A gyerekek hétfőn kiválasztottak 5 jó cselekedetet, majd minden nap kiszíneztek egy szívecskét, ha aznap sikerült teljesíteniük.

A gyerekek hétfőn kiválasztottak 5 jó cselekedetet, majd minden nap kiszíneztek egy szívecskét, ha aznap sikerült teljesíteniük.
DSZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
A jó cselekedetek boldogságfokozó hatását ebben a hónapban több alkalommal is átélhették a diákok. A közösen összeállított „jó cselekedetek” listáról válogatva készítette el az osztály ezt a kalendáriumot, és a hónap második boldogságóráján ma beszélgettünk arról, hogy ezeket kinek hogyan sikerült megvalósítania. Örömmel láttam, hogy a felsorolt jó tettekkel többen is segítettek másoknak. De a legjobb azt volt hallani, hogy ezt ők tényleg örömként élték meg.
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
Hogyan is tudunk jót cselekedni?
Ez a kérdés a sima embereknél is nehéz, hát még a fordítottaknál. Mi lehet jó cselekedet? Az első óra e kérdés megválaszolásáról szólt. Jó cselekedet lehet a régi, már nem használt ruhák eladományozása, társaikra odafigyelés, segítők figyelmének felhívása problémás helyzetekre. Egy ölelés és az odafigyelés is nagyon jól jön minden nap. A súlyosan, halmozottan sérült fiatalok számára kevésszer adatik meg, hogy hasznosnak érezzék magukat. Nekik mindig segítenek, de ők maguk nem válhatnak elégszer valódi segítséggé. E téma keretein belül szerettük volna, ha a tanulók megérzik, hogy mennyire jól esik, ha másoknak tudnak segíteni. Milyen, ha valóban hasznos segítséget tudnak nyújtani. A téma feldolgozását különböző AAK-s eszközökkel és PCS képekkel segítettük.
Küldetésre küldtük őket. Kitalálós játék keretein belül tudták meg, hogy ki, hova fog menni, kinek és miben tud segíteni.
A küldetést előzetesen egyeztettük az iskola kollégáival. Volt, aki a konyhában segített takarítani, mások a csoportokban segítettek a tanórán a pedagógusnak és a társaiknak. Olyan is volt, aki recepción segített fénymásolni, iratot megsemmisíteni és fontos papírokat kézbesített az iskola dolgozóinak.
A növendékek a feladat közben valóban aktívak voltak és hasznos segítséget nyújtottak.
Mind a gyerekek, mind a kollégák felől pozitív visszajelzés érkezett. A nap folyamán a tanulók folytatták a segítségnyújtást és spontán helyzetekben is gyakorolták.
Készítette: Kondákor Anna és Langné Felföldi Anna
A süni csoporttal ebben a hónapban a jócselekedetek boldogító érzését éltük át. Ahol és akiknek csak tudtunk segítséget igyekeztünk nyújtani. Csoportszobát és udvart takarítottunk, a kiscsoportosoknak az öltözködésben segédkeztünk. A jócselekedetek gyakorlására motiválta a gyerekeket Amália története is.
Pécsi Testvérvárosok Terei Ált.Isk.
Beszélgettünk arról, hogy milyen hatással van ránk, ha segítünk másoknak, jót cselekszünk, és ezt szeretettel tesszük. Jótevőként mire van szükségünk ahhoz, hogy észrevegyük, hol van szükség a segítségünkre, jótetteinkkel kiknek okozhatunk örömet. Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok (a hónap dala), nagyon megszerettük, minden nap elénekeljük.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Az osztàlyok közösen készitík el az aulàba. Ez az én osztàlyomé!
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A gyerekek leginkább annak örülnek ha ajándékot kaphatnak. Ezáltal a tevékenység során megtapasztalhatták az ajándékkészítés izgalmát, örömét. Elkészítették az angyalkáikat akinek szeretnék a csoportból/ óvodából, majd odaadták nekik, és közösen felcsipeszeltük egy karácsonyfára. A gyerekeknek az ajándékozás egy új formában lett örömteli. Megismerték az önzetlenség, a jócselekedetek fontosságát.
A mai osztályfőnöki órán a rászorulók segítéséről beszélgettünk. A tanulók önkéntesen vállaltak a videó elkészítéséhez a szerepeket. 2 fiú és 2 lánytanuló jelentkezett interjú alanynak. Egy fiú tanuló vállalta a riporter szerepét.