A decemberi témánkhoz, az adventi várakozáshoz, ünnepi készülődéshez tökéletesen lehetett kapcsolni a „Jó cselekedetek gyakorlását”. Beszélgettünk is a gyerekekkel a jó cselekedetek fontosságáról, de gyakorlatban is igyekeztünk minél több jót tenni. „Titokzatos manókká” változtak a gyerekek, akik otthon titokban segítettek a szüleiknek. Örömteli volt hallgatni a kis beszámolóikat arról, miben tudtak otthon segíteni a családtagjaiknak úgy, hogy közben titok maradt, ki is volt a „jóságos manó”. Beágyaztak maguk után, terítettek, a cipőket rendezték sorba, de olyan is volt, aki a háziállatokról gondoskodott . Közösen csoki csomagot adtunk fel a postán, beteg gyermekek számára. Elkészítettünk egy ajándékot a konyhás néniknek. Egy karácsonyi képet. Amikor odaadtuk, a nénik annyira örültek neki, hogy könny szökött a szemükbe. Jól esett nekik, hogy rájuk gondoltunk. Sokat hallgattuk a hónap dalát, használtuk a munkafüzet feladatait. Jó érzéssel töltötte el a gyerekeket, amikor elkészítették karácsonyi ajándékként szüleiknek a „Hála befőttet”. Minden nap rajzoltak egy kis lapra a szüleiknek, testvéreiknek, majd a kis befőttes üvegben összegyűjtötték. Azt vitték karácsonyi ajándéknak szeretteiknek.
Boldogító jó cselekedetek
Egész hónapban igyekeztünk több jót tenni, mint máskor. Így készültünk legszebb ünnepünkre, a karácsonyra, hogy miközben másokat boldoggá teszünk, saját boldogságunkat is megsokszorozzuk. Ezeket a jótetteket, és a belőlük fakadó boldogságot kell az év többi napján is szem előtt tartanunk, és cselekednünk, a saját és mások jóléte érdekében is.
Nyolcadik osztályos csoportommal sokat beszélgettünk a jó cselekedetek témakörében a közelgő ünnepről, az ünnepvárásról. Arra kértem őket, hogy fogalmazzák meg, mi volt, vagy mi lenne számukra a legszebb ajándék. Fogalmazásaikban olvashatunk a vallásosság, a hit erejéről, a család, testvérek, barátok szeretetéről, egy új családtag születéséről, megtalált testvérről. Megfogalmazták, mit jelent számukra a zene világában megtalálni a boldogságot, mit jelent egy példakép követése ennyi idős korban. Történeteik mögött saját “kis tragédiáik”, családi problémáik is kiolvashatók, számomra megható volt olvasni gondolataikat, örültem, hogy megosztották velem érzéseiket.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
Ebben a hónapban igyekeztünk minél több kedvességgel, figyelmességgel örömet okozni egymásnak, hiszen az igazi boldogság az, amikor másokat is boldoggá teszünk. Az advent időszakában arról beszélgettünk, hogy a legszebb ajándék nem a drága, boltokban kapható játék, hanem a szeretet adása. Bekapcsolódtunk a „cipős doboz” akcióba is, és határon túli gyerekeket leptünk meg apró ajándékokkal, és örömmel töltött el bennünket, hogy milyen jó adni.
Domoszlói III. András Általános Iskola
Ebben a hónapban különösen odafigyeltünk, hogy minél több jó cselekedet végezzünk. Igyekeztünk egymásnak, a környezetünkben élőknek apró figyelmességekkel, segítséggel örömet okozni. Minden nap rászántunk néhány percet, hogy megbeszéljünk, milyen jót tettünk. Így egymást ösztönözve, szinte versengve igyekezett az osztály minél több jó cselekedett végezni. A boldogságórán beszélgetés közben talán a leglényegesebb dologra is ráéreztek a kicsikéim. Nagyon szépen megfogalmazták, hogy mindenki lehet jó, tehet valakivel jót. A jó cselekedet annak is boldogságot okoz, akivel teszik, de annak, is aki jót tesz. Ez nagyon pozitívan hatott azokra a gyerekekre, akik magatartási problémával küzdenek. Nem csak az élték át, hogy ők rosszak, állandóan fegyelmezni kell őket, hanem az ellenkezőjét is és ez segített nekik jobbá válni. Az utolsó tanítási napon megajándékoztuk egymást. Nagyon jó volt látni, átélni velük ezeket a meghitt, ölelős pillanatokat.
„Az élet egyik legszebb jutalma, hogy miközben az ember másokon segít, egyben önmagán is segít.” (Ralph Waldo Emerson)
Már első osztálytól arra neveljük kisdiákjainkat, hogy a kedvesség, nagylelkűség jó erény, legyenek segítőkészek. Nagyon sok területre kiterjed a jó cselekedetek hatása. Egy biztos, megállapítást nyert az a tény, hogy a hasznosság érzését és egy új identitás lehetőségének a kialakulását élhetik, élhetjük meg jó cselekedetek kifejezése által. Jobban érezzük, hogy egy közösséghez tartozunk, amelyben egymástól függünk, és együtt kell működnünk. Amikor jó cselekedeteket hajtunk végre empatikusabbnak és szerethetőbbnek látjuk magunkat, hiszen nem csak másokat szemlélünk pozitívabban, de magunkat is kedvezőbben értékeljük. A jó cselekedetek gyakorlása közben , akár olyan képességeik is felszínre bukkanhatnak melyekről, még tudomásuk sem volt. Nem utolsósorban, az egyik legalapvetőbb emberi szükségletet elégíti ki, ha kapcsolatba kerülünk másokkal.
A decemberi hónap az adventi készülődés időszaka, készülünk legszebb ünnepünkre a szeretet ünnepére. A gyerekek cselekedeteit is áthatotta az egymásra figyelés, segítés, az izgatott készülődés. Osztályunkban a kicsi elősöket is jellemezte a kedvesség, nagylelkűség.
Bekapcsolódunk iskolánk által szervezett cipősdoboz akcióba, ahol hátrányos helyzetben élő gyerekeknek, lehetett ajándékokat hozni. Öröm volt látni,ahogyan osztályukban gyűltek a kis csomagok. A jótékonykodás lényege, hogy önzetlenül váljunk meg szeretett és nagyra becsült dolgaiktól azért, hogy másoknak jót tegyünk s örömet okozzunk! Ezek a pici gyerekek ezt megtették!
Megtanultuk a hónap dalát: Jó emberré csak szívemmel válhatok, hangzott a tantermünkben.
Iskolánk karácsonyfájára az osztályunk is készített díszeket, és fel is díszitettük azt az aulánkban, közös éneklés keretében.
Színjátszó csoportunk 2019. december 5-én műsort adott a Fényes-ház Gondozó Szolgálatnál, ahol idős,beteg embereknek varázsolták szebbé az ünnepvárást, december 6-án pedig a Rákóczi tagóvodai kis óvodásit örvendeztették meg előadásukkal. A szereplést lelkes felkészülés előzte meg. A kisdiákjaink műsora rámutatott az Advent legfontosabb üzenetére, hogy embertársaikban lássuk meg a hozzánk betérő üdvözítőt, és ne szalasszuk el az alkalmat a SZERETETRE.
Ellátogattunk a tűzoltóságra, hogy osztályunk tanulói közelről is megismerjék ezen hivatást. Ők a mindennapjaink „hősei” , akik jó cselekedettükkel mentik meg emberek életét. Itt megtanultuk nem csak az életveszélyes, kimerítő, eget rengető cselekedetek minősülnek hőstetteknek, hanem minden pici törekvés, próbálkozás, erőfeszítés, amely emberibbé tesz bennünket másokkal szemben. Nem attól leszünk hősök, hogy mások teljesítményéhez hasonlítva magunkat még jobb eredményt tűzünk ki célul, hanem hogy kifejezzük hálánkat, megelégedésünket azokért a jelentéktelennek tűnő dolgokért, amelyek hiányában nem ismernénk magunkra.
Ebben a hónapban több órát is ajándék készítésre fordítottunk. Azért hogy, kisdiákjaink is tudjanak meglepetést szerezni, szüleiknek, testvéreiknek, nagyszüleiknek. Készítettünk mécseset, gyertyát, képeslapot, angyalkát. Ezekkel a személyes tárgyakkal melyet saját kis kezükkel készítettek a gyerekek, nagy örömet okoztak szeretteiknek, a fenyőfa körül.
Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.
„Az élet egyik legszebb jutalma, hogy miközben az ember másokon segít, egyben önmagán is segít.” (Ralph Waldo Emerson)
Már első osztálytól arra neveljük kisdiákjainkat, hogy a kedvesség, nagylelkűség jó erény, legyenek segítőkészek. Nagyon sok területre kiterjed a jó cselekedetek hatása. Egy biztos, megállapítást nyert az a tény, hogy a hasznosság érzését és egy új identitás lehetőségének a kialakulását élhetik, élhetjük meg jó cselekedetek kifejezése által. Jobban érezzük, hogy egy közösséghez tartozunk, amelyben egymástól függünk, és együtt kell működnünk. Amikor jó cselekedeteket hajtunk végre empatikusabbnak és szerethetőbbnek látjuk magunkat, hiszen nem csak másokat szemlélünk pozitívabban, de magunkat is kedvezőbben értékeljük. A jó cselekedetek gyakorlása közben , akár olyan képességeik is felszínre bukkanhatnak melyekről, még tudomásuk sem volt. Nem utolsósorban, az egyik legalapvetőbb emberi szükségletet elégíti ki, ha kapcsolatba kerülünk másokkal.
A decemberi hónap az adventi készülődés időszaka, készülünk legszebb ünnepünkre a szeretet ünnepére. A gyerekek cselekedeteit is áthatotta az egymásra figyelés, segítés, az izgatott készülődés. Osztályunkban a kicsi elősöket is jellemezte a kedvesség, nagylelkűség.
Bekapcsolódunk iskolánk által szervezett cipősdoboz akcióba, ahol hátrányos helyzetben élő gyerekeknek, lehetett ajándékokat hozni. Öröm volt látni,ahogyan osztályukban gyűltek a kis csomagok. A jótékonykodás lényege, hogy önzetlenül váljunk meg szeretett és nagyra becsült dolgaiktól azért, hogy másoknak jót tegyünk s örömet okozzunk! Ezek a pici gyerekek ezt megtették!
Megtanultuk a hónap dalát: Jó emberré csak szívemmel válhatok, hangzott a tantermünkben.
Iskolánk karácsonyfájára az osztályunk is készített díszeket, és fel is díszitettük azt az aulánkban, közös éneklés keretében.
Színjátszó csoportunk 2019. december 5-én műsort adott a Fényes-ház Gondozó Szolgálatnál, ahol idős,beteg embereknek varázsolták szebbé az ünnepvárást, december 6-án pedig a Rákóczi tagóvodai kis óvodásit örvendeztették meg előadásukkal. A szereplést lelkes felkészülés előzte meg. A kisdiákjaink műsora rámutatott az Advent legfontosabb üzenetére, hogy embertársaikban lássuk meg a hozzánk betérő üdvözítőt, és ne szalasszuk el az alkalmat a SZERETETRE.
Ellátogattunk a tűzoltóságra, hogy osztályunk tanulói közelről is megismerjék ezen hivatást. Ők a mindennapjaink „hősei” , akik jó cselekedettükkel mentik meg emberek életét. Itt megtanultuk nem csak az életveszélyes, kimerítő, eget rengető cselekedetek minősülnek hőstetteknek, hanem minden pici törekvés, próbálkozás, erőfeszítés, amely emberibbé tesz bennünket másokkal szemben. Nem attól leszünk hősök, hogy mások teljesítményéhez hasonlítva magunkat még jobb eredményt tűzünk ki célul, hanem hogy kifejezzük hálánkat, megelégedésünket azokért a jelentéktelennek tűnő dolgokért, amelyek hiányában nem ismernénk magunkra.
Ebben a hónapban több órát is ajándék készítésre fordítottunk. Azért hogy, kisdiákjaink is tudjanak meglepetést szerezni, szüleiknek, testvéreiknek, nagyszüleiknek. Készítettünk mécseset, gyertyát, képeslapot, angyalkát. Ezekkel a személyes tárgyakkal melyet saját kis kezükkel készítettek a gyerekek, nagy örömet okoztak szeretteiknek, a fenyőfa körül.
Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.
Az adventi, karácsony előtti időszakban számtalan lehetőség adódik „jócselekedetekre”. A Mikulás, a Karácsony az örömről, a szeretetről, az adakozásról, az örömszerzésről szól. Így történt ez óvodánkban is. A témához kapcsolódó mese hallgatása, valamint a közös játékok mellett mindenki elkészítette a saját kis szívecskéjét, melyre naponta jegyeztük fel azokat a jó cselekedeteket, amelyekkel társaiknak vagy a felnőtteknek szereztek örömet a gyerekek. De készítettünk ajándékot is, melyet a közös, jó hangulatú karácsonyi műsor keretében adtunk át a szülőknek.
Nyolcadik osztályos csoportommal sokat beszélgettünk a jó cselekedetek témakörében a közelgő ünnepről, az ünnepvárásról. Arra kértem őket, hogy fogalmazzák meg, mi volt, vagy mi lenne számukra a legszebb ajándék. Fogalmazásaikban olvashatunk a vallásosság, a hit erejéről, a család, testvérek, barátok szeretetéről, egy új családtag születéséről, megtalált testvérről. Megfogalmazták, mit jelent számukra a zene világában megtalálni a boldogságot, mit jelent egy példakép követése ennyi idős korban. Történeteik mögött saját „kis tragédiáik”, családi problémáik is kiolvashatók, számomra megható volt olvasni gondolataikat, örültem, hogy megosztották velem érzéseiket.
7. osztályos csoporttal tartott boldogságóra boldogító jó cselekedetek témájában a tanulók megfogalmazták, mit jelent számukra az, ha adnak, ha valami jót cselekednek. A legapróbb jó cselekedettől a legnagyobb dolgokig megfogalmazták érzéseiket. Összegyűjtöttük azokat a fogalmakat, melyeket aztán a közösen elkészített különleges „gyümölcsfán” el is helyeztünk.