A decemberi Boldogságóránkat relaxációval kezdtük, majd egy játékkal folytattuk („Jobbra tőlem van egy hely…”). Ezután olyan szituációkról beszélgettünk, hogy ők, óvodás gyerekek kinek, miben tudnak segíteni, jót tenni (családtagoknak, óvó néninek, dajka néninek, társaknak). Kaptak egy titkos küldetést is aznapra: a dajka néniknek segítettek az ágyakon az ágyneműt megigazítani, az ágyakat elpakolni.
Boldog Dóra mondókája után a Visszajött a répa című mesét meséltem el Papírszínház segítségével.
Az egyik kislánynak ez az alkalom volt az utolsó Boldogságórája nálunk, januártól egy másik óvodába jár majd. Körbeálltuk, majd egyesével megöleltük és elbúcsúztunk tőle.
A tevékenység lezárásaként a hónap dala meghallgatása közben a gyerekek kiszínezték a munkafüzetben található színezőt, elvezették a kismadarakat az odúhoz, kiegészítették az ábrákat, végül több jó cselekedet jelet (szívet) színeztek, ezeket olyan személyeknek adták oda, akiket szeretnek, akik fontosak nekik (többen adták oda barátjuknak és óvodai dolgozónak).
Boldogító jó cselekedetek
A december mindig az ünnepvárás, a szeretet, és a jó cselekedetek jegyében telik. Eljön hozzánk a Mikulás, meggyújtjuk az adventi gyertyákat, karácsonyi díszbe öltöztetjük az óvodát, a csoportszobát.
Különleges élmény a gyermekeknek, amikor az adománygyűjtés időszaka kezdődik közösen a családokkal. Segítünk a csomagolásban, közben beszélgetünk arról, hogy milyen szerencsés helyzetben vannak, mert nekik mindenük megvan, sosem nélkülöznek. Tudják, hogy vannak olyan családok, akik segítségre szorulnak. Ennek tudatában sokkal jobban értékelik az őket körülvevő környezetet, amiben élnek.
Ebben az évben ellátogattunk egy otthonba, ahol idős emberek élnek és ott, mint jóságos karácsonyi kismanók versekkel, énekekkel és a gyermekek keze által készült ajándékaikkal hoztuk meg az ünnepi hangulatot az idős embereknek. Ez is az érzékenyítés része. Fontosnak tartom, hogy mindig mindenkire gondoljanak a gyermekek – emberekre, állatokra, természetre, mert ez nemcsak egy alkalomra szól, hanem mindennapjaik részévé kell válnia.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Boldogító jó cselekedetek a 4.a osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Boldog jó cselekedetek a 4.a osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Boldogító jó cselekedetek a 4.a osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Boldogító jó cselekedetek a 4.a osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Boldogító jó cselekedetek a 4.a osztályban
Egy alsós osztály kiválasztottunk, és sajátkészítésű ajándékkal leptük meg őket.
A harmadikos tanulók Jótett -naplót készítettek. Mindenki talált olyan jócselekedetet, amelyet naponta megtesznek otthon vagy az iskolában. Szívesen idézték fel előtte szóban az akár apróságnak tűnő jótetteiket, valamint ötleteket adtak egymásnak, a kesőbbiekre.
Elkészítettük a karácsonyi füzéreket. Jutott az iskolai és az otthoni fákra is.