
Boldogító jó cselekedetek


Szigetszentmiklósi Csicsergő Óvoda
Kell-e hozzá varázslat, vagy képesek vagyunk jót tenni magunk is
Dombóvári József Attila Általános Iskola
A gyerekek előzetes feladatként kapják, hogy figyeljenek meg a környezetükben magányos embereket. Az órán nekik írnak egy levelet és készítenek saját kezűleg egy kis ajándékot.

Mezőlaki Arany János Általános Iskola
Sajnos a feltöltés kicsit megkésett, de a munkával már az ünnepek előtt készen voltunk… Jó volt együtt gondolkodni, alkotni, örülni.
Sajóvámosi Arany János Általános Iskola
Elektronikus óravázlat elérhető az alábbi linken:

Boldogító jó cselekedetek
Számomra a Szívem kertje mese didaktikus. Helyette a Grimm: Suszter manói mesét meséltem a jó cselekedetekről. A jövőben a témához inkább népmesét vagy egyszerűbb cselekményű mesét mesélek, amit jobban megért az óvodás gyermek.
A zokni párosítós játék nagyon tetszett nekik. Fejlődött általa a színfelismerésük, a gondolkodásuk. A szőnyegen össze-vissza elhelyezett tarka, csíkos, egyszínű zoknikat kellett párosítani.
Másnap megismételtük, annyira szerettek párosítani, még a kisebbek is kitartóan keresték a párokat. Megígérték, hogy ezentúl otthon is sokat fognak segíteni anyukájuknak a zoknipárosításban. 🙂
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
A segítségnyújtas és a másikon való segítség kiemelt szerepet kapott csoportunkban. Boldogságunkat ,,elégedettségunket fokozta a jó cselekedetek halmaza.
Sokat beszélgettünk a gyerekekkel közösen mi számít jó cselekedetnek, amivel nő önbizalmunk, mosolyt csalnak a másik gyerek arcára.Jobb adni, mint kapni, címmel kis mesét kerekitettunk spontán módon a gyerekekkel dramatizalas kapcsán.


A gyerekekkel egészséges finomságot készítettünk, amivel a többi csoportot is vendégül láttuk.
Résztvettünk a cipősdoboz akcióban is.
