A decemberi hónapban is online keretek között folyt a kapcsolattartás a tanulóimmal. Ennek megfelelően az internet segítségével arról beszélgettünk a tanulóimmal, hogy az ünnepek előtt a járványhelyzetben miként tudnak örömöt szerezni, segíteni a hozzátartozóiknak. Így kaptam olyan képeket, amik arról szólnak, hogy a gyerekek szeretnek kézműveskedni, és az általuk készített ajándékokkal igyezeknek jót tenni másoknak. Az egyik kislány Mikuláshoz címzett levele az önzetlenségről, nagymamája iránti szeretetről és a jó cselekedet gyakorlásának szándékáról szól.
Boldogító jó cselekedetek
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Először arról beszélgettünk a hetedikesekkel, hogy ebben a tanévben a mindennapi életünk szinte egyik napról a másikra megváltozott a koronavírus-járvány miatt, és arról kérdezgettem őket, hogyan élik ezt ők meg gyerekként? Majd arra hívtam fel a figyelmüket, hogy ők maguk is sokat tehetnek saját maguk és környezetük egészségéért, szeretteikért akár egy apró jócselekedettel is, pl. szájmaszk viselésével, vagy az alapvető higiéniai szabályok betartásával.
Kézenfekvő és aktuális feladat volt a szájmaszk tervezése, amit mindenki saját kreativitása, kedve szerint megtervezett és elkészített.
Ezt a jócselekedetet kiegészítettük iskolánk egyik szép karácsonyi hagyományával: az osztálytársak egymás nevét kalapból kihúzva meglepetés ajándékot készítenek és adnak át egymásnak a téli szünet előtti tanítási napon, amikor a karácsonyi készülődés jegyében együtt társasjátékozunk, beszélgetünk, nevetgélünk, zenék hallgatunk, filmet nézünk.
A kész „műveket” kiraktuk az osztályterembe, és készítettünk egy közös fotót az osztályról.
A jó cselekedetek témakör nagyszerűen beilleszthető a karácsonyi ünnepkör témájához. Mindig, így most is nagy izgalommal és szeretettel készültünk erre az ünnepre. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy ki mit szokott segíteni a szüleinek, testvérének, nagyszüleinek vagy éppen csoporttársainak, óvodás társainak. A Szívem kertje című mese nagyon sokat segített a téma feldolgozásában. A gyerekek nagy örömmel sorolták a jó cselekedeteiket.
Egy puzzle szívet készítettünk, amelynek elemei egy-egy gyermekhez tartoznak. Minden elemen jó cselekedeteket ábrázoltunk, a gyerekek első gondolatát, amely eszükbe jutott a segítségnyújtással, mint jó cselekedettel kapcsolatban.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A gyermekekkel alkottunk egy nagy kört, majd mindenki választott magának egy állatos bábot. Minden gyermekre került sor, szépen mindenki elmondta, hogy mi jót tett: valaki a háztartásban ügyeskedett, takarítani, ablakot pucolni, süteményeket sütni, van aki a házi állatok eltartásában segédkezett. Az egyik gyermeknek az jutott eszébe, hogy segített az egyik kiscsoportosnak felvenni a sapkát. A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Ez a téma a karácsonyi készülődéshez éppen megfelelő volt. Az apró jócselekedetek, milyen fontosak ahhoz, hogy békében és szeretetben éljünk egymás mellett.
Tartottunk egy kedvességnapot, ahol minden tanuló mondott egy kedvességet a társáról, ezzel is boldogabbá tehettük ezt a napot.
Készítettünk egy napocskát, amiben minden tanulónk arcát beleraktuk, ezzel is a közösséget szimbólizálva.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Ez a téma a karácsonyi készülődéshez éppen megfelelő volt. Az apró jócselekedetek, milyen fontosak ahhoz, hogy békében és szeretetben éljünk egymás mellett.
Tartottunk egy kedvességnapot, ahol minden tanuló mondott egy kedvességet a társáról, ezzel is boldogabbá tehettük ezt a napot.
Készítettünk egy napocskát, amiben minden tanulónk arcát beleraktuk, ezzel is a közösséget szimbólizálva.
Decemberben elkezdtünk egy jócselekedetekkel teli láncreakciót. A ” jobb adni, mint kapni ” szlogennel indítottuk be a gépezetünket ! S a gyerekek belelkesedtek. Kedves üzenetkártyákat gyártottak nap mint nap egymásnak és titokban dugdosták társaik holmijai közé azokat. E hónap napjaira pedig mindenki számára teljesíthető, de tele kedves és pozitív kihívásokkal teli naptárt is alkottak páran. Adománygyűjtésben vettek aktívan részt ismeretlen gyerekeknek, s az osztálydekorációs fenyőfánk alá a maguk kis ” magatartás-ajándékdobozukat” gyűjtögették szinte önmagukkal versenyezve, és túlszárnyalva.
A betegség szele viszont osztályunkat is elsöpörte, így mindenről képet már nem sikerült készítenem a karanténunk miatt.
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Decemberi boldogságóránkat rögtön a hónap elején megtartottuk, hogy legyen idő a sok jó cselekedetre.
Kimásoltam és nagyítottam az adventi kihívást, melybe rögtön bele is vágtunk beavatva a családtagokat. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatot. Menet közben elmondhatták a tapasztalataikat, ötleteiket, ami segítséget adott társaiknak.
Jó cselekedetek gyűjtésére irányult a következő feladat, mely két részből állt: egyrészt igyekezni kellett mindenkivel nagyon jót tenni, másrészt, figyelni egymásra, észrevenni mások jó cselekedeteit és leírni azokra a kis piros cédulákra, amiket kihelyeztem az asztalomra és odaadni annak aki jót tett. Szuper módon működött, csak úgy fogytak a piros papirosok. Már az elején elmondtam, hogy ez nem verseny, nem ez a cél. Most az utolsó tanítási napon elolvastuk a saját jó cselekedeteinket és megállapítottuk, hogy jó emberek vagyunk mindannyian. Ezt elraktároztuk a szívünkben, hogy bármikor töltődni tudjunk belőle.
Jó tett helyébe…: vers kíséretében, gyönyörű, általuk készített virágot kaptam a gyerekektől névnapomra. Nagyon örültem, hogy jó cselekedeteikből nekem is jutott.
Ezen kívül az órán meditáltunk, relaxálás alkalmával feszültséget oldottunk, beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk. A munkafüzet feladataiból a szuperhősök jótetteit élvezték a legjobban a gyerekek. Fantáziájuk szárnyalt, melyhez jóakaratuk párosult.
Van remény, hogy jobb lesz a világ, ha ezek a gyerekek ilyen szemléletben nőnek fel!
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Decemberi boldogságóránkat rögtön a hónap elején megtartottuk, hogy legyen idő a sok jó cselekedetre.
Kimásoltam és nagyítottam az adventi kihívást, melybe rögtön bele is vágtunk beavatva a családtagokat. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatot. Menet közben elmondhatták a tapasztalataikat, ötleteiket, ami segítséget adott társaiknak.
Jó cselekedetek gyűjtésére irányult a következő feladat, mely két részből állt: egyrészt igyekezni kellett mindenkivel nagyon jót tenni, másrészt, figyelni egymásra, észrevenni mások jó cselekedeteit és leírni azokra a kis piros cédulákra, amiket kihelyeztem az asztalomra és odaadni annak aki jót tett. Szuper módon működött, csak úgy fogytak a piros papirosok. Már az elején elmondtam, hogy ez nem verseny, nem ez a cél. Most az utolsó tanítási napon elolvastuk a saját jó cselekedeteinket és megállapítottuk, hogy jó emberek vagyunk mindannyian. Ezt elraktároztuk a szívünkben, hogy bármikor töltődni tudjunk belőle.
Jó tett helyébe…: vers kíséretében, gyönyörű, általuk készített virágot kaptam a gyerekektől névnapomra. Nagyon örültem, hogy jó cselekedeteikből nekem is jutott.
Ezen kívül az órán meditáltunk, relaxálás alkalmával feszültséget oldottunk, beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk. A munkafüzet feladataiból a szuperhősök jótetteit élvezték a legjobban a gyerekek. Fantáziájuk szárnyalt, melyhez jóakaratuk párosult.
Van remény, hogy jobb lesz a világ, ha ezek a gyerekek ilyen szemléletben nőnek fel!
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Decemberi boldogságóránkat rögtön a hónap elején megtartottuk, hogy legyen idő a sok jó cselekedetre.
Kimásoltam és nagyítottam az adventi kihívást, melybe rögtön bele is vágtunk beavatva a családtagokat. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatot. Menet közben elmondhatták a tapasztalataikat, ötleteiket, ami segítséget adott társaiknak.
Jó cselekedetek gyűjtésére irányult a következő feladat, mely két részből állt: egyrészt igyekezni kellett mindenkivel nagyon jót tenni, másrészt, figyelni egymásra, észrevenni mások jó cselekedeteit és leírni azokra a kis piros cédulákra, amiket kihelyeztem az asztalomra és odaadni annak aki jót tett. Szuper módon működött, csak úgy fogytak a piros papirosok. Már az elején elmondtam, hogy ez nem verseny, nem ez a cél. Most az utolsó tanítási napon elolvastuk a saját jó cselekedeteinket és megállapítottuk, hogy jó emberek vagyunk mindannyian. Ezt elraktároztuk a szívünkben, hogy bármikor töltődni tudjunk belőle.
Jó tett helyébe…: vers kíséretében, gyönyörű, általuk készített virágot kaptam a gyerekektől névnapomra. Nagyon örültem, hogy jó cselekedeteikből nekem is jutott.
Ezen kívül az órán meditáltunk, relaxálás alkalmával feszültséget oldottunk, beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk. A munkafüzet feladataiból a szuperhősök jótetteit élvezték a legjobban a gyerekek. Fantáziájuk szárnyalt, melyhez jóakaratuk párosult.
Van remény, hogy jobb lesz a világ, ha ezek a gyerekek ilyen szemléletben nőnek fel!