
Boldogító jó cselekedetek


Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
5-6. osztályos etika csoportom e hónap témájához is a rajzos feladatot választotta. Úgy látszik, szeretik a rajzos feladatokat. többen szépen is rajzolnak.
1.Paralimpia elolvasása-megbeszélése
2.Milyen jócselekedeteket tettetek már?Szituációs játék csoportban
3.Kártyák készítése-közben a havi dal hallgatása/dúdolása
4.Egymásnak titokban elhelyezése(padra,táskába,stb.
Siklósi Táncsics Mihály Gimnázium
Vajon korlátozható-e A JÓ CSELEKEDET GYAKORLÁSA egyetlen hónapra, decemberre ? A kérdés költői : persze, hogy nem !
Diákjaimmal, a Siklósi Táncsics Mihály Gimnázium 10.a osztályával sorra vettük azokat a „bizonyítékokat”, melyek egyértelműen igazolják, hogy Ők bizony sok-sok jó cselekedetet tettek már , és sorolták : átadtam a helyem a buszon, az autójáig vittem a néni bevásárlókosarát, hiszen nehéz az neki, a házunk utcai részét nem csak a mi portánkon, hanem a szomszédos, egy idős , magányos bácsi által lakott járdán is felsöpörtem .. Persze, volt olyan beszélgetőtárs, aki folyamatosan azt kérdezte : ez is valami ? A többiek kórusban kérdezték : Te csináltál jobbat ? A válasz rögtön jött : Naná! A múlt héten például segítettem feldíszíteni a gimnázium aulájában most már mindenki örömére pompázó karácsonyfát . Igen , apró , sokszor gyerekesnek, sőt cikinek vélt mozdulat, cselekedet is egyértelműen jó cselekedet. Nem kell mindig életmentésre gondolni, ha jót akarunk cselekedni ! Hanem mire ? Záporoztak a válaszok, csoportosították is a pozitív tetteket , így beszéltek forintban kifejezhető és nem kifejezhető, egyéni és csoportos, publikus és nem közismert pillanatokról. December, karácsony , adakozás.. szó esett sok olyan cselekedetről, melyet van, aki önzetlenül, és van, aki némi „rábeszélésre” tett korábban. A gimnázium karácsonyfája előtt , a fán lévő díszek helyére jó cselekedeteket képzeltünk el, és a hatalmas karácsonyfa megtelt JÓ CSELEKEDETEKKEL !
A folytatás, a további jó cselekedetek listája is elkészült , jöhet a gyakorlat ! Kétségem, kétségünk nincs, lesz folytatás , hiszen nem közhely, hanem nagy igazság : ADNI JÓ , sőt JOBB ADNI, MINT KAPNI – fogalmazták meg a már-már felnőtt diákok. Ugye, Jót s jól , ebben áll a nagy titok !?!
Ma iskolánk (Szivárvány EGYMI Nagykanizsa) 4. osztályosai ismerkedtek a boldogságórával. Az órát Bagdi Emőke két gyakorlatával kezdtük: a bagoly és az energiacsillaggal. Utána következett az „adok neked valamit ” játék, a Boldogságóra kézikönyvből. Majd megfejtettük a rejtvényt. Aztán egy színes kapszula (cukorka) segítségével szuperhőssé változtunk. Akciótervet készítettünk valamilyen jócselekedetről. A gyerekek csoportban dolgozta, az azonos színű cukorkát húzók kerültek egy csoportba. A Boldogságóra kézikönyv 6-10 éveseknek, óravázlatát és feladatait használtam fel, otthoni feladatnak kapták az adventi kihívást, mert nálunk a szülők aktívan részt vesznek a programban. Az órát Bagdi Bella Pozitív élmények újraélése című relaxációs dalával zártuk. A pedagógus neve: Némethné Simon Sarolta, Szivárvány Óvoda, Fejlesztő Nevelést- Oktatást Végző Iskola, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (OM: 200790)
Óra típusa: boldogságóra
Osztály: 4. osztály
Az óra témája: boldogító jócselekedetek
Az óra cél és feladatrendszere: a jócselekedetek boldogító erejének megtapasztalása
Az óra didaktikai feladatai: motiváció, következtetés, absztrakciók, értékelés
Tantárgyi kapcsolatok: Életvitel és gyakorlati ismeretek, Környezetismeret, magyar nyelv és irodalom
Felhasznált források: Bagdi Bella, Prof. Dr. Bagdy Emőke, Dobrova Zita: Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek 6-10 éveseknek, Budapest 2017,
Bagdi Bella, Dobrova Zita: Boldoságóra munkafüzet 6-10 éveseknek, Budapest 2017
Bagdi Bella: Repülj velem, pozitív énképet és önbizalmat fejlesztő gyerekdalok CD
http://boldogsagora.hu/oktatasi-segedanyag a hónap dala
Helyszín: Szivárvány Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény második osztály tanterme
Dátum: 2017. 12.12.
Megjegyzés:
Boldog iskolaként a saját osztályom mellett már iskolánk első és negyedik osztályában is elkezdtük a boldogságórákat. Az órán részt vettek még Hederics Gyöngyi osztályfőnök, Godinek Ildikó gyógypedagógiai asszisztens.
A gyerekek és felnőttek számára egyaránt kellemes élmény volt az óra.
Farkasréti Általános Iskola, 1112 Budapest, Érdi út 2.
Az igazi boldogság, amikor másokat boldoggá teszünk
Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola és Óvoda
Ebben a feladatban a másik ovis csoport is csatlakozott hozzánk,mindenki igyekszik segíteni a társának,amiben csak tud!