Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Célok kitűzése és elérése
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Az előző foglalkozásból tanulva, most nagyon óvatosan választottam feladatokat és inkább beszélgettünk, pár gondolatindító idézet után.
A tankönyvből a 137 oldalon lévő Kemény Dénes idézetét használtam, a Yale és Brigham Young Egyetemeken végzet kísérleteket és tapasztalatait beszéltük meg.
„Az ifjú és az angyal” történetét a többség megértette, az órát a „Segíts rajtam!” viccel zártam.
A hónap témáját feldolgozva igyekeztem, hogy felhívjam a gyerekek figyelmét a célkitűzések, a célok elérésének fontosságára. Ötleteket gyűjtöttünk, hogyan dolgozzák ki a célhoz vezető út tervét, valamint hogyan motiválják magukat a megvalósítás során.
Boldogságórákon a gyerekek kedvence lett a hónap dala, amelyet többször is meghallgattunk és eljátszottunk. „Van nekem egy álmom…” Elmondhatták, hogy milyen megvalósításra váró álmaik, céljaik vannak. A dalban azt hallhattuk: „ha magas hegyeket kell meg másznom érte…” Ezért nálunk a célt és a hozzá vezető utat egy magas hegy szimbolizálta. Megrajzoltuk a Cél-hegyet, és azt, hogy hogyan érünk fel a csúcsára, leküzdve minden akadályt. Közben összegyűjtöttük azokat a fogalmakat is, amelyek segíthetnek bennünket, erőt adnak a célok eléréséhez.
Minden kisgyerek álmodott magának egy szuper képességekkel bíró hőst. Le is rajzoltuk őket. Bemutathatták egymásnak, elmesélhették, hogyan segíti őket a hősük a céljaik megvalósulásában.
Kitaláltuk, hogy különböző versenyeket indítunk az osztályban: szkander, célbadobás-, olvasás-, rajzversenyt.
Megvalósítottuk az „Osztály-célkártyák” feladatot is. Maci-osztály lévén nálunk macik hozták el a legfontosabb üzeneteket a gyerekeknek. Ösztönözve őket a helyes viselkedésre, szorgalmas tanulásra, jócselekedetre, figyelmességre, együttműködésre, bátorítva, biztatva őket a feladataik megvalósítására, segítve önbizalmuk növelését.
Feldolgoztuk a „Leghasznosabb dolog” című mesét. Tetszett a gyerekeknek az interaktív mesefeldolgozás. Szívesen játszották el az egyes jeleneteket. A mi mesénk egy boldog, táncos mulatsággal ért véget. Lerajzoltuk a főszereplőket útjukon.
A foglalkozások során azt kértem a gyerekektől, fogalmazzanak meg olyan célokat, amiket szeretnének elérni. Megbeszéltük , hogy mely célok reálisak és melyek azok, amik az álmodozás kategóriájába tartoznak. A cél elérése közben számtalan nehézség adódik. A gyerekek ügyesen sorolták azokat a mondatokat, amelyek csak hátráltatnak, illetve olyan pozitív gondolatokat, amelyek segítenek erőt meríteni a további küzdelemhez. Ezekből a mondatokból készítettünk egy piramist. A foglalkozás végén levetítettem a gyerekeknek egy aranyos kis videót, amely egy kis medvebocs küzdelméről szól, aki állandóan lecsúszik a meredek sziklafalon, de újra és újra nekiindul, mert az anyja ott várja a hegygerincen. Az ötödik próbálkozásra sikerül feljutnia. A gyerekek pontosan értették, miért néztük meg a videót.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.