A karácsony a szeretet ünnepe, amikor mindenki kedveskedni igyekszik a hozzátartozóinak. Erre az alkalomra gondolva gyűjtötték össze a gyerekek a fogadalmaikat. Elsősorban a saját környezetük jobbá tételére összpontosítottak. Ha ezeket a fogadalmakat betartják sokkal jobb lesz a világ!
Boldogító jó cselekedetek

Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
Az osztály tanulói csoportokat alakítva írtak tanácsokat, hogy egy korosztályukhoz tartozó 12 éves gyerek mivel tudná jobbá tenni a körülötte élők életét az új évben.

Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium és Alapiskola
Decemberben a boldogságórákon a jó cselekedetekről beszélgettünk, majd utána kiscsoportokban dolgozva kollázst készítettek arról, hogy mi teszi szebbé a világot, majd bemutatták egymásnak.
Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium és Alapiskola
Decemberben a boldogságórákon a jó cselekedetekről beszélgettünk, majd utána a gyerekeknek egy szuperhős helyébe kellett képzelniük magukat, és le kellett rajzolniuk, hogy milyen jó cselekedeteket hajtanának végre, kiknek segítenének, ha különleges képességeik lennének. Sajnos ez a rajzolós feladat több gyereknek is nehézséget okozott, így főként beszélgettünk a témáról. Ezeken kívül házi feladatot is kaptak, minden nap valamilyen jó cselekedetet kellett végrehajtaniuk, otthon vagy az iskolában.

A csoportban megbeszéltük a \”boldogító jó cselekedetek\” kifejezéshez tartozó fogalmakat: segítőkészség, nagylelkűség.Utána, milyen lelki hatásai vannak a jó cselekedeteknek, miért teszi szorosabbá az emberi kapcsolatokat, mikor kell a jó cselekedeteket véghez vinni.
Mindenki vállalta, hogy otthon segít a szüleinek a házimunkában. Ennek nagy részét már el is végezték a téli szünetig.
A második órán meghallgattuk A kőleves c. népmesét. Megbeszéltük a jó és rossz cselekedeteket, s azt, hogy mi a mese tanulsága.
A harmadik órán elkészítettük a \”rajzdíszekből\” álló karácsonyfát. Nagyon tetszettek a gyerekeknek a boldogságórák!

A csoportban megbeszéltük a „boldogító jó cselekedetek” kifejezéshez tartozó fogalmakat: segítőkészség, nagylelkűség.Utána, milyen lelki hatásai vannak a jó cselekedeteknek, miért teszi szorosabbá az emberi kapcsolatokat, mikor kell a jó cselekedeteket véghez vinni.
Mindenki vállalta, hogy otthon segít a szüleinek a házimunkában.
A második boldogságórán meglepetésként bowlingozni és pizzázni vittük a csoportot, ami a ajándékunk – boldogító jó cselekedetünk- volt a tanulók számára. Nagyon jól érezték magukat a tanulók.
A harmadik órán elkészítettük a „rajzdíszekből” álló karácsonyfát. Nagyon tetszettek a gyerekeknek a boldogságórák!

Szekszárdi SZC Esterházy Miklós Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A téma nagyon tetszett a diákoknak. Aktívan részt vettek az órán, csak meséltek, meséltek…. Alig jutottam szóhoz. Kivilágosodott számukra, hogy mennyi apró jócselekedetet hajtottak végre életükben, és ezek milyen fontossággal bírnak. Különösen karácsony közeledtével ez kitűnő témaválasztás volt.

Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A mi jócselekedeteink
1. Nem szolgáltatom ki magam senkivel, segítek másoknak.
2. Örömöt adok a szüleimnek.
3. Kedves leszek mindenkivel.
4. Nem veszekszem a testvéremmel.
5. Odafigyelek társaimra.
6. Kedveskedek annak, akit nem szeretek.
7. Beszélgetek azzal, akivel sosem szoktam.
8. Ruhát adok a szegényeknek.
9. Megvigasztalom, aki szomorú.
10. Segítek mindenkinek.