Szeretet
Boldogító jó cselekedetek
Ebben a hónapban a jó cselekedeteké, az ajándékozásé volt a főszerep. A gyerekek szorgos kis kezekkel varrták, fűzték szüleiknek a karácsonyi ajándékot, tanáraiknak pedig közös szívvel kedveskedtek, amit mindenki alá is írt:) Ezenkívül minden gyerkőc a mikulás zoknijából kihúzta egy társa nevét, akinek titokban ajándékot kellett gyártani a karácsonyi ünnepségre és a igyekeznie kellett, hogy a héten ő legyen a legtitkosabb, de legjobbszívű szuperhőse a társának.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A gyerekek a beszélgetés során jöttek rá, hogy milyen sok jócselekedettel szereztek örömet másoknak.
A beszélgetés során kiderült, hogy a gyerekek rengeteg boldogító jócselekedetet hajtottak már végre, csak most tudatosodott bennük, hogy mennyi minden jót tettek már eddig is. Büszkék voltak magukra.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A hatodikosokkal a közeljövőben beváltható szeretetkupont készítettünk, valamint jótett virágot önmagunkra és másokra vonatkoztatva. Az egyik virág szirmaiba írták a tanulók azon cselekedeteket, amiket önmaguknak és önmagukért fognak megtenni, a másik virág szirmaiba azokat a tetteket fogalmazták meg, amiket másoknak tesznek majd meg.
A gyerekekkel angyalkákat készítettünk, amelyeket családtagjaiknak, barátaiknak, óvodás társaiknak ajándékozhatták oda karácsonyi ajándékként megköszönve a sok sok szeretetet, amit tőlük kapnak. Az angyalkák készítését megelőzte a hónap dalának es mesèjènek meghallgatása.
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Ebben a hónapban a jó cselekedeteken volt a hangsúly.
Egész évben számon tartjuk jócselekedeteinket, de ebben a hónapban mindenki készített (a hónap legelején) egy jócselekedet karácsonyfát, melyre minden jócselekedetért felragaszthatott magának egy csillagot.
Mit tettem jól? – játékos beszélgetés keretében azt is megbeszéltük, hogy otthon, a családban, vagy egyéb helyen milyen jó cselekedeteket hajtottunk végre.
Szituációs játékokat játszottunk. Ajándékokat készítettünk, a szünet előtti utolsó héten saját karácsonyfát állítottunk, majd az utolsó taítási napon mindenki elhelyezhette az iskola karácsonyfáján a saját jócselekedet-karácsonyfáját.
Hallgattuk a hónap dalát.
Mikor máskor, ha nem Karácsony idején teszünk igazán jó cselekedeteket? Ilyenkor valahogy mindenkiben felébred mélyen a „jót tenni” vágya. Hiszem, hogy mindenki cselekszik valami jót egész évben, és nem csak karácsonykor, de mégis ilyenkor, ebben az érzelmekben gazdag időszakban mutatkozik meg igazán, hogy mennyire fontos jót cselekedni másokkal, és hogy annak, akivel jót cselekedetünk, mennyire fontos ez.
Egyik tanítványom beöltözött Mikulásnak (teljesen titokban). Aznap elkésett, bekopogott, és Mikulásként toppant be. Osztálytársai először tényleg fel sem ismerték, annyira meglepődtek. Ifjú Mikulásunk mindenkinek hozott valami apróságot otthonról. Nem bevásárolt, az otthoni dolgaiból válogatott.
Másik társuk egészséges nyalókát készített minden osztálytársának.
Apró gesztusok, mégis magasztossá tették számunkra ezt a hónapot és a közös ünneplést.
Mikor máskor, ha nem Karácsony idején teszünk igazán jó cselekedeteket? Ilyenkor valahogy mindenkiben felébred mélyen a „jót tenni” vágya. Hiszem, hogy mindenki cselekszik valami jót egész évben, és nem csak karácsonykor, de mégis ilyenkor, ebben az érzelmekben gazdag időszakban mutatkozik meg igazán, hogy mennyire fontos jót cselekedni másokkal, és hogy annak, akivel jót cselekedetünk, mennyire fontos ez.
Egyik tanítványom beöltözött Mikulásnak (teljesen titokban). Aznap elkésett, bekopogott, és Mikulásként toppant be. Osztálytársai először tényleg fel sem ismerték, annyira meglepődtek. Ifjú Mikulásunk mindenkinek hozott valami apróságot otthonról. Nem bevásárolt, az otthoni dolgaiból válogatott.
Másik társuk egészséges nyalókát készített minden osztálytársának.
Apró gesztusok, mégis magasztossá tették számunkra ezt a hónapot és a közös ünneplést.