3/a-3/b
adni és kapni jó!
Boldogító jó cselekedetek
Szorgalmatos Mesekert Óvoda,Bölcsőde és Konyha
A 4.hónap témáját a Bagdy Bella:Jó emberré csak a szívemmel vállhatok c zene meghallgatásával kezdtük. Relaxáltunk,relaxációs játékokat játszottunk.A szívem kertje c. mese meghallgatása után sokat beszélgettünk. Néhány gyermek ügyesen megfogalmazta, azt is hogy mikor volt olyan helyzetbn, amikor szégyelte magát. A környezettudatosság, a Föld védelme heti témáink közt is folyamatosan szerepel. A munkafüzet feladataiból, színezőiből szívesen dolgoznak. A foglalkozás zárásaként pedig Bady Bella Boldog vagyok c.dalára táncoltak, ugráltak, ahogy a dal vezette őket.
Tèli témánk a boldogító jó cselekedetek amely az ünnepi ráhangolódàsban is segítségemre volt.Hiszen a jó cselekedetek örömmel töltenek el és ez a gyerekek válaszaiból is kiderült. Sokat segítenek otthon amely anyukájukat örömmel tölti el és nagyon büszkék rá! Mellettünk kis csoport található , nagyon sokan vannak és arra gondoltam hogy a mai jó cselekedetünk, hogy átmegyünk és segítünk az öltözködésben. Megköszönték a segítségünket és utána leültünk és elmeséltem a Szívem kertje című mesét.Úgy érzem , hogy megértették a mese üzenetét.A foglalkozást Bagdi Bella “Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dalát amelyet kétszer is meghallgattunk. A végèn mindenki megölte kedves barátját.
Szinte az egész adventi időszak a jó cselekedetek keretében zajlott. Meséltem nekik a karácsonyi csillagokról és a hógömbökről, el is játszottuk azokat. Szeretetfolyosót hoztunk létre. Imádtak végig menni rajta és örömmel mondtak egymásnak dicsérő szavakat, örömmel simogatták meg egymást. Nagy odafigyeléssel hallgatták meg Bagdi Bella számát: „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” c. dalát. Közösen mézes kalácsot sütöttünk, ajándékot készítettünk a szülőknek. Közösen díszítettük fel a karácsonyfát. Vártuk a meglepetés ajándékokat a fa alatt. Egész hónap csupa-csupa jó cselekedetben szeretetben zajlott.
Így december elején megkezdtük a közös hangolódást erre az ünnepi időszakra. Készítettünk ajándékot a Mikulás nevében a családnak. Beszélgettünk arról, hogy miért jobb adni, mint kapni. Elkészítettük a saját Jócselekedet-pörgyettyűnket. Ki is próbáltuk. Illetve egymásnak kedveskedtünk különböző gesztusokkal, érintéssel. A gyerekek szívesen beszélgetnek erről az időszakról, osztják meg kívánságaikat, érzéseiket.
A negyedik boldogságóránk témája a boldogító jó cselekedetek gyakorlása volt. Az év elejétől nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyermekek tiszteljék és szeressék egymást, segítség azokat, akik bajba jutottak, vagy rászorulnak. A heti téma feldolgozásánál megbeszéltük, hogy mi ezen tulajdonság pozitív erélyei pl.: ha másokon segítünk rajtunk is segíteni fognak, jó példát mutatnak a kicsiknek, örömet szerezni másoknak örömmel tölti fel a lelkünket. Ezeknek a gyakorlati megvalósulása formálja a gyermekek gondolkodásmódjukat, a társadalomhoz, a közösséghez való viszonyukat. Összegyűjtöttük a gyermekek jó cselekedeteiket és összegeztük, hogy mivel gyarapodott a saját képességünk pl.: (önbizalom, önértékelés). Meghallgattuk a ,,Mesék a karácsonyi csillagokról” című interaktív mesét, amit nagy figyelemmel hallgattak, majd megpróbálták felidézni és eljátszani a történetet. Úgy gondolom, hogy a gyermekeknek sikerült megérteni és átérezni a történet mondani valóját. A mese eljátszása után ajándék csillagokat készítettek, amelyeket a szívükhöz közel állóknak ajándékozták. A gyermekekkel megtanultuk a ,,Szeretet mondókát”, amelyet minden ajándékozásnál felidézünk. A kötetlen beszélgetés keretében beszéltünk a spiritualitás fogalmáról és egy spontán relaxációt szerveztem, amely segít a gyermekeknek a nehezebb dolgok feldolgozását. Ez az program nagyon tetszett a gyermekeknek és kérték, hogy a jövőben is ismételjük meg, lehetőségeimhez mérten arra fogok törekedni, hogy minél több olyan gyakorlatot, módszert, feladatot próbáljunk ki, amellyel a gyermekeket még boldogabbá tehetem.
Az ölelés önmagától még nem lesz hasznos, kellemes, nem fejti ki jótékony hatásait. Abban, hogy ez megtörténjen, a résztvevők játsszák az igazán fontos szerepet: a köztük lévő őszinteség, valamint az érintéssel kapcsolatos pozitív emlékek a fő mozgatói az átkarolás minőségének.
Boldogító jó cselekedetek hónapja
A foglalkozás célja a gyermekek érzékenyítése a jócselekedetek és a segítségnyújtás iránt, a közösségi érzés erősítése játékos, interaktív formában és az empátia, az együttműködési készségek fejlesztése. Az ünnepek közeledtével nagyon aktuális a hónap témája, a boldogító jó cselekedetek.
A ráhangolódás érzékenyítő beszélgetéssel történt: „Mi az a jócselekedet? Tudod, mi az a jócselekedet?” Példákat gyűjtöttünk és egyszerű történeteket meséltünk, amelyekben valaki segített másokon.
Játékkal folytattuk „Mosoly kör” alakításával minden gyermek mondott egy kedves dolgot a mellette ülőről. Például: Segít játék vagy tanulás közben. Megosztja vele a csokoládét vagy a játékát.
A téma feldolgozása egy rövid és egyszerű történet, „A sündisznó és a barátai” című mese felolvasásával történt. A történet arról szólt, hogyan segítettek az erdő lakói egymáson. Nagyon tetszett a gyerekeknek a sokféle állat. Beszélgettünk: Mi történt? Ki segített? Hogyan érezték magukat a szereplők a segítségnyújtás után?
A kézműves tevékenység alkalmával elkészítettük a Jó cselekedetek karácsonyfáját. A gyerekek csoportmunkában kiszínezték az A/3 méretű fenyőfát, majd kiválasztották a számukra tetszetős jócselekedet képet és kiszínezték, nyírták. A díszeket a fa ágaira ragasztották.
A foglalkozás végén megbeszéltük: „Hogyan érezted magad? Milyen érzés jót tenni másokkal?”
Meghallgattuk a szeretetről és segítségről szóló Gryllus Vilmos Mosolyogj rám című dalt.
Figura Tünde
napközis nevelő
Kiskunmajsa, 2024. 12. 03.
A decemberi foglalkozás ismét jó hangulatban telt.
A jó cselekedetek gyakorlása során feltöltöttük az iskola udvarán található madáretetőket. Beszélgettünk a téli madáretetés szabályairól.
Elkészítettük angyalkáinkat is, melyekkel meglephetünk valakit, aki felé ki szeretnénk nyilvánítani szeretetünket.
Nemcsak Advent idején tartjuk fontosnak a jó cselekedeteket,hanem egész évben,sokszor előkerül a téma a mindennapjainkban.
Meghallgattuk többször a hónap dalát,majd elgondolkodtunk,hogy ki milyen karácsonyfadísz lenne,végül segítő tárgyat választottunk magunknak egy fontos felmérő előtt.