December 13-án az adventi koszorú harmadik gyertyájának meggyújtása alkalmából az osztály tanulói műsort adtak a falu tájházánál. Műsorukkal megörvendeztették a szülőket és a falu lakóit. Az előadás után szendvics és tea mellett beszélgethetett kicsi és nagy, valamint Luca-búzát is lehetett ültetni
Boldogító jó cselekedetek
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Iskolánk és osztályunk elkötelezett híve az adományozásnak. Azt évben több célra is adományoztunk. Állatok világnapja – konzervek, tisztítószerek, jutalomfalatok gyűjtése
Mikulás – Karácsony- 1 tábla csoki minden gyermektől az árvaházban élők számára
Karácsony – megajándékozzuk egymást az osztályban
Mert kapni jó, de adni még jobb!!!!! Jelmondatunk ez a közhellyé vált szlogen, de agyerekek megértik milyen boldogságot tudunk adni egy apró semmiséggel is. (egy-egy jó szó, mosoly, ölelés, tárgyak, …) Nincs annál nagyobb öröm, mint látni más örömét, szemében a csillogást.
Kinek mit jelent a boldogság? Mitől lesz boldog? Önállóan megfogalmazták, leírták, én pedig név nélkül felolvastam. Ki kellett találni, ki írhatta? Volt, amelyiknél gyorsan kitalálták, de volt, aki maga mondta el, hogy ő írta.
Hagyományainkhoz hűen idén is kedves kis karácsonyi műsorral készültünk a szülőknek, melyet az osztálykarácsony után küldtem el a csoportban. Most is voltak kis angyalkáink, akik meglepték egymást valami kis aprósággal, kedvességgel.
Beszélgetőkör: Miért van szükségünk jó cselekedetek adására? Majd az asztalon található képekről elmondtuk, mi a közös bennük. Hogyan, mivel, milyen eszközökkel, formában tudnának segíteni, támogatni a rászorulókat. Segítő attitűdünket a Mennyire vagy segítőkész másokkal? c. teszttel mértük meg. Adventi kalendáriumot is elkészítettük közösen. Óránkat a hónap dalával zártuk.Mézeskalács süti is készült mindannyiunk keze által.
Boldogító jó cselekedetek
1.Foglalkozást kezdő relaxáció:( kb. 3 perc)
” Dagasztás”
2.A foglalkozást kezdő ének: ( kb. 4 perc)
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
Eszköz: zenelejátszó
3.A téma bevezetése ( kb. 5 perc)
Beszélgetőkör kezdeményezése:
A téma feldolgozása a téli időszakra esik.Ebben az időszakban nagy hangsúlyt fektetünk a madárvédelemre, madáretetésre, madarakról való gondoskodásra.
Arról beszélgetünk, hogy miért számít ez jó cselekedetnek, illetve a gyerekek elmondhatják, hogy velük mikor, hogyan tett jót valaki.
4.A téma feldolgozása mesével: ( kb. 8 perc)
Bezzeg Andrea: Szívem kertje
5.Munkafüzet 24. oldalán található kép színezése ( kb. 5 perc)
Eszközök: nyomtatott feladatlapok, színesceruzák
6.Foglalkozás lezárása: ( kb. 3 perc)
A jó cselekedetek jelének kiszínezése (Mf.35.old)
Eszközök: nyomtatott feladatlapok, filctollak
7.A foglalkozást lezáró éneklés: ( kb.5 perc)
Bagdi Bella: Boldog vagyok..
Eszközök: zenelejátszó eszköz
8. Téma továbbadása:
Boldogságvár kertjének elkészítése otthon, építőkockákból.
Tudtad, hogy létezik egy nap, amikor csak úgy elegánsan kell megjelenni, akár iskolában, munkahelyen, vagy épp a boltban?
Ez a Nemzetközi Öltözz Ki Nap, amit eredetileg október 13-án ünnepelnek – Barney Stinson (igen, az „Így jártam anyátokkal” legendás karaktere) stílusának tiszteletére.
Mi ősszel már kipróbáltuk a suliban… és olyan nagy sikere volt, hogy a gyerekek maguk kérték, legyen tavasszal is! 🙂
Mert néha kell egy kis játékosság, csillogás, és persze stílus a hétköznapokban is.
Karácsony közeledtével naponta írtunk egy jócselekedetet a naptàrunkba.
Kárpáti János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Hagyományainkhoz hűen idén is kedves kis karácsonyi műsorral készültünk a szülőknek. Ebben a hónapban különös figyelmet fordítottunk a jó cselekedeteknek. Kedvesség cetliket csempészünk egymásnak és teljesítettük az adventi jó cselekedet kihívást is.