
Boldogító jó cselekedetek



Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
A boldogító jó cselekedetek boldogságórát decemberben tartottuk meg az első osztályban.A meseolvasás után rajzoltak a gyerekek. Nagyon élvezték a szuperhősök bőrébe bújva végrehajtott jótettek megbeszélését eljátszását.

Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
November óta gyűjtjük a 2. osztályos diákjaimmal a kampányra a mesekönyveket. Boldoggá tettek bennünket , hogy folyamatosan hozták iskolánk diákjai osztálytermünkbe a szebbnél szebb köteteket. A 210 könyv hatalmas nagy kupacban „roskadozott” a tantermünkben, amire mindig csillogó szemmel tekintettek a gyerekek.

Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
November óta gyűjtjük a 2. osztályos diákjaimmal a kampányra a mesekönyveket. Boldoggá tettek bennünket , hogy folyamatosan hozták iskolánk diákjai osztálytermünkbe a szebbnél szebb köteteket. A 210 könyv hatalmas nagy kupacban „roskadozott” a tantermünkben, amire mindig csillogó szemmel tekintettek a gyerekek.

Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Számú Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Kedves első osztályos tanítványaim lelkesen készültek a karácsonyi ünnepre. Sokan hoztak mesekönyvet, jó szívvel adakoztak a kampány sikeressége érdekében. A decemberi boldogságóránkon jókívánságainkat fogalmaztuk szeretteink számára. Öröm látni a felnövekvő nemzedékben, hogy megvan bennük a jó, a szeretet, a boldogító jócselekedet.
Janikovszky Éva Óvoda és Bölcsőde
Intézményünk is csatlakozott a könyv gyüjtő kezdeményezéshez. Minden csoportnak készítettem plakátot,amit a faliújságon elhelyeztek,emelett a gyerekekkel is beszélgettünk arról,hogy milyen jó is az,mikor anya vagy apa bekuckózik velünk és mesét olvas nekünk. Ez sajnos sok családnál nehezen vagy nem valósítható meg,mert nagyon kevés pénzük van,ami ételre is alig elég,és mi mindenre kell még, így könyvekre már nem jut. Arra kértük a gyerekeket hogy aki úgy gondolja hogy van olyan mese könyve,amit már sokszor meghallgatott – nézegetett,és már nincs rá szüksége,hozza el az oviba hogy mi eljuttathassuk olyan családok gyermekeinek,akiknek nincs lehetőségük könyveket vásárolni. A gyerekek nagyon szépen megértették amikől beszélgettünk,és egyből úgy érezték hogy ők is szeretnének segíteni. Nagyon sok könyvet gyüjtöttünk az oviban,melyeket december 7-én a pécsi libri könyvesboltban leadtunk,ezzel is szebbé téve pár kisgyerek ünnepét!

Földes Községi Napközi Otthonos Óvoda
A nap folyamán titkos angyalkák voltunk, és apró kedvességekkel örvendeztettük meg egymást…..

Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
Intézményünk Boldog Iskola programhoz való csatlakozásának nagyon örültem, hisz úgy éreztem, iskolánk eddig is boldog iskola volt. Kollégáim pozitív hozzáállásának, gyermek központúságának, segítőkészségének, iskolánk családias légkörének köszönhetően nap mint nap mosolygós fiatalokat és iskolai dolgozókat látunk.
A szakiskolában a “Boldogító jócselekedetek” témakörét dolgoztuk fel, ami szervesen kapcsolódik mindennapi tevékenységeinkhez: osztályommal minden nap az első órát egy pozitív gondolat vagy cselekedet megbeszélésével kezdjük, megbeszéljük, kivel milyen jó dolog történt reggel, vagy fog történni a nap folyamán. Pozitív életszemléletet tanítok nekik, ami szerintem elengedhetetlen a boldogságunkhoz, kihat testi és lelki egészségünkre is. Ezen felül kis közösségünkben folyamatosan jelen van az egymásra való odafigyelés, egymás megsegítése, hiszen nem vagyunk egyformán ügyesek. Ehhez kapcsoltam boldogságóráim témáját. Miután megfogalmaztuk, mit jelent a jócselekedet, megbeszéltük, kinek miben szoktunk segíteni mindennapjaink során. Volt, aki rendszeresen nagypapájának segít felállni, mert fáj a lába. Többen édesanyjuknak segítenek takarítani, mosogatni, vagy édesapjuknak a kerti munkákban. Mások egy-egy társuk megsegítését hozták fel példának. Szó került a szegények és elesettek megsegítéséről, feleslegessé vált tárgyaink, játékaink, könyveink elajándékozásáról azoknak, akik rászorulnak. A sok példát felsorolva egy közös dolgot mindenki megfogalmazott: jó érzés segíteni, akinek segítettek, boldoggá tették.
A boldogságóra megtartásának alkalmából készültünk az általános iskola egyik osztályával való találkozásra. Tanulóim izgatottan készítették kis ajándékukat, egy papírszívet, melyet 1-1 kiválasztott gyermeknek adtak át. Az osztályba visszatérve konstatáltuk, hogy öröm kapni, de adni is.
Végezetül “A szorgalmas és a rest leány” című népmesét dolgoztuk fel, melynek kapcsán megbeszéltük, mit jelent: “Jótett helyébe jót várj!”
Aki jót cselekszik, odafigyel embertársaira, rendszeresen segít másoknak, jó érzés járja át, és ha rendszeresen teszi, boldogabb, egészségesebb emberré válik.
Schrantz Anett
gyógypedagógus

Decemberben annyi sok program várt ránk, hogy nem volt alkalmam felkészülni a boldog óra megtartására. Megyei angol karácsonyi verseny, adventi osztálybuli műsorral, játékkal, Mikulás érkezése, felmérők megíratása a szünet előtt, azokra való felkészülés, iskolai karácsonyi ünnepség, művészeti iskola karácsonyi ünnepsége, városi adventi gyertyagyújtás, templomi karácsonyi hangverseny… töltötték meg a karácsony előtti adventi időszakot. Így januárban lekértem az óra anyagát és újragondolva, a munkafüzet és saját elképzelés alapján utólag valósítottam meg az óra anyagát. Nem bántam meg, mert nagyon aktuális volt a téma az osztályom számára. Előfordultak ugyanis kisebb problémák, amik megoldásához, kibeszéléséhez sokat segített a boldog óra anyaga. Nagyon örültem a lehetőségnek, mert ha elsősorban a tananyagokra gondolok, nehezebb a problémákat megbeszélni. A boldogságóra viszont jó alkalmat ad a gyerekek érzelmi nevelésére. Összeszedtünk ötleteket, amit könnyen, napi szinten is meg tudnak valósítani, hogy hogyan tudnak jó cselekedeteket végrehajtani, boldogságot okozni másnak. Ezekből ötöt kellett kiválasztaniuk, leírni a munkafüzeti feladatlap mintájára és feladat, hogy február hónapban végre is hajtsák őket. Ezekből készítettünk is egy posztert a többi mellé a falra.