A jó cselekedetek hónapjában idén azt találtuk ki, hogy az iskola folyosóján építünk egy falut a gyerekek jótetteiből. S kis házak tetejére azok a nevek kerülnek, akik aznap valami jót tettek. Hétfőn kezdtük 3 házikóval, közben kaptunk hozzá még, mert nagyon megtetszett az ötlet a kollégáknak is. Azt is kérték, hogy felnőtt neve is kerülhessen ki. Nemsokára vége a hétnek és csak gyűlnek a nevek a házikók tetején. Készítettünk egy képeslapot is jutalmul azoknak, akik jók voltak. Hatalmas boldogság látni, ahogy egyre népesebb lesz a falu!
Boldogító jó cselekedetek
A decemberi boldogságóra témája a jó cselekedetek voltak. A gyerekekkel arról beszélgettünk, miért fontos jó cselekedeteket végrehajtani, és mit jelent a szeretet. A beszélgetés közben közösen feldíszítettük az osztály karácsonyfáját.
Decemberi hónap témája: A jó cselekedetek voltak.
Ebben a hónapban napjainkat és minden tevékenységünket áthatotta a segítőkészség és az együttérzés. Volt, adventi manó, aki mindennap meglepett valakit az osztályból. Egymásnak voltunk „jóság manói”, így mindennap mindenki segített valakin. Nagy segítségünkre volt ebben a Jócselekedet-pörgettyű. Szülőkkel összefogva karácsonyi ajándék dobozokat készítettünk a rászoruló gyerekeknek. Ruhát gyűjtöttünk nekik. A télapót megleptük köszönő levelünkkel és közös ajándékunkkal. Közben szorgosan írtuk a Jótett-naplót. Az apró élmények során a jó cselekedetek egyre jobban összekötöttek minket.
Az élet boldogsága nemcsak abban rejlik, hogy mit kapunk, hanem abban is, hogy mit adunk, Csupaszíveinket megleptük egy esti közös fényjáték nézéssel. A boldogító jó cselekedetek, az egymás segítése és a figyelmesség olyan értékek, amelyek gazdagítják mindennapjainkat. Az igazi boldogság akkor születik, amikor képesek vagyunk odafigyelni másokra, és segíteni abban, hogy a világ egy jobb hellyé váljon, akár a legapróbb tetteink által is.
A decemberi hónapunk témája: A boldogító jó cselekedetek.
A foglalkozásunkat a Boldogságminyonunk megölelgetésével kezdtük.
Majd szelekké változtunk és mozgással,hangadással jeleztük a szélerősséget.
Ezután a hónap dalára”Jó emberré csak a szívemmel válhatok” ra táncoltunk vidáman.
Felidéztük a hónap meséjét, Amália történetét,amivel a témabevezetés is történt.
Majd Jóságos tündérekké váltunk,és megtanultuk,hogyan kezdődik a Tündérnap, milyen szertartás szükséges ahhoz, hogy induljon a Jótét Napunk.
Beszélgettünk arról, hogy milyen jóságos cselekedettel segíthetjük társainkat.
Sok nyílt szívű, segítőkész kis pillangós van az ovinkban.
A Vidám Ovis Tündérek interaktív mese közben újra éltük a mesét, a történetet. Nagy örömmel tértünk „haza”az oviba, és szeretettel megépítettük Tündérfalvát is.
Kis elsőseimmel sokat beszélgettünk a karácsonyi ünnep jelentőségéről, a karácsony jeleiről!
Boldogság óra alatt üvegkannára festettünk karácsonyt és telet! Elképzeltük és megvalósítottuk, a mi karácsonyfa díszünk képét az üvegkannán! Nagy lelkesedéssel dolgoztunk, karácsonyi énekekkel fűszerezve hangolódtunk az ünnepre!
Ezt a témát először a karácsonyi népszokások, illetve a karácsonyi otthoni egyéni szokások megbeszélésével vezettük fel. Az ünnep kapcsán megbeszéltük az ajándékozás fontossággát a gyerekekkel, majd kitértünk rá, hogy adni vagy kapni szeretnek jobban. Valamint szót ejtettük arról, hogy csak tárgyat lehet e ajándékozni egymásnak, vagy esetleg valami kézzel megfoghatatlant is. Ezután megnéztük a csatolt videót és közösen feldolgoztuk a látottakat. Majd kitűztük az osztály decemberi célját. Kiből válik majd a kedvesség embere, ehhez mihez lesz szüksége a tanulóknak. Azóta a gyerekek lelkesen gyűjtik a kedvesség szivecskéket és igyekeznek még jobban odafigyelni a társaikra és a szüleikre, nevelőikre is egyaránt.
Boldog Dóra érkezett a gyerekekhez, leültünk a szőnyegre. „Beszélgetett” Boldog Dóra a gyermekekkel. Ki hogyan készül a Karácsonyra, ki szokott otthon segíteni anyáéknak, mamáéknak, stb. Sok gyermek megfogalmazta, hogy gyakran segít otthon, például „ebédhez megteríteni”, „bevásárolni”, „takarítani, rendetrakni”. „Én szoktam anyával főzni.”, „Én pedig mamával süteményt készíteni.” – mondták. Ezután meghallgattuk a „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című Bagdi Bella zenét. Majd az „Almát szedj, ügyesedj…” relaxációs játékot játszottuk el. Ezt követően a Holle anyó mesét báboztam el nekik. A mese befejeztével beszélgettünk még egy kicsit a történetről, a szereplőkről, kihangsúlyozva a jó cselekedetek fontosságát. A gyermekek által ismert és kedvelt dalosjátékot is eljátszottuk közösen többször is (Mély kútba tekintek című dalosjátékot). A játék után mézeskalácsot díszítettünk, amiből nem csak nagy örömmel fogyasztottak a gyerekek, de egymásnak is készítettek díszített mézeskalácsot, amit haza is vihettek. Legvégül a Jó cselekedetek téma jelét is felragasztották a következő lépcsőfokra.
A jót cselekedni nem csak ünnepnapokon szükséges, hanem naponta, amikor bárki a környezetünkben segítségre szorul, akár felnőttekről, akár gyerekekről van szó. Ezt próbáltam szemléltetni a gyerekek számára a szituációs játékok alkalmával, amikor az egyik gyerek szomorú volt, a másik gyerek pedig próbálta megvigasztalni, megölelni és segíteni neki a dolgok rendbe hozatalával.
Az ének és a mese segített bennünket beleélni a képzelet világába, megbeszéltük, miért boldog mindenki, ha jót cselekszik. Jobb adni, mint kapni!
Decemberben a faluban élő egyedülálló idős embereket szerettük volna meglepni a Boldogság órás tanulókkal. Sajátkészítésű képeslapot postáztak a gyerekek, amibe rajzoltak és verset ragasztottak. A Családsegítőknek is kedveskedtek karácsonyi dalokkal és képeslapokkal. Reméljük, hogy a faluban élő idős embereknek sikerült akkora örömöt szereznünk, amekkora örömmel készítették a gyerekek a meglepetéseket.