A karácsonyi műsort mi készítettük sz iskolában. Emellett szeretettel teli beszélgetéseink alkalmával kiderült, csupa jótündérke jár ebbe az osztályba.

Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola
A karácsonyi műsort mi készítettük sz iskolában. Emellett szeretettel teli beszélgetéseink alkalmával kiderült, csupa jótündérke jár ebbe az osztályba.
Debreceni SZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
A csoport párokban dolgozva játszott el olyan szituációkat, amelyekben gyakorolhatták a jó cselekedeteket. Nagyon szemléletesen mutatták be a párok hogyan lehet segíteni másokon, így társaiknak nem volt nehéz értelmezni az előadott jelenetet. Mindezt aktívan, humorral fűszerezve tették.
Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola
Jó cselekedetek
1. Bevezetés
A program célja, hogy megerősítse a diákok önbecsülését, és elősegítse a boldogságukat.
Ez a mai alkalom már a negyedik összejövetelünk, mikor is pozitív dolgokkal, gondolatokkal ismerkedünk meg, illetve beszélgetünk róluk.
2. Először is ismételjük át, hogy az elmúlt három alkalommal milyen fogalmakkal ismerkedtünk meg?
Elsőként a HÁLA fogalmával ismerkedtünk meg.
– Mit jelent a hála?
– Mi mindenért lehetünk hálásak?
– Kinek lehetünk hálásak?
Második alkalommal az OPTIMIZMUSsal ismerkedtünk meg.
– Mit jelent ez a fogalom?
– Kinek, minek örülhetünk?
– Miért lehetünk optimisták, pozitívak?
– Mi lehet az ellentéte?
Harmadik órán pedig a TÁRSAS KAPCSOLATOKkal ismerkedtünk meg.
– Mi jut eszünkbe a barátságról?
– Miért jó, ha van barátunk?
– Kit tekinthetünk a barátunknak?
3. Mai témánk: A boldogító jó cselekedet.
Ezzel kapcsolatban mi jut eszünkbe?
– Tettetek már jót valakivel? Mi volt az?
– Vajon miért jó jót cselekedni?
– Hallottatok már arról a közmondásról, hogy jó tett helyébe jót várj?
Mit jelenthet? – beszélgetés.
4. Feladat: Írjunk 4 jó cselekedetet, amit eddig már tettünk vagy a családunkban vagy pedig az iskolában valakiért!
(Közös feladatmegoldás.)
5. Feladat: Titkosírás megfejtése.
Ha jól dolgozunk, egy értelmes mondatot kaphatunk, mely a mai témánkkal kapcsolatos.
– Megoldás: jót tenni öröm.
Mit jelenthet ez a mondat? – beszélgetés.
6. Feladat: Fejezzük be közösen a következő mondatokat!
– Azért szeretek jót tenni, mert…
– Azért szeretem, ha velem jót tesznek, mert…
7. Feladat: Állításokról való eldöntés, hogy az épp jó cselekedet-e vagy sem.
Amelyik jó cselekedetnek számít, amögé egy pici szívecskét rajzolunk.
8. Feladat: Szeretetlánc készítése.
Színes körökre ráírjuk mindenki nevét, majd a papírokat belehelyezzük egy kalapba.
Mindenki húz egy nevet, s aki nevét kihúzta, arról kell egy pozitív gondolatot megfogalmaznia.
Például: Én azt szeretem Lajosban, hogy…
9. Befejezés
Nagyon örülök, hogy ilyen tevékenyen részt vettetek a mai boldogság óránkon, s remélem a többi foglalkozás is ilyen remek hangulatban fog telni.
Beszédes József Általános Iskola
A jó cselekedet fa elkészítése után a témát kicsit továbbgondolva a szeretetláncra került a sor. Annyira szerettük ezt a feladatot, hogy nem akartuk abbahagyni.A gyerekek folytatást kértek.Ezért minden nap újra húzzuk a neveket, rajzolunk,üzenünk egy-egy mondattal, gondolatsorral, miért is szeretünk Téged. Ez felfűzésre kerül, és emlékként, sokáig őrizhető a személyes, szívből jövő ajándék.
Szolnoki II. Rákóczi Ferenc Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az én hőseim először párban vagy önállóan fogalmazták meg a közös beszélgetésünk után, hogy ők hogyan és mivel tennék jobbá a világot, majd összegyűjtöttük a három legjobbat 🙂 Nagyon tetszett nekik, hogy szuper képességeik segítségével egyszerre sok emberrel tehettek jót és pillanatok alatt egy szebb, virágzóbb környezetet alkothattak gondolataik segítségével. Önzetlenségük, segíteni vágyásuk biztos vagyok benne, hogy \”szuper erő\” nélkül is számtalan jó cselekedetben megmutatkozva szebbé teszi a világot.