
Boldogító jó cselekedetek



Gólyafészek Óvoda és Mini Bölcsőde
A bevezető zene után elmeséltük a „Szívem kertje” c mesét,, feltettük a meséhez kapcsolódó kérdéseket.eljátszottuk a szituációs játékokat, anya, óvónéni fáradt, miben tudnának segíteni.
Papírból készítettünk különböző mintájú zoknikat, azokat párosították a gyerekek.
Jóságos manókká váltunk, és mindenki húzott egy jelet, annak a kisgyermeknek készített
meglepetést.


Kőbányai Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az órát egy idézettel kezdtem: ,, Szeretettel adni és érte semmit sem kívánni.” Teréz anya. Majd megbeszéltük a jó cselekedetek boldogító erejét és pozitív hatásmechanizmusát. A téma feldolgozását a mf . egyik feladatával folytattuk. A keresztrejtvényből kiderült, hogy a valódi jó cselekedet az mindig önzetlen. A kőleves című mese elolvasásával, majd feldolgozásával folytattuk az órát. A gyerekeknek a meseszereplők közül kellett húzniuk, majd egy kis vallomást kellett írniuk a szereplő nevében miért segített, miért tett jót, milyen érzés volt, mit tehetett volna másképp?
Ezután ötleteltünk és jó cselekedetek sorát gyűjtöttük. Ezek felkerültek a táblára. Pl. : Segíteni egy néninek áthaladni a zebrán, gazdát keresni egy elhagyott állatnak, eleséget adni télen a madaraknak stb. Majd elkészítettük a jó cselekedetek kalendáriumát tabló formájában. Mindenki a számára legkedvesebb jó cselekedetét írta le és ezt felragasztottuk egy rajzlapra. Majd megfogalmaztuk az óra tanulságát.



A gyerekek közösen naptárt készítettek, minden napra valamilyen jócselekedet megvalósítását tűzték ki célul. Az apróbb jócselekedeteken kívül olyanok is szerepeltek a naptárukban, mint a Jótékonysági karácsonyi vàsáron való részvétel, valamint ajándékgyűjtés a rászoruló gyermekek számára.
A boldogságóra program 4. témája:
A jó cselekedetek gyakorlása.
A téma az egész adventi időszakot átszőte. Karácsonyra készülve beszélgetéseink középpontjában a család és a szeretet állt. Szívesen játszottak a gyerekek szituációs játékokat: -Miben segíthetnek a gyerekek szüleiknek, ha fáradtan hazaérnek a munkahelyről? Vagy miben segíthetnek a társaiknak az oviban, pl. ha otthon hagyta a kedvenc alvókáját? …. stb.
Óvodáskorban a közösségi magatartás fejlesztéséhez fontosnak tartjuk: egymás segítését, akár a gondozási feladatok végzése (öltözködés, cipőfűző kötés, ruha összehajtása, játékok elrakása, étkezés stb.) vagy tevékenységek végzése közben, mert a segítségnyújtás is boldoggá teheti a gyerekeket.
A relaxációs gyakorlatok elvégzése után meghallgattuk a Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalt. Fogtuk egymás kezét, megöleltük a barátunkat. A Szív kertje” c. mese meghallgatása után több napon át tartó jó cselekedeteket hajtottak végre a gyermekek. A foglalkozást a Boldog vagyok c. dal éneklésével zártuk.
Karácsonyi ünnepvárás során több programokba is bekapcsolódott óvodai csoportunk, hogy az örömet szerezzünk a szülőknek, nagyszülőknek, azoknak, akik egész évben segítették munkáinkat.
Az óvodás gyermekek sütöttek mézes kalácsot, készítettek karácsonyi díszeket Üdvözlő lapokat, melyet a karácsonyi ünnepség után adhatták át szeretteiknek.
2018.12. 18.
