
Boldogító jó cselekedetek


A gyerekekkel közösen döntöttük el mire kell figyelnünk, az elkövetkező évben, hogy boldogabbak legyünk. Az elkészült listát nemcsak a csoportunk előtti tablóra helyeztem ki, hanem a közös faliújságra is.
Mit tehetsz?
Figyeljünk egymásra, legyünk türelmesek.
Gondoskodunk egész télen az itt maradt madarakról.
Vigyázzunk a tisztaságra, takarítsuk ki közösen.
Adjuk át az otthonról hozott játékokat más gyerekeknek is.
Gyűjtsünk közösen a rászorulóknak.
Segítsünk társainknak, családunk tagjainak.
Próbáljunk halkan beszélni, mert sokan vagyunk.
Megdicsérjük, ha valaki jót tesz.
Bocsánatot kérünk, ha valakit megbántottunk.
Örüljünk, annak hogy együtt vagyunk.
Bihardioszegi Altalanos Iskola
Az 5c- ben járt a Mikulas!!!
Köszönöm szépen a meghívást az osztalyfonoknonek es nektek gyerekek az eddigi boldogsagoras munkát!!!!
Puszi
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A „Mit tehetsz?” feladatnál három csoportban kellett dolgozniuk. Meghallgattunk minden csoportot, és közösen összeállítottuk, megfogalmaztuk, hogy mivel tehetnék jobbá a körülöttük élők és ezáltal a saját maguk életét is az új évben.
A vállalásaikat egy harangot formázó képpé alakítottam, ami laminálás után felkerül a Boldogságóra faliújságra.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Decemberben is többször tartottunk Boldogságórát, hisz a téma az ADVENT-i várakozáshoz nagyon jól illeszthető. Óráinkon folyamatosan hallgattuk a már ismert és a hónaphoz kapcsolódó dalokat. Elsős gyermekeim már a szünetekben, vagy rajzolgatás közben is éneklik azokat. Ebben a hónapban két feladatot is megoldottunk. (Jótettkiállítás és Mit tehetsz?)
A témát az „Adok neked valamit” játékkal vezettem be. Meghallgatták az ajánlott mesét (A kőleves), melyről hosszasan beszélgettünk. Meglepő módon a keresztrejtvényben rejtőző szó (önzetlenség) jelentését sokan ismerték. Elmesélték és lerajzolták eddigi legnagyobb jótettüket a munkafüzetben található „szíves lány” rajzba, melyet én kibővítettem „szíves fiút” ábrázolóval, hogy a legénykék még nagyobb kedvvel lássanak a munkához.
– Rajzaik felkerültek a „Jótettkiállítás” elnevezésű tablónkra a jócselekedeteket ábrázoló hét fotó mellé:
Saját padjuk takarítása
Cipősdobozba karácsonyi ajándék (iskolai szintű gyűjtés rászorulóknak)
Egymás angyalkái voltunk
Üdvözlőlap készítése a környék lakóinak
Asztaldísz és mézeskalács készítése ajándéknak
Fenyőfa készítése újrahasznosítható anyagból
A tablóra felkerült még egy kép, hisz az is jó cselekedet: az osztály egy Bábszínházat kapott karácsonyi ajándékul a szülőktől.
– A „Mit tehetsz?” feladatnál három csoportban kellett dolgozniuk. Meghallgattunk minden csoportot, és közösen összeállítottuk, megfogalmaztuk, hogy mivel tehetnék jobbá a körülöttük élők és ezáltal a saját maguk életét is az új évben:
1. Még több ölelést adok.
2. Szót fogadok.
3. Jobban viselkedek.
4. Javítok a magatartásomon.
5. Megpróbálok jobbá válni.
6. Összetartunk az osztályban.
7. Gondozom az állataimat.
8. Segítek a háztartási munkákban.
9. Mindig rendet rakok a szobámban.
10. Angyalka leszek: időnként megajándékozok, meglepek valakit.
11. Ezentúl ha sír a testvérem mindig megvigasztalom.
12. Mindig megírom a leckét.
Gárdonyi Zoltán Református Általános Iskola és AMI
„Jó cselekedet az, ami boldog mosolyt varázsol más arcára.”