután megtervezték a hozzájuk vezető utat.
A hónap aktuális témájára hangolódtunk. Boldog Bella megint egy izgalmas mesét hozott el nekünk. Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjének kezdetét. A mese után egy postaláda került elő benne egy levéllel. A borítékban egy várról készült fotó állt, és egy levél. Egy hercegnő írta nekünk aki arra kért, hogy segítsünk neki újra építeni a várat amit sajnos egy varázsló lerombolt. A kis óvodásod szívesen vettek részt az építkezésben. Közben meghallgattunk a cifra palota című dalocskát is.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályos tanulók egyénileg átgondolták, hogy milyen tevékenységgel töltötték el a legtöbb időt. Majd állóképekben bemutatták egymásnak a cselekvéseket, melyeket a többiek kitaláltak. Vidáman, sokat nevetve telt az óra.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályos tanulók egyénileg átgondolták, hogy milyen tevékenységgel töltötték el a legtöbb időt. Majd állóképekben bemutatták egymásnak a cselekvéseket, melyekett a többiek kitaláltak. Vidáman, sokat nevetve telt az óra.
A téma feldolgozása során megbeszéltük, hogy az új esztendő első napjaiban az emberek fogadalmakat tesznek, célokat tűznek ki maguk elé. Az a helyes, ha olyan célokat választunk, amelyeket teljesíteni tudunk, és ez az év során is és az év végén is megelégedettséggel tölthet el bennünket. Milyen jólesik azt érezni, hogy sikerült!
A gyerekek először szabadon, kedvük szerint mondhattak olyan dolgokat, amelyeket szeretnének elérni, teljesíteni. Később pedig megbeszéltük, hogy készülünk a felső tagozatra, az ötödik osztályra. Ötletbörzét tartottunk, olyan dolgokat fogalmaztak meg a gyerekek, hogy miket tűznek ki maguk elé jövőre. A sok jó ötlet a táblára került, majd mindenki választhatott önállóan egyet ezek közül, amelyet írásban rögzített. A végén felolvasta egyenként mindenki. Nagyon érdekes és tanulságos volt, hogy ki, mit választott, és miért éppen azt.