A 3.és 4.osztály diákjai a „Varázsecset”feladatot valósították meg, vagyis „lefestették” távlati jövőképeiket.
Célok kitűzése és elérése
Hajdúszoboszló, Bárdos Lajos Általános Iskola
Tervek, célok a „NAGYBETŰS” ÉLETRE.
Bárdos Lajosról készítettek gyurmázással képeket.
Megemlékeztünk a Víz világnapjáról is.
Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola
A témát egy interaktív mesével dolgoztuk fel, melynek címe a: Leghasznosabb dolog.
Meseolvasás közben a gyerekek eljátszották az egyes részeket. A végén megbeszéltük, hogy célokat kitűzni érdemes mert akkor mindig gondolunk rá és hamarabb elérhetjük”. Megegyeztünk, hogy vannak közös és egyéni célok is, egy közöset mi is kiválasztottunk, hogy mindenki sikeresen elvégezze az első osztályt.
Január hónap témája a célok kitűzése és elérése volt.A „Napimádás” című relaxációs gyakorlatot választottam kezdésnek. A beszélgetőkör alkalmával tisztáztuk a cél fogalmát, majd elmondták a gyerekek, hogy milyen céljaik vannak. Volt közte rövid- és hosszútávú cél is. Pl: megtanulni biciklizni, nyalókát kapni a boltban, a Balatonra menni nyaralni…Majd ezeket a célokat újra megfogalmazva játszottuk a ” Célbadobás” c. játékot. Közben megbeszéltük,hogy a céljainkért tenni is kell, illetve, ha nem sikerül rögtön elérni, nem szabad elcsüggedni, újra kell próbálkozni. Bezzeg Andra: Boldogvár című meséje után a szőnyegen közösen megépítettük a mi várunkat.
Borsod Abaúj Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gönci Tagintézménye
Az óra bevezetésében a kívánság és a cél közötti különbséget fogalmaztuk meg. Azt követően egyéni célokat fogalmaztuk meg, melyekre magunk is hatással vagyunk,Ezeket le is rajzolták a gyerekek.
Agócsy László Alapfokú Művészeti Iskola
Zeneiskolai szolfézs óra keretében boldogságórát tartottunk a célkitűzések témában. Vidám, jó hangulatú program volt. Elgondolkodtató és olykor meglepően érett, határozott vélemények hangzottak el a gyerekektől. Nem is gondolnák a felnőttek, hogy sok esetben mennyire értékes gondolatok tudnak megfogalmazódni a kisiskolások fejében, ha meghallgatjuk őket, kicsit lelassítunk ebben a felpörgött világban és kellő időt szánunk egymás megismerésére, megértésére.
A január a fogadalmak hónapja. Új év új én új célok megfogalmazása. A gyermekkel beszélgettem arról, hogy mik a céljaik az évben. Van aki iskolába megy más a kistestvérével szeretne több időt tölteni akadt olyan aki, célként a biciklizést tűzte ki. Ezeket a célokat be kellett dobni egy zsámolyba. Ahogy dobta a gyermek meg kell fogalmaznia mit szeretne elérni.
A boldog vár meséje után megfogalmaztunk közös célokat amit elszeretnénk érni. Pl farsangkor együtt játszani, a Zöldítő napon közösen ültetni, anyák napjára verset tanulni stb.
Játékkal indítottuk a foglalkozást: „Add körbe a varázsecsetet” játékot játszottuk. Majd beszélgetéssel folytattuk az órát, megbeszéltük mi a különbség a kívánság és a cél szó között. Beszélgettünk arról, hogy kinek milyen céljai vannak és melyek azok az erősségei, amelyek a célig repítik őket. Majd egy kéz formájú lapra leírták azt, hogy mit szeretnének ezentúl
másképp, jobban, még többet, többet nem, tovább is ugyanígy csinálni, hogy a vágyott célhoz érjenek.
Dunakeszi Szent István Általános Iskola
Idén több versenyen is voltunk. Az egyik versenyről egy közös kép.
Januárban a célok kitűzéséről, eléréséről beszélgettünk a gyerekekkel. A céloknál érdekes volt, hogy ők rögtön a felnőtt életünkre gondoltak, hogy mit szeretnének majd megvalósítási az életükben, erről készítettek rajzokat is. Nehezebb volt rövidtávú terveket, célokat gyűjtenünk!
Sokat énekeltük és mutogattuk az osztály egyik kedvenc dalát, a Van nekem egy álmom dalt.