Madár és mókus etetés.
Szívecske , a jó cselekedetek megvalósításával.
Boldogító jó cselekedetek

Az adventi időszak nagyon sok alkalmat kínált a jó cselekedetek gyakorlására. Az „Ajándékdoboz alapítvány” jóvoltából az óvodások csomagot kaptak a Mikulástól. Tudjuk, hogy az alapítvány rászoruló családok segítését tűzte ki célul, így mi is vittünk tartós élelmiszereket, hogy hozzá járuljunk néhány család részére egy boldogabb ünnephez. Több napon át mézeskalácsot készítettek a kis kezek, ajándékba szeretteiknek. Nagy izgalommal készültünk a Karácsonyi ünnepre, ahol a meghívott vendégeknek adták elő a Betlehemes játékot, ami nagy örömet szerzett mindenki számára. Nagyon jó volt látni, hogy mennyire igyekeztek a gyermekek másoknak adni, önzetlenül. Nem vártak cserébe semmit. Megtapasztalták, hogy adni talán jobb, mint kapni.
A téma megvalósítását a dal meghallgatásával kezdtük. A gyerekek nagyon fogékonyak és már sok-sok dalt kívülről fújnak. Mesecsengőnket meghallva, meseországba utazunk és ott meghallgattuk az öreg ajtó történetét. Beszélgettünk arról, hogy mi mennyi jót tudunk adni magunknak és egymásnak. Karácsony közeledtével a mi óvodánk is csatlakozott a cipősdoboz akcióhoz, tagóvodáinkba jutattuk el ezeket a csomagokat, a szerényebb körülmények között élő gyermekehek. A gyerekekkel érzékeltettük, hogy \”adni jó\”.

Győri Váci Mihály Általános Iskola
December elején készítettünk egy adventi naptárt a gyerekekkel. Mindenki lerajzolta, hogy milyen jó cselekedetet tervez ebben a hónapban.
A program szellemében mi is jókat cselekedtünk. Gyakoroltuk az adakozás nemes művészetét. „Cipős doboz akcióhoz” csatlakozva csomagot állítottunk össze, amelyhez mindenkinek le kellett mondania egy-egy játékáról, egy szegényebb sorsú gyermek javára. Minden tanuló eleget tett a felkérésnek.
Megéltük azt is, hogy nemcsak a drága ajándék az ajándék, a kicsinek is ugyanúgy lehet örülni. Ezért csoportos ajándékozást vezettem be. Mindenkinek húznia kellett egy nevet az csoportban tanulók vagy tanítók közül. A kihúzottnak, egy személyre szóló ajándékot – saját készítésű kézművesség – kellett készíteni, további megkötés volt, hogy maximum 500 forint értékű édesség kerülhetett a csomagba. A legnagyobb kihívás az volt, hogy el ne árulják egymásnak, hogy ki kit húzott. A gyerekek a szüleik segítségével barkácsoltak, rajzolta. Az ajándékkészítés közben bizonyára jó szívvel gondoltak az ajándékozottra is, így egy kicsit kikerültek saját szűk kis világukból. Az ajándékozás előtti napokban tudatosítottuk az ajándékozás etikettjét is, azaz hogyan kell megköszönni, hálás szívvel fogadni csoporttársunk ajándékát. Készültek rajzok, karácsonyfák különféle technikákkal, asztaldísz élő növényből, termésangyal, horgolt állatfigura, stb.
Hagyományt szeretnék teremteni ezzel a kezdeményezéssel a csoportban
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Az óra bevezetéséhez Móra Ferenc: Szánkó című olvasmányát használtuk.
Beszélgettünk arról, hogy segítettek-e már valakinek. Beszéltünk a segítségnyújtás fajtáiról, lehetőségeiről, következményeiről.
„Kezdőbetűk üzenete”
Párokban dolgozva a minta szerint kiegészítették a kezdőbetűket a jó cselekedetekkel kapcsolatos mondatokká.
„Szuperhősök jótettei”
Csoportokban dolgozva akciótervet készítettek, hogy mivel tudnák jobbá tenni a világot.
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az első osztályosok a beszélgetőkör keretében meséltek arról, hogy ők hogyan, és milyen jó cselekedetekkel szoktak gondoskodni másokról. Az osztályban ilyenkor mindenki figyelmesebb a másikkal. A karácsonyi angyalkázás náluk nem csak az apró ajándékokról, hanem a figyelmességről is szól. Ennek keretében figyelnek arra, akit kihúztak, kedvesebbek, figyelmesebbek vele. Mindezek mellett szüleiknek is igyekeznek többet segíteni, így például rendet raknak a szobájukban, segítenek a karácsonyi készülődésben. Többen arról is meséltek, hogy nem okoz nekik problémát a régi,megunt játékok, ruhák összegyűjtése, így szüleik a rászulóknak tudják adni azokat. Az egyik kisfiú lelkes állatbarát, így ő a menhelyi kutyusokra is gondol minden évben, és szívesen látogatja meg őket szüleivel.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A karácsonyi várakozás időszakában a jó cselekedet jelentőségéről beszélgetni a gyerekekkel különösen aktuális volt. A boldogságóra keretén belül a gyerekek meghallgathatták A kőleves című népmesét, melyet aztán közösen megbeszéltünk. Különös figyelmet fordítva a mások megsegítésére. Tanulságos témául szolgált az idegenekhez való viszonyulás, és a biztonságos viselkedésforma is.
A történet meghallgatása és a beszélgetés után a gyerekek készíthettek egy-egy angyalkát vagy hópihét, amivel aztán egyes családtagjaikat lephették meg az ünnepek közeledtével.
A jócselekedetek fontosságáról beszéltünk.Majd mindenkinek feladata volt,hogy mondjon példát erre saját életéből.A hónap dalának hallgatása közben pedig a karácsonyra hangolódva elkészítették közös rajzukat a témával kapcsolatban.