5 napos kihívás
Célok kitűzése és elérése
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A pályaválasztás nehéz feladat, de egy ezzel kapcsolatos boldogságóra nagy segítség, mi egykori diákunk történetét ismerhettük meg.
Célok kitűzése
3-6 évesek részére
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére, 36. oldal egyéni munka „Irkafirka”: a gyermekek üres fehér lapot kapnak. Zsírkrétát, színes ceruzát vesznek kézbe. Szemüket behunyva elkezdenek firkálgatni, törekedve arra, hogy ne csússzanak le a lapról. „Rajzoljatok irkafirkát kedvetek szerint:” … irkafirka…. összevissza…. szabad jobbra, szabad balra…. szabad nekem összevissza. A gyerekek ezt mondogatva magukban, firkáljanak legalább 1 percig, amíg a lazító hatás kibontakozik.
5’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 117-119 oldal alapján beszélgetés Miért fontosak a célok? Vannak céljaitok?
Boldogságóra munkafüzet 6-10 évesek részére, 72. oldal alapján egyéni munka Három kívánság. Sorolj fel 3 kívánságot! Mit kívánnál, ha lehetne 3 kívánságod? Van olyan, amit nagyon szeretnél elérni?
15’ A téma feldolgozása Boldogságóra munkafüzet 6-10 évesek részére, 84. oldal- egyéni munka Erősségek, amelyek a célig visznek…. Mi az, ami a célig repít? Rajzoljuk meg a saját erősségléggömbjeinket!
20’ Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dal zenehallgatás A feladat közben hallgassunk zenét.
2’ A téma lezárása beszélgetés Ki hogy érzi magát? Milyen érzésekkel mentek haza a mai óra után?
Célok kitűzése
3-6 évesek részére
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 3-6 évesek részére, 36. oldal egyéni munka „Irkafirka”: a gyermekek üres fehér lapot kapnak. Zsírkrétát, színes ceruzát vesznek kézbe. Szemüket behunyva elkezdenek firkálgatni, törekedve arra, hogy ne csússzanak le a lapról. „Rajzoljatok irkafirkát kedvetek szerint:” … irkafirka…. összevissza…. szabad jobbra, szabad balra…. szabad nekem összevissza. A gyerekek ezt mondogatva magukban, firkáljanak legalább 1 percig, amíg a lazító hatás kibontakozik.
5’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 117-119 oldal alapján beszélgetés Miért fontosak a célok? Vannak céljaitok?
Boldogságóra munkafüzet 6-10 évesek részére, 72. oldal alapján egyéni munka Három kívánság. Sorolj fel 3 kívánságot! Mit kívánnál, ha lehetne 3 kívánságod? Van olyan, amit nagyon szeretnél elérni?
15’ A téma feldolgozása Boldogságóra munkafüzet 6-10 évesek részére, 84. oldal- egyéni munka Erősségek, amelyek a célig visznek…. Mi az, ami a célig repít? Rajzoljuk meg a saját erősségléggömbjeinket!
20’ Bagdi Bella Van nekem egy álmom c. dal zenehallgatás A feladat közben hallgassunk zenét.
2’ A téma lezárása beszélgetés Ki hogy érzi magát? Milyen érzésekkel mentek haza a mai óra után?
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Hogyan lehet elérni a céljainkat? Milyen célokat érdemes kitűzni? Kinek milyen céljai vannak?
Milyen a reális, nem túlzó cél?
Egyéni, csoportos, osztálycélok. Rövid időre kitűzött, távolabbi célok.
Mi kell ahhoz, hogy meg is valósuljanak céljaink?
Ki tud segíteni nekünk ebben?
Az órákat énekkel kezdtük, majd beszélgetőkörrel. Majd feldolgoztuk a témához kapcsolódó mesét. Minden gyerek 3 aranyhalat kapott, melyekre a céljaikat írhatták rá. Megbeszéltük mi a cél és a kívánság közötti különbség. Ők mit tudnak tenni a céljaik eléréséhez. Miután mindenki kitűzött 3 célt és a halakra ráírta a saját nevét. A halacskák egy közös falra kerültek. Mindenki tudta tanulmányozni a társai célkitűzéseit és voltak akik segíteni tudtak egymásnak a megvalósításban. A gyerekek ígéret kártyákkal erősítették meg az egymásnak nyújtott segítségeiket. A hónap során a gyerekek folyamatosan szedték le azokat a halakat, amelyeket már megvalósítottak és tehettek fel új célokat (halakat) is. Meditációs gyakorlatokat testnevelés órán végeztünk.
Visszajött a répa című mesével ráhangolódtunk a témakörre. Tél van, hideg az idő a madarak is fáznak és nincs mit enniük. Hogyan tudunk nekik segíteni? Beszélgettünk, ötleteltünk, mit tehetünk. A beszélgetés részeként megegyeztünk abban, hogy készítünk a madaraknak madáretetőt. A célkitűzést közös munka követte. Közben madáretetős verset mondogattunk: „ Csip, csirip. Csip, csirip. Koldulgatok egy kicsit. Morzsát, maradék kenyeret. Megtöltöm jól a begyemet.”
Az elkészült alkotásokat kitettük a faliújságra. Az udvari játék során pedig megtöltöttük a kinti madáretetőnket is eledellel.
Amikor a gyermek meglát egy feladatot (tökmaggal rakunk ki előrajzolt mintákat), aminek a menetét az óvó néni megbeszélni velük, először csak bátortalanul, esetleg segítséget kérve kezd hozzá. De a kíváncsisága, és a kitartása hajtja előre, és boldogan mutatja a kész művét, hogy: „Óvó néni! Kész vagyok!” Majd maga elé vesz egy másik mintát, vagy olykor ugyanazt, és ismét megcsinálja a feladatot.
Mindez természetesen életkortól-, és egyéni képességektől függ. Januárban ez a témakör határozta meg mindennapi tevékenységeinket.
Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
A foglalkozást Bagdi Bella:van nekem egy álmom c dalával kezdtük.Beszélgettünk arról ,hogy milyennek képzelik el,amikor felnőttek lesznek.Érdekes álmok születtek,reméljük teljesül.