„Mindennapi apró tetteink hoznak fényt a világba.” Ez a gondolat vezérelt minket, amikor összeírtuk közösen jótanácsainkat, melyekkel segíthetünk másokon és szebbé varázsolhatjuk életüket, hiszen tudjuk, hogy milyen jó adni és segíteni!
1. Légy kedves mindenkivel!
2. Mondj mindig köszönetet!
3. Legyél hálás mindenért!
4. Öleld meg minden nap szeretteidet!
5. Adj minél többet, és kapni fogsz egyre többet!
6. Legyél optimista és bizakodó!
7. Figyelj oda a környezetedben élőkre!
8. Nevettess meg miden nap valakit!
9. Ápold a kapcsolataidat!
10. Szeress mindenkit!
Boldogító jó cselekedetek
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A jócselekedetek gyakorlása során közösen megfogalmaztuk tanácsainkat, nagyon élveztük az órát, jó volt együtt lenni, együtt gondolkozni, tervezni! Pozitív tulajdonságokat igyekeztünk összegyűjteni, mert arra gondoltunk ha rendelkezünk ezekkel a kvalitásokkal, jobbá tehetjük környezetünket!
1. Legyünk segítőkészek!
2. Legyünk adakozók!
3. Legyünk figyelmesek!
4. Legyünk bátrak!
5. Legyünk vidámak!
6. Legyünk vigasztalók!
7. Legyünk mosolygósak!
8. Legyünk hálásak!
9. Legyünk hitelesek!
10. Legyünk boldogok!
Mottónk a következő lett: „A jó ember akkor jó, ha a másikban is a jót keresi.”
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Amikor jó cselekedeteket hajtunk végre, empatikusabbnak és szerethetőbbnek
látjuk magunkat, hiszen nemcsak másokat szemlélünk pozitívabban, de magunkat is kedvezőbben
értékeljük. Tanácsaink:
1. Nevess sokat!
2. Ölelj sokat!
3. Segíts sokat!
4. Vigasztalj sokat!
5. Bízz nagyon!
6. Higgy nagyon!
7. Szeress mindig!
8. Remélj nagyon!
9. Légy hálás mindig!
10. Légy boldog mindig!
Rövid, lényegretörő tanácsokat fogalmaztunk meg és megígértük, hogy mindig be is tartjuk őket!!!!!

Zentai Úti Általános Iskola, Székesfehérvár
Decemberben játékokat, ajándékokat gyűjtöttünk egy gyermek otthon lakóinak. Egy állat menhely lakóinak plédeket, konzerveket, kutyatartási eszközöket vittünk. Ünnepi díszbe öltöztettük iskolánk folyosóját, osztály termünket. Mikulásra a kis ovisoknak magunk készítettük az ajándékot. Karácsonyra pedig egymást köszöntöttük egy, két kedves gondolattal. Sok embernek okoztunk örömet, minket is boldogítottak e jócselekedeteink.

Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A jó cselekedetek hónapjában igyekeztünk a gyerekekkel minél több jó cselekedetet felidézni amit ők tesznek nap mint nap egymásért, illetve saját magukért. A téma feldolgozását közös beszélgetéssel, gondolatok megosztásával kezdtük, s ahogy „belemelegedtek” egyre több és több jó cselekedetet tudtak felhozni a mindennapi életükből. A folytatásban a korcsoportunknak megfelelő munkafüzet, illetve könyv feladatai segítettek minket a téma feldolgozásához. Párban kaptak idézeteket a gyerekek, és ezeket beszélték meg együtt, majd elmondták számukra mit jelent az adott idézet tartalma. Címet adtunk egy képnek, mindenki mást és mást. Érdekes volt látni ahogy egészen különböző ötletek születtek ugyanarról a képről. Ezt egy mese követte, mit miután felolvastam nekik, együtt megbeszéltük a történet tartalmát és mondanivalóját. Mivel az ő közvetlen környezetükben is minden nap találkoznak sérült emberekkel, így egyből megértették a történet tanulságát. Ezután jó cselekedeteket gyűjtöttünk össze, amit ők adtak illetve amiket ők kaptak másoktól. Ezt pedig az követte mikor azt gyűjtötték össze, hogy önmaguknak miben tudnak jót tenni. Jó volt látni mennyire gondolkodóba estek és milyen nagy élvezettel fogadták a témát. Számomra nagyon jó érzés látni ahogy a mindennapokban segítik, támogatják egymást. Kedvesek egymással és szívesen tesznek jót társaikkal. A havi feladat során olyan jótetteket rajzoltak meg, mint: segítek anyának vigyázni a kistestvéremre, segítek hóembert építeni, segítek otthon a házimunkában (főzés, takarítás, macskákat megetetni), segítek a bevásárlásban. A közös munka ismét jó hangulatban és sok nevetéssel telt, közben karácsonyi dalokat hallgattunk, hogy lélekben is ráhangolódjunk a közelgő ünnepekre. 🙂
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A gyerekek szívesen beszéltek a teendőkről, szívesen segítenek másokon. Főleg az idős embereken, szüleiknek és az állatokon. Sikerült közösen megfogalmazni a 10 jó cselekedetet, amit ők gyerekek megehetnek.
Hajdúböszörményi Bethlen Gábor Általános Iskola
A csoport egy rövid szöveget írt arról, hogy mit tartanak fontosnak egy barátságban. Mit kell tenni érte…
Boldog Óvoda program
Jó cselekedetek
Az egész foglalkozás alatt szólt halkan egy „gyógyító zene” című lassú zene. A ráhangolódást is segítette. A mesét is halkan meséltem el, mialatt szólt a zene. Nagyon meghitt, csendes, nyugodt hangulatot sikerült teremteni.
A mese elmesélése után feltettem a kérdéseket:
1.-Te mit mondanál az ajtónak?
Válaszok: – bocsánatot kérnék tőle,
– letisztogatnám
– többet nem rugdosnám
2.- Te milyen rossz cselekedetet tettél, amiért szégyelled magad?
Először csak egy kislány jelentkezett és mondott valamit, amit egyik csoporttársával tett.
Amikor azt mondtam, „Ez egy nagyon nehéz dolog, hogy megmondjuk milyen rosszat tettem valakinek”, meglepetésemre, két olyan gyerek tette fel szinte egyszerre a kezét, akikkel probléma szokott lenni a csoportban. Nagyon örültem neki, amikor elmondták, érdekes volt, hogy pont ők, önként és azonnal el akarták mondani a rossz cselekedetüket. Utána mindenki mondott egy rossz cselekedetet, melyek szinte kivétel nélkül a csoport életével, csoporttársakkal kapcsolatos volt.
3.- Milyen jó cselekedetet tettél a csoportban valakinek, valakiknek?
Válaszok :- segítettem elpakolni a játékokat
– ajándékba rajzoltam
– vigasztaltam
– udvarias voltam vele
– barátkoztam
Legtöbben a segítettem és a megvigasztaltam jó cselekedetetek mondták.
Gyakorlati megvalósítása: Egy nagy kartonra rajzoltam egy színes várat a „Jó cselekedetek Vár-lak”elnevezésű várat, melyhez egy hosszú kacskaringós út vezet. A várhoz vezető úton kék felhők jelezték a gyerekeket, melyekbe belerajzoltam a jelüket, a felhők egy szívecskét vittek magukkal, melyben annak, azoknak a jele volt rajzolva akinek/akiknek valamilyen jó cselekedetet tettek. Az út mellé írtuk a gyerekek által megnevezett jó cselekedeteket.
Amikor mindenki felragasztotta a felhős szívecskéjét,a foglalkozást az „Add tovább az ajándékot” simogatásos, öleléses játékkal zártuk, mialatt halkan szólt a zene.