Első osztályos korunk óta karácsonyra mindig készülünk ajándékok készítésével iskolánk jótékonysági vásárára.
Tettük ezt az idén is nagy szeretettel, örömmel, lelkesen.
Amíg az ajándéktárgyak készültek, sokat beszélgettünk, zenét hallgattunk, énekeltünk.
A vásáron pedig sokan vásároltak az általunk készített levendula illatzsákocskákból.
Többen ezen fellelkesülve otthon, a szüleikkel is készítettek ajándéktárgyakat a vásárra.
Az osztály tanulói közül szintén sokan hoztak be ajándéktárgyakat szegényebb régiók gyermekeinek.
Örömmel vittük be az igazgatói irodába, hogy elvihessék a gyerekeknek karácsonyra.
Boldogító jó cselekedetek
A kőleves című mese alapján dolgoztunk. Megbeszéltük szokásainkat, mennyire vagyunk figyelmesek, majd leírtuk jócselekedeteinket. Készültünk a karácsonyi ünnepekre.
A napköziben csoportmunkában készítettünk „Boldogító jó cselekedetek” címmel plakátokat. A kőleves című népmese és a jótettek, jó cselekedetek megbeszélése után négyhetes válallásokat gyűjtöttünk, jótevőt rajzoltunk és a hónap dalát hallgattuk.
A szememmel bármit megláthatok című dal eléneklése után A kőleves című mese következett. Majd beszélgettünk a gyerekekkel és eldönthették, hogy melyik állítás igaz vagy hamis. A kezdőbetűk üzenete játékban jócselekedetekkel egészítettünk ki. Tanulság: Jó okom van rá.
– Ajtódekoráció készítése az osztályba járó tanulók kéznyomataiból. – Összetartozunk.
– Meglepetés – mi lesz az alkotásból?
– Nevek húzása – Feladat: Akit kihúztál, légy az angyalkája decemberben! (Hálagyakorlás, társas kapcsolat erősítése, másik megfigyelése, pozitív tulajdonságainak megerősítése) Az angyalka egy szívet kapott cserébe a jó tettekért.
– Beszélgetőkör: A feladat nehézségei, szépségei
Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
“Ott tegyünk jót, ahol éppen vagyunk!” Hogy tudunk mi ebben igazán részt vállalni?
Miket nevezünk jó cselekedeteknek?
Elsőként ezekre a kérdésekre kerestünk válaszokat, majd megbeszéltük, hogy a jó cselekedetet nem csak Karácsony tájt lehet tenni, hanem bármikor és szinte bárhol. Beszéltünk egészen “apró” kis dolgokról, mint pl.: egy mosoly, egy érintés, egy jó szó, és tovább vittük gondolatainkat a világbékéig, a környezet védelméig… Átgondolva, hogy mi mit tehetünk ezek érdekében és, hogy kinek teszünk jót ezekkel a dolgokkal.
Karácsony lévén, megajándékoztuk egymást 1-1 jó szóval, gondolattal, és aza Adventi naptárt is igyekeztünk megvalósítani.
(Itt észrevételként megjegyezném, hogy a “segítek az ajándékok csomagolásában” c. napi jó cselekedetet én nem javasolnám, hiszen a picik közül valaki még hisz a Jézuskában)
Szó esett a “Jobb adni, mint kapni” szólás értelmezésén, beszéltünk az ehhez kapcsolódó érzelmekről, mit is jelent az, hogy Te adsz és mégis jól érzed magad.
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Minden évben gyűjtjük a játékokat, könyveket, ruhaneműket, amelyekkel segíthetünk a rászorulóknak. Így volt ez karácsony közeledtével is. Ezeket a dolgokat magunk csomagoljuk.
Hasznos gondolatok szülőknek: az elfogadásról, megértésről, segítőkészségről, – kiemelve, hogy fontos a felnőttek példaadása!
Adjunk „jótett ötleteket” gyermekeinknek!
Gyerekek: „Jó emberré csak a szívemmel válhatok…” – dal ajánlása.
Emlékeztető az oviban tapasztalt jócselekedetek felsorolása…
– „miért szoktak megdicsérni”, – „beszélj róla szüleiddel”!
– Kértük, hogy osszák meg velünk otthoni jócselekedeteiket, – jószívű szívecskéért cserébe…!
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A kialakult rendkívüli helyzet miatt sok gyermek a „nagyi” nélkül készült az Anyák napjára. Ovisaink, ha távol is voltak a szeretett nagymamáktól, akkor sem felejtették el őket.
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Apró jócselekedetek fontossága, boldogságunkra gyakorolt hatása.