A foglalkozás Bagdi Bella: „Van nekem egy álmom” című dalával indult, amelyhez mozgásos tevékenység is társult. A zenét követően beszélgetőkört tartottunk, ahol a gyerekek bemutathatták az általuk elkészített munkákat, többek között a munkafüzetben található színezőlapokat. Mindenki elmondta, melyik képet választotta, és azt is, milyen cél, álom kapcsolódik hozzá. Különböző gondolatokat hallottunk.
A színezőkön minden gyermek azokat az ábrákat választotta ki és színezte ki, amelyek azt jelképezték, amit az adott évben szeretne megvalósítani. Ezeket a célokat közösen kiválogattuk, majd elhelyeztük a csoport „Cél tábláján”. A nagyobb gyermekek önállóan is rajzoltak olyan dolgokat, amelyeket el szeretnének érni, és azt is megjelenítették, mik szeretnének lenni, ha felnőnek.
Szerepelt a célok között a cipőfűző kötésének megtanulása, változatosabb étkezés, új ízek kipróbálása, megtanulni úszni-biciklizni stb.
Miután a célok felkerültek a táblára, közösen átbeszéltük, milyen lépéseket kell tenni ahhoz, hogy ezek valóra váljanak, mit tehetnek ők maguk azért, hogy álmaik megvalósuljanak. Így a gyermekek maguk is érezhették a célok kitűzése mellett a tervezés fontosságát, majd később pedig a megvalósítás örömét.
Célok kitűzése és elérése
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A varázsecset meséjét meghallgatva közösen gondolkodtunk a mese főhőséről, miért és hogyan működött az ecset, vajon hogyan segítette a fiút? Mi milyen terveinket tudnánk a segítségével megvalósítani? Erről rajzokat is készítettünk. Majd varázsecset-játékot is játszottunk, hogy vidámabb legyen a napunk.
A kézikönyvben található idézetek közül véletlenszerűen (húzással) választottunk néhányat, megbeszéltük, hogy mit jelent számukra az adott mondat. Néhányan beszéltek a példaképeikről. Lejegyezték a megkezdett mondataimra (kézikönyv 148. oldal) adott válaszaikat, akinek volt kedve, felolvashatta. (Nem sokan) Ugyancsak a kézikönyv segítségével (153. oldal) körvonalaztuk, hogy mi mit tehetünk a sikeres célbeérésünk érdekében. A Segíts rajtam c. történeten jót nevettek. „Házi feladatnak” kapták, hogy az órán elkezdett listájukat a legfontosabb céljaikról, befejezzék.
Az órán használtuk még a boldogító erősségek kártyát is.
Az első kirakott tablónk volt ez a Boldogságóra csoport megalakulása óta.
Négy részre bontottuk a rajzlapunkat és így több részletét ki tudtuk dolgozni az elérendő céljainkat tartalmazó rajzunknak.
A kép kirakása után szülői fogadóóránk volt.Ők is nagy előszeretettel nézegették az alkotásainkat.
Elraktuk emlékbe ezt a rajzot:)
Mit szeretnék most elérni, és mi szeretnék lenni?
A gyerekekkel beszélgettünk céljaikról. Természetesen többen jó bizonyítványt, kis kutyust, számítógépes játékot mondtak. Azután az egyik kis gyermek az mondta: csak szeretnék anyukámmal eltölteni egy délutánt.
Ezután már többen is mondtak nem tárgyakat, értékeket, hanem élményeket.
Végül mindenki elmondta, hogy mi a célja, mi szeretne lenni. Számomra is voltak meglepetések. Amilyen kicsik, olyan reálisak.
A legmeghatóbb kérdésük volt: És te? Te mindig tanító néni szerettél volna lenni?
Megfogalmaztuk közösen azokat a célokat a következő félévre az iskolában, melyek a legfontosabbak számunkra /választott középiskolába bekerülés, tanulmányi eredmény megtartása, magatartás/. CÉLTÁBLA készítése, melyben leírtuk a kitűzött célunkhoz hogyan juthatunk minél közelebb. CÉLORSZÁG – a választott tagozatok, szakok megnevezése. Az ÉLET LÉPCSŐJE grafikánk nagyon tükrözte, hogyan juthat el egy ember a kitűzött céljaihoz. Értékes perceket töltöttünk együtt, hiszen bátran elmondták közeli és távoli céljaikat.
Célok kitűzése és elérése:
1.Foglalkozást kezdő relaxáció ( kb.8 perc)
” Az én hangom..”
2.A foglalkozást kezdő ének: ( kb.4 perc)
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom
Eszköz: zenelejátszó
3. Téma bevezetése: ( kb. 5 perc)
A munkafüzet 38.oldalát található feladatát színezzék ki a gyerekek.
„Neked mik a céljaid? Van olyan dolog, amit szeretnél, amire nagyon vágysz? Színezd ki!”
Eszközök: kinyomtatott feladatlapok és színesceruzák.
4.A téma feldolgozása mesével ( kb. 8 perc)
Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje
5.A foglalkozás lezárása ( kb. 5 perc)
A célok elérésének a jelét kiszínezhetik a gyerekek. ( Mf. 41.old.)
6. Foglalkozást lezáró éneklés: ( kb.2 perc)
Bagdi Bella: Erősség dalok: Lelkesedés
Eszközök: zenelejátszó
7.A téma továbbadása:
A szülőket megkérem, hogy otthon is foglalkozzanak a témával, beszélgessenek arról, hogy mik a családjuk célja az új esztendőben?
Ezek közül egyet válasszanak ki és rajzolják le egy lapra, s hozzák el az óvodába, hogy megbeszélhessük.
A célok kitűzése és elérése a gyerekek számára kedvenc téma.
Nagyon szeretnek arról mesélni, hogy mit szeretnének megtanulni és mit szeretnének csinàlni. Már naguktól is tudjàk a gyerekek, hogy bizony néha áldozatokat kell hozni céljainak eléréséhez.
❤ Boldogságóra❤
Január- célok kitűzése és elérése.
Célok azért jók az életünkbe, hogy értelmet adjanak a mindennapjainknak.
Beszélgetések során rátértünk arra is, hogy nem szabad elsőre feladni semmit. Újra és újra kell próbàlkozni, amíg nem sekerül.
Boldog Dóra kitalálta, hogy a Boldogvár meséjét csak különböző feladatok teljesítése után tudják a gyerekek meghallgatni. Egy borítékot hagyott itt nekünk, melyben különböző feladatok voltak a gyerekek számára. Így hát célunk volt, hogy ezt a részt is teljesítsük
SIKERÜLT .
Csoportunk célja az Évszak tündérek és a 12 hónap meséjének eljátszása közösen.
Óvodánk 6 csoportjának ebben a témában egy olyan mesét mutattunk be melyben kiderült, hogy céljaink eléréséért néha olyan dolgokat kell megtenni, ami számunkra kellemetlenséggel járhat. Majd közös zenés tornával zártuk a programot.
Januárban a célok megvalósításáról sokat beszélgettünk. Nagyon sok érdekes célt tűztek ki a gyermekek. A hosszú távú célok között volt aki állatorvos, óvónéni, kukás autó vezető, mentős, rendőr szeretne lenni ,ha majd nagy lesz . Megállapodtunk, hogy a testi ,lelki egészségünk a legfontosabb, ha arra vigyázunk akkor minden megvalósulhat. l Egészséghetet tartottunk, egészséges ételeket fogyasztottunk, ünnepeltünk, meditáltunk és sokat mozogtunk e cél érdekében
Tavasszal iskolánk egy színvonalas bemutató keretein belül mutatta be tanulói sokszínűségét.