Plakát



Óvodáskorban a közösségi magatartás fejlesztéséhez fontosnak tartjuk: egymás segítését, akár a gondozási feladatok végzése ( öltözködés, cipőfűző kötés, ruha összehajtása, játékok elrakása, étkezés stb.)vagy tevékenységek végzése közben, mert a segítségnyújtás is boldoggá teheti a gyerekeket. Karácsonyi ünnepvárás során több gyűjtésbe is bekapcsolódott óvodai csoportunk, hogy a megajándékozott gyerekeknek örömet szerezzünk:
1. Gyermekotthonokban élő gyermekek számára. gyűjtöttünk táblás csokikat,
2. Bekapcsolódtunk a Libri Könyvesboltok mesekönyv gyűjtésébe, a mesekönyveket a VESZPRÉMI LIBRI KÖNYVESBOLTBA adtuk le, valamint könyvjelzőket is készítettünk ajándékba.
3. A szülőknek az óvodás gyermekek is készítettek karácsonyi ajándékot: csillagdísz saját fényképükkel, nemcsak kapni de adni is jó címmel.
4. Az Ajkai Családsegítő és Gyermekjóléti Központ Mikulás műsorához óvodánk dolgozói adtak interaktív műsort és báb-előadást. A Boldogságórákat tartó óvodapedagógusok mindhárom csoportból a műsor aktív szereplői voltak.
Úgy gondoljuk, hogy az adományokkal szebbé és boldoggá tettük az idei évben is sok-sok gyermek karácsonyát! ️
Sikerült a hónap témáinak feldolgozása során tudatosítanunk a gyermekekben, hogy a segítésnyújtás, az együttérzés boldogsággal, jó érzéssel tölt el, elősegítettük a csoporthoz tartozás pozitív érzését, mindenki hasznos tagja a Vuk csoport közösségének.
Elvégzett tevékenységek:
1. Szervezési feladatok: A tevékenység élmény befogadásához nyugodt, csendes hely biztosítása, mikrocsoportos szervezeti formában.
Rajzolás, színezés, barkácsolás
I. Élményfelidézés. Ráhangolódás a közös játékra, Hangulatteremtés, izgalom fokozása, érdeklődés felkeltése,
III: Tevékenységek, játékos gyakorlatok: manuális tevékenységek,
Zene, Bagdi Bella : Boldog vagyok A gyermekek kényelmes elhelyezése, kör alakzatban, egymásra figyelés
Dr Bagdy Emőke: relaxációs gyakorlata: Repül a madár szárnyalva száll…Totyog a liba, nagy a galiba……
Madáretető készítés- madárkarácsony, mf.31.o Színező kismadarak kivezetése
Ráhangolódás: Mese: Szívem kertje
Szituációs játékok, problémamegoldó gondolkodás fejlesztése- „fejezd be amit mondok….! „ / segítésnyújtásra fókuszálva/ Segítés otthon : pl: Zokni, kesztyű párosítás, terítés,
Mesekönyv és csoki gyűjtés, karácsonyi csillag-ajándékkészítés

Felsőrajki Arany János Napköziotthonos Óvoda
A foglalkozás elején meghallgattuk Bagdi Bella Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalát. A gyermekekkel megbeszéltük a dal mondanivalóját, megkértem őket, hogy csukják be a szemüket, és figyeljenek arra, hogy mi történik velük. Ezután minden gyermeket vagy megöleltem, megsimogattam, megpusziltam.Azután kinyitották a szemüket, s elmondták, mit éreztek. Megbeszéltük, hogy ők most kaptak valamit, s többen is mondták, hogy szeretetet éreztek. Egyikőjük kérésére a szokott módon körbeadtuk a szeretetet. Ezután a Szívem kertje c. mesét mondtam el. Amália története segített megfogalmazni, hogy milyen jó érzés segíteni másoknak, s arra az elhatározásra jutottunk, hogy mi a kismadaraknak fogunk segíteni, a nagy hidegben. Az ablakpárkányra egy tálba madáreleséget tettünk. Azóta is figyelik a gyerekek, hogy mikor érkeznek csipegetni a kismadarak. A hét folyamán a gyermekek készítettek szüleiknek karácsonyi ajándékot, amit a mai napon vittek haza.

Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
Mint minden december, a várakozásról szólt az idei is. Készültünk a karácsonyra: képeslappal, díszekkel, dalokkal. Karácsonyi műsorral. Nagyszerű lehetőség adódott: egy idősek otthonában adták elő a műsort a gyerekek. Ezt is hozzá kapcsoltam a Boldogságórához: nem csak tárgyakat adhatunk, hanem olyan emlékeket, amely által magunkból is adunk egy kis darabot.
Ebben a hónapban sokszor meghallgattuk Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalát.
Rózsai Tivadar Református Általános Iskola és Óvoda
Boldogító jócselekedetek


Decemberben kihúztuk egymás nevét, őrangyalai lettünk az általunk húzott személynek. Kedveskedtünk, segítettünk, karácsonyra saját készítésű ajándékot adtunk egymásnak. A falu időseinek ajándékot készítettünk, melyet személyesen adtunk át. Jótékonysági célból csokit, játékot gyűjtöttünk kórházban fekvő gyermekek számára.
Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézménye
Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézmény
Nyíregyháza, Liszt F. u. 32-34.
BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM – NOVEMBERI BESZÁMOLÓ
BOLDOGÍTÓ JÓCSELEKEDETEK
Tevékenység célja: Erősítse őket a jót cselekvés boldogító- jó érzése.
Tevékenység feladata: Ismerjék fel, hogy jót tenni kis dolgokkal is lehet, éljék át az adni jó felemelő érzését, motivációs eszköztár-szociális-érzelmi intelligencia fejlesztése.
Tevékenység módszerei: beszélgetés, magyarázat, ellenőrzés, értékelés
Tevékenység eszközei:.Cd, csomagoló papír, filctollak, kartonból „album”, szívek,
Bevezetés
Relaxációsgyakorlatok:Rongybabává válok, csak pihenni vágyok… Medve vagyok, cammogok… Arcizomlazítás játékosan…A lazítás, játékosság hatására nyitottabbá válnak a gyerekek.
Feldolgozás:Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok…3:11
A lazítás, játékosság hatására nyitottabbá válnak a gyerekek.
A szőnyegen, kényelmesen háton feküdve hallgassátok meg a dalt.
A bemutatás után többszöri gyakorlással memorizáljuk a dalt.„Kísérjük mozgással – törökülésben jobbra-balra ringatózva- állva egyik, majd a másik lábunkra helyezve a súlyt- majd karemeléssel, tetszőlegesen hullámzó, finom karmozgásokkal.”
„Szép dal, szerintetek miről szólt? Jó emberek szeretnénk lenni-hogyan lehetünk? Kiket szeretünk? Akikkel nem vagyunk barátok nem kell szépen viselkednünk vele? Ti gyerekként kivel, kikkel tehettek jót.Kivel teszek jót: csoportterv készítés –rajzzal-Mit tettem jól?
Az előbb felsorolt emberekkel, állatokkal mi is jót tehetünk, s képzeld ezzel magadnak is! Majd figyeld meg, milyen érzés segíteni, gondoskodni…”
Rajzok nagy csomagoló papírra: nagyszülők, szülők, testvérek, barátok házi kedvencek, kinn élő madarak…Felerősítjük a beépített szekrényre. Levezetés: negyedi lépcsőfok elérése „ Ebben a hónapban sok alkalmunk lesz jóságos manónak lenni, hiszen közeledik a Karácsony…! Aki jót fog cselekedni, ahhoz a rajzhoz – ábraköré felrajzolhatja a jelét, miután elmesélte nekünk mi volt az. Cserébe beragasztunk egy szívecskét a jócselekedetek albumába.
„Gyertek, színezzük ki a jócselekedet jelét, s ragasszuk fel a 4. lépcsőfokra.
Vártam a decemberi jó cselekedetek berögzítő rajzok köré milyen dinamikával érkeznek a jelek-nagyon hamar tele lett szívecskékkel az album. Általánosságban úgy gondolom, a program hatására, jobban tisztában lettek azzal milyen is ő (gyors futó – fogó, de nem szeret verset mondani: vállalkozzon akkor, mikor az ő erősségére van szükség). Jobban megnőtt a gyerekek empátiás készsége, nonverbális közlésmódja. A jó cselekedetek vonzó, pozitív magatartásra ösztökélő téma volt nálunk. Mindenkinek volt egy titkos jó angyala, aki figyelmes volt ( köszöntötte reggel, vízzel, csokival …stb. kínálta, segítséget nyújtott…) Motiváltan, tiszta szívvel végezték a feladatot, senkinek nem jelentett nehézséget, a jó cselekedetek természetes emberi szükségletté vált.


Váci Mihály Katolikus Általános Iskola
Most decemberben a témánk a „Boldogító jó cselekedetek” címet viseli, ennek kapcsán osztályunk elhatározta, hogy minden tagja ad valamit a rászoruló gyerekeknek szánt adománygyűjtésbe. Így az 6/b csatlakozott a „Jónak lenni jó” akcióhoz, melynek lényege az adomány vonal, azaz kinőtt, de jó állapotú ruhákat, könyveket, plüssöket és játékokat gyűjtöttünk azoknak a gyerekeknek, akiknek a szüleik sajnos nem tudják megadni azt, amit mi kapunk a sajátjainktól. Két hétig gyűjtöttük ezeket, majd az utolsó napon, az osztály elkészített egy képet az adományokkal.
Visszagondolva, nem csak mi adtunk, hanem kaptunk is. Azzal, hogy egy emberként gyűjtött az osztályunk másokért, azzal mi is jobbnak érezhettük magunkat, mert a mi nem használt holmijaink, másoknak hatalmas ajándékok lesznek karácsonykor, amikor megkapják. Reméljük jövőre is lesz adománygyűjtés, és még többen fogják velünk támogatni a rászoruló gyerekeket.
Szűcs Boglárka 6/b osztály