Jó cselekedetek gyakorlása
A boldogságórát a hónap dalának a meghallgatásával kezdtük el. Ez volt a ráhangolódás, utána elmondhatták a gyerekek a véleményüket és az érzéseiket a dallal kapcsolatban.
Az óra következő részében Jó cselekedetek leltárát készítették el a tanulók. Mindenki teljesen ki tudta tölteni a táblázatot, tehát adtak is és kaptak is jó cselekedeteket az elmúlt időszakban.
Mindenki kiállt és felolvasta a jó cselekedeteket, melyeket a táblázatba írtak. Figyelmesen hallgatták egymást, kíváncsiak voltak egymásra.
Ezután azt beszéltük meg, hogy hogyan tudják egymást mosolyra, vidámságra bírni. Vidám történeteket meséltek egymásnak, ezekkel csaltak mosolyt egymás arcára.
Az óra végén a tanulók elmondhatták a véleményüket az órával kapcsolatban. Összességében nagyon jól érezték magukat ezen az órán.
Petrovics Gergő
osztályfőnök
Boldogító jó cselekedetek
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A tanulók leírták a hónapban sorra kerülő jótetteket, amelyek felkerültek a karácsonyi faliújságra.
Az év zárásaként felmesélték, hogy hogyan valósították meg ezeket. Nem maradt el a meglepetés sem. Adventi üzeneteket küldtek egymásnak.
Elkészítették a Szeretetgolyót, amivel megajándékozták társaikat és szüleiket.
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Az adventi készülődés lázában a jócselekedetek is megsokszorozódnak.
Rengeteg „dolgunk” volt, az „angyalkák” serege naponta titkos küldeményeket kézbesített!
Áron a furulyát fújta, gyakorolt; énekektől zengett a suli; műsorral vártuk a Mikulást; kézműveskedtünk Luca-napon; színházban voltunk; adventi naptárt készítettünk pozitív üzenetekkel; kántálásunkkal bejártuk a kis falunkat; szüleinknek titkos ajándékot készítettünk, Szeretkekszet…
A Boldogságóráink egész hónapban tartottak:)) Szuperhősök is voltunk! Mesénkből levél lett, a Jézuskához:)
De nemcsak adtunk, kaptunk is: egymástól, a Mikulástól, Vámos Robitól, önkéntes segítőinktől, a szülőktől… sorolni sem lehet a sok szeretetteljes csodát… A Falukarácsonyon pedig együtt ünnepelt, énekelt Keszeg apraja-nagyja, s mi ott is előadtuk dalunkat, Bella dalát: „Jó emberré csak a szívemmel válhatok”!
Boldog Karácsonyt és Áldott, Békés Új Esztendőt kívánunk!
I. Előzetes feladat kiadása: Húz mindenki egy nevet az osztályból és vele kell a mai nap jó dolgokat cselekedni, de úgy, hogy nem árulhatod el senkinek kinek a nevét húztad.
II. Relaxáció : ” Hervad a virágom, éled a virágom”
III. Éneklés: Jó emberré csak a szívemmel válhatok.
IV. Beszélgetés az előzetes feladatról: Ki mit vett észre? Ki volt az ő jó tündére? Milyen jót cselekedtél? Milyen érzés volt utána? Miért jó jót cselekedni a másikkal?
V. Az osztály gyümölcsfájának elkészítése a választott gyümölcsök segítségével. Mindenki 3 gyümölcsöt választhat az alapján, hogy mit tart fontosabbnak a segítségnyújtással kapcsolatosan.
VI. Meditáció
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája, Ifjúság utcai telephely
A december a várakozásról szól. A hónap elején a Mikulást vártuk, majd a szülőkkel együtt készültünk a Karácsonyra. A gyerekekkel megleptük a szülőket egy kis műsorral és ajándékkal, majd közösen készítettünk karácsonyi dekorációkat. Erről a délelőttről készültek a képek.
Tiszalúci Önálló Napközi Otthonos Óvoda
A napi beszélgetéseink alkalmával sokszor került szóba, hogy ne csak ebben az adventi időszakban, hanem minél többet segítsünk kisebb és nagyobb társainknak, testvéreinknek, szüleinknek, stb. Fontos célunk volt, hogy figyelmesebbek legyünk egymással, igyekezzünk jót tenni a másiknak. A csoport mindennapjaiban ez többféleképpen is megjelent, hisz a nagyobbak próbáltak a kisebbeknek segíteni a kisebbek számára el nem érhető dolgok levételében, elpakolásában, az asztalnál töltött tevékenységek alkalmával, az étkezésnél, a feladatok megoldásában. Ugyanakkor a kisebbek is bekapcsolódnak a nagyobbakhoz, növelve ezzel az együttműködésüket.
Csoportunk szokása az, hogy Karácsony előtt a szülőknek rendezünk egy karácsonyi barkácsolós délutánt, ahol a gyermekek kis műsorral meglepik a hozzátartozóikat, utána készítenek egy közös karácsonyi ajándékot. Ezekután megvendégeljük a szülőket. Ebben az évben a csoport közösen készítette el, sütötte meg és díszítette ki a Mézeskalácsot. Eközben arról beszélgettünk, hogy mennyivel jobb egy saját készítésű sütemény, mint egy boltban vásárolt változat, hisz ezt mi, szeretettel, saját kezünkkel készítettük. Mivel ezt a gyerekek is titokban tartották szüleik előtt, így igazi meglepetésként érte őket a dolog, így a gyerekek tudták vendégül látni szüleiket, nem pedig fordítva.
Böbe óvónéni
December a jó cselekedetek hónapja és egyben készülődés az ünnepekre. A Karácsonyt megelőző időszak a mi iskolánkban is szorgos munkával, kellemes hangulatban telt. Az adventi témahét és a karácsonyi műsorok előkészületei és próbái mellett, maradt időnk arra is, hogy a hónap aktuális témájáról beszélgessünk a gyerekekkel. Dalokat hallgattunk és tanultunk, s elkészítettük a „jó cselekedetek gyümölcsfáját”.
Az boldogságóra lebonyolítása 2 osztályfőnöki óra alatt sikerült.
A „boldogság dal” meghallgatásával kezdődött ráhangolódásként a témára.
Majd az ünnepi készülődés jegyében a jó cselekedetekről beszélgettünk először frontálisan, majd kis csoportokban.
Példákat gyűjtöttünk, beszélgettünk a jó cselekedetek hatásáról, közösségformáló erejéről.
Majd a jó cselekedetek gyakorlatban is megnyilvánultak. Gyűjtést szerveztünk az állatmenhely számára.
A második osztályfőnöki óra a kreativitás jegyében telt. Célunk az iskolai közösség számára valami szépet, kreatív dolgot készíteni a faliújságunkra, mellyel gazdagíthatjuk környezetünket.
Taszári Körzeti Általános Iskola
A jó cselekedetek és a téli ünnepek szoros kapcsolatban vannak egymással. A gyerekek hamar megértették, hogy ha jót cselekszünk, az a legnagyobb örömöt nekünk okozza. Annak megértése, hogy még jobb ez az érzés, ha névtelenek maradunk, már egy kicsit nehezebb dolog. Nagyon komolyan vették a gyerekek az „Adventi dobókockát”, amely napi jótettekre sarkallta őket. Erről minden nap be is számoltak. A fát én rajzoltam, a díszeket a gyerekek készítették. Minden dísz egy-egy jótettet szimbolizál, hiszen csak akkor kerülhetett fel a fára, ha előzménye egy jótétemény volt.