A foglalkozást Bagdi Bella:van nekem egy álmom c dalával kezdtük.Beszélgettünk arról ,hogy milyennek képzelik el,amikor felnőttek lesznek.Érdekes álmok születtek,reméljük teljesül.
Célok kitűzése és elérése
Egy közös cél érdekében sokszor arra van szükség, hogy együttműködjünk. Közösen megbeszéljük, mi a célunk, hogyan valósítsuk azt meg, kik vesznek rajta részt és az esetleges hibáknál hogyan ne adjuk fel, hogyan korrigáljunk. Ebben a témában sokat segített Boldogvár meséje, ahol a fiú tűzön-vízen át megküzdött a céljaiért és visszatért az élet Boldogvárba.
Mi közösen építettük és festettük meg Boldogvárat.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ebben a témában a beszélgetés során a meseírás mellett döntöttünk. A közös mesélés során sokat nevettünk és a történet végén még a másikon való segítés is fontossá vált számukra.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ebben a témában a beszélgetések után úgy döntöttünk, hogy közösem írunk egy mesét. A fogalmazás közben sokat nevettünk, de végül megszületett a mese, melynek persze része lett a másikon való segítés is.
Közös céljainkról csoportokban beszélgettek a gyerekek, megfogalmazták majd rajzoltak hozzá. Most elsősorban az együttműködés volt a fő témakör. Közösen megszavaztuk, átbeszéltük, kiraktuk a falra.
Rendszeresen játszunk a gyerekekkel Három kívánság című játékot, ezzel fejlesztve a pozitív szemléletmódjukat.
Meghallgattuk a ,,Van nekem egy álmom” című dalt, közben megkértem a gyerekeket, hogy gondolják át, hogy mit szeretnének a legjobban, mik a céljaik. Meghallgattam a vágyaikat, álmaikat. Azután elmeséltem Boldogvár című mesét. A héten kiválasztottunk egy napot, amikor mindannyian pirosba öltöztünk és aznap csak jó cselekedeteket vihettünk véghez.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Január- a célok kitűzése elérése
Pszichológiai kutatások szerint boldogabbak azok az emberek, akik olyan dolgot tesznek es olyan dologra törekszenek, amely fontos számukra.
A gyermekek nagyon motiválhatóak egy- egy cél elérésért es belső erő is hajtja őket.
Boldogvar meséjének meghallgatása közben a gyermekek csillogó szemekkel figyeltek. Janos erőt adó mondókajat mondogatták.
A mese meghallgatasa után mozgasos játek majd puzzle keresés vette kezdetét. A darabok megtalálasa es összeillesztesevel elértuk a célunkat- összeállt a kép. Boldogvar tárult elénk. Nagyon jó kis alapot adott ez a torténet hiszen utána felhasználták más játéktevékenység során is.
Januárban a „Célok kitűzése és elérése” témát dolgoztuk fel.A „Medve vagyok és cammogok” című relaxációs gyakorlattal kezdtük a foglalkozást,majd a szőnyegre körben ülve elmondták a gyerekek,hogy mire vágynak a legjobban.Rövid és hosszútávú célokat egyaránt mondtak .Pl:mik szeretnétek lenni felnőtt korotokban/ezt felírtam egy papírra/Ezután rendeztünk egy célbadobó „versenyt”.Két csapat volt,karikába kellett színes babzsákokat dobálni.Majd eljátszottuk az „Óvónéni játéka”c. játékot,amit nagyon élveztek,igazán vidámra sikeredett.Lezárásként elénekeltük a „Ha jó a kedved”c. dalt,amit mozgással kísértünk.
Ismét eltelt egy év. Ilyenkor mindenki elgondolkodik céljain, mit szeretne megvalósítani az előtte álló időszakban.
Ezután én meséltem a gyerekeknek kitűzött céljaimról, mi az, ami fontos számomra.
Az öreg halász és a nagyravágyó felesége meséje kapcsán nagy tanulság vonható le, a beszélgetés során okos gondolatokat mondtak a gyerekek. Azután lerajzoltuk a halacskát. A kis halacska mellé lerajzolták vágyaikat, ők mit kívánnának, ha lehetőségük lenne.
Megbeszéltük, kinek, milyen vágyai, céljai vannak. A következő válaszok születtek:
Érzelmekről is szót ejtettünk. Ha nem sikerül a kitűzött célt teljesíteni, milyen érzeteket vált ki belőlünk.
Elhatároztuk, hogy lesznek közös céljaink.