
Boldogító jó cselekedetek

Decemberben egész hónapban a felsős tagozatban kitüztük célul, hogy nmindennap teszünk valami jót rejtve valakivel. Izgalmas hónapunk volt az iskolában, a diákok hol csokit rejtetetek iskolatársuk táskájában. Szép gondolatokat másoltak és rejtetek bele a kabátzsebekben. A szomorkodót megölelték. Szebbnél szebb ötletek, szép cselekedetek valósutak meg.

10-es Számú Általános Iskola Szatmárnémeti
Az ajándékozás hónapjában a következő kérdésekre kerestük a választ:
Fontos-e az adakozás? Miért?
Mit jelent a következő közmondás: „Jobb adni, mint kapni.”
Miért rossz önzőnek lenni?
Hogyan érzed magad, amikor megosztasz valamit a barátoddal?
A jó cselkedetek, a segítségnyújtás boldogabbá teszik-e az embereket?
Mit jelent az együttérzés?
Mi az empátia?
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Magyar Ilona Általános Iskolája
1. Pihenj eleget!
2. Minden reggel tűzz ki aznapra legalább 1 megvalósítható célt!
3. Vesd be az ágyadat!
4. Légy igazságos!
5. Táplálkozz egészségesen!
6. Keresd a társaidban a jót!
7. Tegyél másokkal jót, segíts nekik!
8. Adj sok szeretetet!
9. Bocsáss meg!
10. Tanulj!
Kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Mindenki húzott egy nevet, s heti feladatokkal próbált meg „segíteni”, jót tenni a másiknak: hol egy konkrét segítséggel, hol motiváló idézet keresésével vagy személyre szóló oklevél készítésével.

Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Boldogító jócselekedetek
“ Aki rendszeresen jó cselekedeteket hajt végre, az tartósan boldogabbá válik”- Sonja Lyubomirsky
Ez volt a mottója annak a foglalkozásnak, amelyben az első osztályosok szüleikkel és tanító nénijükkel együtt szerveztek egy csütörtök este az osztályteremben. Ekkor ugyanis a gyerekek a szüleik segítségével ajándéktárgyakat készítettek, melyet egytől egyik felajánlottak a karácsonyi jótékonysági vásárra, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a jó cselekedetek és a segítségnyújtás valóban boldoggá teszi az szívünket.
A gyerekek az estét egy előadással indították, melyben az önzetlen szeretetre és egymás feltétel nélküli elfogadására szólítottak fel egy olyan dallal, melyet jelbeszéd segítségével adtak elő. Egy nagyon megindító pillanat volt.
Ezután került sor a műhelyfoglalkozásokra, melyben a szülők segítségével szebbnél szebb ajándéktárgyak készültek, melyet azonban nem öncélúan készítettek, hanem jótékonysági céllal. A tevékenység során felnőtt és gyermek egyaránt érezte, hogy a jócselekedet emeli életünk értékét, szükség van ránk, mert igenis tudunk olyat tenni, amitől jobb lesz a világ!

Örömet okozni jó, ezt tűztük ki célul, amit persze nemcsak ebben a hónapban gyakoroltunk, de a karácsony közeledtével még nagyobb hangsúlyt helyeztünk arra, hogy adni és kapni is ugyanolyan jó. Így kedves üzenetekkel leptük meg egymást, ami olykor bíztatást, olykor egy kedves jókívánságot tartalmazott.
