A szilvafára feljegyezték a diákok a jó cselekedeteiket. Minden termés egy-egy jó tett.
Boldogító jó cselekedetek
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Boldogító jócselekedetek
Madárkarácsonyt ünnepeltünk a gyerekekkel. Folyamatosan etetjük a madarakat, de ez egy kicsit más volt. 🙂
Kárpáti János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
December a jó cselekedetek hónapja volt. A gyerekekkel sérült gyerekeknek készítettünk ajándékokat. Nagy örömmel és lelkesedéssel dolgoztak, hogy minél nagyobb örömöt okozhassanak vele. Csatlakozva az adj egy jó szót kampányhoz, mi is egy héten keresztül figyelve egymásra igyekeztünk egy-egy kedves szóval szebbé tenni a mindennapokat és erre biztattuk iskolánk többi tanulóját is.
Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola
December hónapban, iskolánkban minden osztály a székelyhídi árvaházi gyerekeknek gyűjtött karácsonyi ajándékokat. A mi osztályunk is bekapcsolódott, ezért sok-sok társasjátékot, babát, kisautót, írószereket, könyveket és foglalkoztató füzeteket stb. gyűjtött össze és becsomagolva küldtük el a rászoruló gyerekeknek. Nagy szeretettel gyűjtöttünk és ezáltal megtapasztaltuk, hogy milyen jó dolog adni.
Boldogító jócselekedetünk a megismert boldogságórás mesék tanulságait továbbgondolva: vígasztaló-búcsúztató süti sütése távozó csoporttársunknak.
A decemberi hónap témája a jó cselekedetek gyakorlása volt, tehát ebben a hónapban a jó cselekedetek boldogító erejére figyeltünk. Nemcsak arra, hogy boldoggá tesszük azt, akivel jót teszünk, hanem arra is, ránk milyen jó hatással van, ha segíthetünk valakinek, ha adunk vagy adakozunk. Arról beszélgettünk, hogy a jó cselekedetekhez nem szükséges különleges tehetség, idő vagy túl sok pénz. Nem kell nagyszabásúnak vagy bonyolultnak lennie. Megállapodtunk abban, hogy igaz Teréz anya híres mondása, mely szerint nagy dolgokat nem tehetünk, csak kicsiket nagy szeretettel.
A tanulságos történetek közül annak a paralimpiai játékok történésével ismertettem meg diákjaimat, ahol kilenc atléta- akik mind mentálisan, vagy fizikailag sérültek voltak- álltak a futás startvonalához. A nagy igyekezetben az egyik elesett, bukfencezett, sírni kezdett. Társai felsegítették, aztán mind együtt sétáltak be a célvonalon. Óriási az üzenete: segíts ott ahol tudsz! Önzetlenül!
Mindenki elkészítette a jó cselekedetek virágát, de úgy, hogy mindenki magára gondolt: a virág szirmaiban kellett röviden megfogalmazni, mivel tudnál a legjobbat tenni magadnak.
Sajnos az ölelés, mint jó cselekedet távol áll a gyerekektől, sokat elárul ez is: sajnos kimarad az életükből a testi érintés, szeretgetés. Akik nincsenek ehhez hozzászokva, nagyon nehéz ebben a korszakban belopni az életükbe.
Mindenki megkapta azt a listát, amely a 31 napos kihívást tartalmazza: vagyis minden napra kell egy apró bevállalást teljesíteni. Együtt kezdtük el azzal, hogy az iskola előkertjében álló madárvendéglő odalátogató madarainak eleséget vittünk. Néhányan délután rendszeresen segítenek társaiknak a tanulásban.
Pozitív üzenetkártyákat- szíveket- készítettünk jobb veled a világ felirattal. A tanulók elsősorban családtagoknak adták oda, remélhetőleg nagy örömöt okozva ezzel, de a tantestület tagjai közül is kaptak. Kolléganőm a facebook közösségi oldalra fel is rakta ezzel a szöveggel: Kitüntetést kaptam! Mai napig a tanterme ajtaján díszeleg a „kitüntetése”.
Karácsony előtt időszakban bizony számtalan lehetőség kínálkozott a jó cselekedetek gyakorlására. Körben ülve a gyerekekkel sokat beszélgettünk arról, hogy otthon és itt az óvodában mit tudunk tenni egymásért. Volt aki a kicsiknek segített többet, vagy az ajándékok készítésénél szorgoskodott. A nagyok választottak egy-egy gyereket, akire jobban figyeltek, és segítettek a ruháját összetűrni vagy éppen ajándékot, rajzot, apróbb figyelmességet készítettek. Megbeszéltük, hogy otthon mivel lehet örömtelibbé tenni a várakozást.