– Mesék a karácsonyi csillagokról,az öreg fenyőkről, és a hógömbökről
– A mesét követően beszélgetés a karácsonyról: -mit ünneplünk ? – hogyan készülünk az ünnepre? -jó cselekedetek hogyan erősítenek bennünket ? …..
– Mézeskalács sütés a helyi Honismereti szakkör tagjaival,közben beszélgetés a régi karácsonyhoz kapcsolódó hagyományokról.
– Hálás vagyok neked ! rajzok készítése.
Boldogító jó cselekedetek
A decemberi boldogság foglalkozásunkat meditációval kezdtük. Felolvastam a mesét a kőlevesről, majd irányított beszélgetés során megbeszéltük a mese tanulságát, a szereplők viselkedését. Átbeszéltük a ko jelentőséget a mesében, és azt hogy milyen csodát tud tenni a hit ereje. Mindenki elmesélte neki milyen dolgokban kell, vagy esik jól a társaság és a társas segítségnyújtás. Az adventi kihívás pontjai közül mindenki választott egyet, amit egy héten belül teljesíteni kellett, a maradék három ablakot pedig közösen kellett teljesíteni. Másnapra még a vers tanulás is készen lett.
Ezután a közelgő ünnep kapcsán beszélgettünk a segítségnyújtásról.
A következő foglalkozásra mindenki cipősdoboz ajándékot hozott segítségnyújtás céljából, melyet a helyi szociális központba juthattunk el. Ezután anyukáknak készítettünk asztali díszt, hogy ezzel segítsük nekik az ünnepre való felkészülésben.
A foglalkozás végén közösen énekeltünk el Bagdi Bella Jó emberré csak a szívem el válthatok dalát.
A tevékenység helye: Jászdózsai Mocorgó Óvoda és Mini Bölcsőde
Korcsoport: kiscsoport
A tevékenységet vezeti: Bozóki Katalin
A tevékenység témája: Boldogító jó cselekedetek
A tevékenység feladatai:
• Pozitív emberi tulajdonságok kiemelése.
• Szocializáció alakítása, fejlesztése.
• Önbizalom, optimizmus fejlesztése.
I. A tevékenységet kezdő relaxáció:
Bagdy Emőke relayációs gyakorlat „Dagasztó”
II. A tevékenységet kezdő éneklés:
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dal
III. A téma bevezetése:
„Beszélgetőkör” (Hogyan tettek jót valakivel)
IV. A téma feldolgozása
• Az ezüsthajú angyalka c mese
V. A tevékenység lezárása
• Angyalkák barkácsolása
• Szívecskék színezése
• A jó cselekedet jelének elhelyezése.
Az ünnepek közelettével kiemelt figyelmet szentelünk a segítőkészségnek, együttérzésnek, a jó cselekedeteknek. Az óvoda csoportjai a nagy intézményünkkel karöltve egy jótékonysági esemény mellé állt. A gyerekek kedves rajzos üzenetekkel és műsorral szereztek örömet és nyújtottak vigaszt.A jó cselekedetek önbizalmat fejlesztenek. Adni és örömet okozni jó érzéssel tölt el bennünket.
Áldott, Békés Ünnepeket kíván a Kazincbarcikai Összevont Óvodák Nefelejcs Tagóvodája!
December a boldogító jócselekedetek, az egymásra figyelés, a jó cseleketek gyakorlásának hónapja.
Kerestük az alkalmakat, hogy egymásnak jót cselekedjünk, egymásnak örömöt okozzunk.
Szeretet csomagokat készítettünk az idősek otthonába: Mennyi szeretet fér be egy cipősdobozba.
Ünnepvárás – karácsonyi díszbe öltöztettük óvodánkat közösen készített dekorációkkal.
Tagóvodánk 3 csoportja együtt köszöntötte a Mikulást és együtt örültünk az ajándékoknak és az új játékoknak.
Gyermekeink karácsonyi ünnepi műsorral kedveskedtek a szülőknek, nagyszülőknek .
Az óvónéniket, dadusokat verssel, dallal, tánccal fogadták a Miskolci vendégóvodából.
A közös programok során átélhettük, hogy nemcsak az ajándék okoz örömet, hanem, hogy együtt játszunk, együtt vagyunk, együtt énekelünk, verselünk, táncolunk.
Az Adventi koszorún fellobbantak a gyertyalángok és mi is elkészítettük a gyertyákat méhviaszlappól és a gyermekek odaajándékozták a szüleiknek.
Lefényképeztük a gyermekeket és a fotókat egy keretre ragasztottuk és a gyermekek kidíszítették és ez is ajándék volt a szüleiknek.
A boldogságóra füzet feladatait is teljesítették
Baráti sziveket készítettek társaiknak.
Figyeltünk egymásra, örömöt okoztunk egymásnak és jót cselekedtünk.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ebben a hónapban több jó cselekedetet is megvalósított az osztály, közülük a madáretetésről készült fotót mutatom be.
Elolvastuk és megbeszéltük a a karácsonyi csillagokról, az öreg fenyőkről és a hógömbökről szóló mesét, megbeszéltük, és rajzot készítettünk hozzá.
Minden napra kitaláltunk valami jócselekedetet, és végre is hajtottunk.
Kuponfüzetet készítettünk karácsonyi ajándékul a családtagoknak. Többféle ajándékot, karácsonyfadíszt, amivel meglephetik szeretteiket, barátaikat, nevelőiket.
A reggeli ölelés, nálunk nem csak erre a hónapra korlátozódik, minden nap öleléssel fogadnak a gyerekek. Ez nem egy megbeszélt dolog, hanem önmaguktól alakították ki ezt a szokást. Több állami gondozásban élő gyermek van az osztályban, az ő szeretetéhségük, és a belőlük áradó szeretet nálunk állandóan jelen van, és a többiekre is átragad. Így ha bárki belép az osztályunkba, biztosan kap egy ölelést valamelyik gyermektől.
Boldogító jó cselekedetek
A decemberi boldogságóra témája a boldogító jó cselekedetek voltak. A téma bevezetéséhez eljátszottuk az „Adok nektek egy…” nevezetű játékot. A játékban a tárgyak megnevezése mellett elhangoztak különböző cselekedetek is, mint például egy ölelés, vicc elmesélése, szeretet. Ezt követően megbeszéltük, hogy hogyan tudunk tárgyak nélkül egymásnak boldogságot okozni, mi az ami nekünk boldogságot okoz, milyen sokat jelenthet egy-egy szép, kedves szó.
A karácsonyhoz közeledve olyan cselekedeteket gyűjtöttünk össze, melyeket mindenki el fog végezni a következő hetekben, karácsonyig bezárólag. Néhány jó cselekedet, melyek elhangoztak: „Segítek elpakolni a tanszereket az osztálytársamnak.”, „Megölelem egy osztálytársamat.”, „Megvigasztalom, ha valaki szomorú.”, „Virágot adok valakinek, aki kedves számomra.” Az ígéreteket/cselekedeteket egy-egy karácsonyfadíszre rögzítettük, melyeket mindenki kedvére díszíthetett majd egy közös fára tűztük őket. Az ígéretek teljesítésével a gyerekek többsége beszámolt róla, hogy milyen kedves visszajelzéseket kaptak a cselekedeteik után, mely számukra is örömet okozott.
Bevezeteskent beszélgettünk,hogy ki, milyen jó cselekedeteket tett mostanában. Ezután értelmeztuk a motiváló idézetetet,majd meghallgattuk a hónap dalát.
Az udvaron eljátszották a ,, Befogadó fogó,, játékot, majd az ott megélt érzésekről az osztályteremben beszámoltak a gyerekek.
Megnéztük a ,,Ha cipőm beszélni tudna!,, Dal- feldolgozást ,valamint a ,, Gyurmamesét ,,. Mindkettő nagyon tetszett nekik.