Decemberben sok örömforrásban volt része a hatodik osztálynak:
– hócsata
– adventi gyertyagyújtás
– Mikulás nap (Piros nap)
– mézeskalács sütés
– közös alkotás
– angyalkázás
– közös ajándékozás.
Boldogító jó cselekedetek
Az ünnepek előtt mindenki egy kicsit figyelmesebb, nagyvonalúbb és kedvesebb lesz. Jobban odafigyelünk egymásra. Ez a havi kihívás éppen ezért mindig könnyebben megy. Jó cselekedeteinket az egymásra való odafigyelésben, apróbb figyelmességek készítésében valósítottuk meg, amit nagy örömmel és lelkesen végeztek a diákok. Az elmélettel leginkább csak érintőlegesen foglalkoztunk. Nemcsak rajz formájában tettünk jót a madarakkal, hanem mi magunk is raktunk ki eleséget. Összegyűjtöttünk néhány egyszerűbb, könnyen megvalósítható napi rutinfeladatot, amelyekkel örömet szerezhettünk másoknak. Ezekkel kedveskedtek otthon a tanulók.
A decemberi boldogságóra feladatait először azzal kezdtük, hogy megbeszéltük, hogy mik azok a jó cselekedetek. Jobbnál jobb válaszokat kaphattam a gyerekektől.
„Jó emberré csak szívemmel válhatok” című Bagdi Bella-dalt hallgattuk meg először a mesék felolvasása előtt. A gyerekek szerint lágyabb zene volt, de ugyanolyan örömmel táncoltak rá.
Ezt a feladatot követte a milyen karácsonyfa disz lennél?
Báthory István Általános Iskola
A Boldog Iskola és a Boldog Ovi együttműködésének második programjaként, ma a Bóbita óvodában a 8.a és a 6.b osztály adta elő a kicsiknek farsangi műsorát. A gyerekek körében nagy sikert arattak a műsorszámok, rengeteg mosolyt és tapsot kaptak a fellépők.
Báthory István Általános Iskola
A változást elősegítő mozgalomhoz csatlakozott ökoiskolánk is – a Boldog Óvodák és Iskolák (valamint egyéb Boldog Intézmény címet viselő szervezetek) közösségének tagjaként -, így február 28-án három nyolcadik osztályunk és a 6.b osztály fákat ültetett az iskola udvarában. A fák azon kívül, hogy szebbé teszik majd az iskola környezetét és a minket körülvevő lakótelepet reményeink szerint néhány év múlva árnyékot is adnak majd a földszinti tantermeknek, és megkönnyítik a gyerekek és pedagógusok munkáját az egyre melegebb tavaszi napokban.
Most itt a lehetőség, hogy a pozitív cselekvésen keresztül tegyünk lépéseket és vegyünk részt egy világnézeteken túlmutató összefogásban azért, hogy Boldog és Zöld Ország legyünk és maradjunk! 💚
A fákat a Cédrus Kertcentrum ajánlotta fel iskolánk számára! Köszönjük!
A múlt hónapban a barátság kapcsán szóba került az is, hogyan tudunk segíteni egymásnak. Azért, hogy láthatóvá váljék a gyermekek számára is, hogy valójában ők is milyen sokat segítenek egymásnak, valamint azért, hogy figyelmüket arra irányítsam: vegyék észre, ha jót tesznek velük – tehát ezen célok elérésért szivecskéket gyűjtöttünk a mágnestáblán, amikor jó cselekedetet vettünk észre.
Ebben a hónapban visszatértünk ehhez a játékhoz, de most inkább az érzelmi támogatás területét néztük meg.
Drámajátékban különböző érzelmeket elevenítettünk meg. Célom az volt, hogy érezzék meg a gyerekek, hogyan tudnak segíteni egymásnak, ha pl. egy társukkal nem játszanak a többiek, ha szomorúan / mérgesen jöttek óvodába. Ezt is eljátszottuk.
A meglepően sok ötletet azt mutatta, hogy gyermekeink jól felismerik társaik érzelmeit, és remek megoldásaik is vannak. A beszélgetéstől a játékba hívásig több ötletük is volt, de megjelent az érintés, mint az együttérzés, a vigasztalás eszköze is.
A karácsonyi készülődésnek minden évben része a közös fa feldíszítése. Ebben a hónapban ez is a jó cselekedetein közé tartozott. A természetes anyagokból készült díszekkel napról napra szebb lett a fa.
Csatlakoztunk, terveztünk, ültettünk!
A Maklári Napsugár Óvoda és Bölcsőde közössége örömmel csatlakozott a 10 millió fa Alapítvány által meghirdetett programhoz a Nemzeti Faültetés Napján. Intézményünk mind az óvodai, mind a bölcsődei csoportjaiból érkeztek lelkes szülők és gyermekek, hogy közösen ültessenek fákat.
A délelőtt folyamán a gyermekekkel beszélgettünk bolygónk védelméről, a klímaváltozásról és a faültetés fontosságáról. A program vidám hangulatban telt, minden résztvevő aktívan hozzájárult ahhoz, hogy óvodánk és bölcsődénk udvara még zöldebb és barátságosabb legyen.
Kiemeltük, hogy a faültetés egy boldogító jó cselekedet, amely összhangban van a Boldogságóra program egyik fontos témájával. Gyermekeink így megtapasztalhatták, milyen örömet jelent a közös, hasznos tevékenység, amely nemcsak a jelennek, hanem a jövő generációinak is értéket teremt.
Bízunk benne, hogy az elültetett fák hosszú éveken át szépítik majd környezetünket, és hogy a gyermekekben tovább él a természet szeretete és védelme iránti elköteleződés.
A hónap idézete: beszélgetés az idézetről, kinek mit jelentenek a megfogalmazott gondolatok?
„A szeretetnek melege van a természet hidegében, világossága van az élet sötétségeiben, és a szeretetnek ajkai vannak, amik mosolyognak velünk az örömben, és lecsókolják könnyeinket a fájdalomban.” (Gárdonyi Géza)
Beszélgetés: A hónap nevezetes napjairól: Mikulás, Szent Miklós (közös kvíz feladatok,történtek) Közös mézeskalács sütés:) Nagyon finom lett, ajándékba is csomagoltunk haza. Csúnya karácsonyi pulcsik világnapja: közös fotózkodás volt az iskolában:) Meghallgattuk: „Jó emberré csak szívemmel válhatok” című dal Bagdi Bella előadásában.
Interaktív mese: Mesék a karácsonyi csillagokról, az öreg fenyőkről és a hógömbökről, nagyon szép rajzok születtek, el is játszottuk a történetet. Szeretet/ jó cselekedetek kuponok készítése:
Elmaradás: Boldogító jó cselekedetek
Az a gyönyörűség, amelyet a jó cselekedet okoz, az életnek egyetlen igazi boldogsága.
Lev Tolsztoj
A mi kis osztályunk egy „titkos” akcióba kezdett. Csatlakoztunk egy adománygyűjtéshez, melynek „Egy csoki, egy mosolyért” a neve. Ez a gyűjtés a Békés vármegyei, különleges bánásmódot igénylő gyermekek, gyermekotthonok, lakóotthonok, különleges iskolák és óvodák részére szerveződik minden évben. Több, mint 30 tábla csokival és sok-sok különböző édességgel leptük meg a kampány egyik csokigyűjtőjét manóját, aki a kisfiaival érkezett, közülük az egyik különleges bánásmódot igénylő gyermek. A gyerekekkel elbeszélgettünk, hogy fog hozzánk érkezni egy „különleges” kispajtás, akivel aznap játszhatnak, kértem mindenki foglalkozzon vele és meglepetésként készítsenek neki valamilyen kis alkotást. Boldogan néztem, ahogy ,az összes tanulóm igyekezett odafigyelni rá. Aztán ez a jó cselekedet szárnyra kapott, és iskolaszintűvé vált, szinte minden napossá vált, hogy hozták át nekünk a csokikat az osztályba, mert ők is szeretnének segíteni. Így az egész iskolát felbuzdítottuk egy igazán szívet melengető. boldogító je cselekedetre.
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy a téli szünetben mindannyian bevállalunk egy-egy jócselekedetet, s ezeket az ötleteket hópehelyhekre írjuk. Az összegyűjtött, titkos jótéteményeket feltűztük a hóemberes plakátunkra.
Januárban pedig felolvastuk, hogy ki tudta teljesíteni az ígéretét.