1. Boldog Dóra mondókája – csengetés.
Zenehallgatás -„Jó emberré csak a szívemmel válhatok.”
2.Szívem kertje c. mese bemutatása.
-beszélgetés kezdeményezése.
3. Jószívű cím elnyerése -jelek rajzolása a szív formába a nap során.
4. Angyalkák színezése- egymás megajándékozása.
5. Jóságos manók játék.
-jelek kihúzása -apró figyelmességek titokban egymásnak.
6. Boldog vagyok c. dal eléneklése.
Boldogító jó cselekedetek
Decemberben valósítottuk meg, több alkalommal a jó cselekedetek gyakorlása témakört. E hónapban többször is foglalkoztunk a témával. Minden alkalommal, közösen, relaxációs gyakorlattal kezdtük a tevékenységet, /Napimádás, Égig érő fa vagyok…/amit szívesen végeznek a gyerekek. A tevékenység idején szólt a relaxációs zene.
– Az óvoda kertje című feladatot választottuk. A csengőszó a tevékenység kezdetét jelzi. A Kerek erdő kalandra hív kezdetű vers elmondása után a Szívem kertje című mese következett.
– A mese után beszélgettünk a jó tettekről, jó cselekedetekről. Mi jót tettek és kaptak-e érte dicséretet. Beszélgettünk a rossz cselekedetekről is. Volt-e ilyen és szégyellték-e magukat.
– Majd eljátszottuk a „Mi jót tettél?” című, témához kapcsolódó játékot. Nagyon megszerették, gyakran kérik, hogy játsszuk el.
– Javasoltam, hogy tegyünk rendet óvodánk kiskertjében. Ültessük el az ajándékba kapott árvácskákat, hogy szebbé tegyük óvodánk környezetét. A tevékenységet nagy érdeklődés övezte, egymást inspirálták a gyerekek. A kismadarakról sem felejtkeztünk el, búzát és napraforgót tettünk az etetőtálkába.
– Egy másik napon a munkafüzetben dolgoztak. /A 31. oldalon található a feladat./
– A téma lezárásaként szívecskét színeztek, díszítettek.
Nagyon jól éreztük magunkat a téma feldolgozása során. A gyerekek szívesen és aktívan vettek részt a játékokban, tevékenységekben. A feltett kérdéseimre bátran válaszoltak, a mesét szívesen hallgatták.
Ebben a hónapban jobban odafigyeltünk egymásra, és másokra a „jócselekedetek” jegyében.A gyerekek ajándékkal kedveskedtek egymásnak,majd a helyi „cipősdoboz” kezdeményezéshez csatlakozva ajándékot gyűjtöttünk közös összefogással a rászoruló gyermekeknek.Megállapítottuk, hogy „Adni jó!” és boldogok voltunk attól,hogy másnak örömet szerezhetünk.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A gyerekek ebben a témában nagyon sok jó ötlettel álltak elő, szívesen beszélgettek tapasztalataikról. Mivel ÖKO iskola vagyunk, a madáretetőnket természetes anyagból készítettük, a gyerekek lelkesen dolgoztak elkészítésén.
A Füzes Utcai Általános Iskolában advent alkalmából december 1-jétől minden nap eljött a boldogságosztályunkba az angyalka. Az előkészület is már nagyon izgalmas volt, gyertyát gyújtottunk és minden kis gyermek elképzelte az angyalkát és magukban kérték őt, hogy teljesítse kívánságukat. Ezután közösen elfújtuk a gyertyát, amely jelképezte a kívánság elküldését. Minden nap egy gyermek kinyithatott egy adventi ablakocskát, amelyben egy kis meglepetés várta. A várakozás ideje minden nap Karácsonyi mesével indult. A gyerekek szüleiknek, testvéreiknek készítettek ajándékokat Karácsonyra, amelyet nagy örömmel, szeretettel csináltak. Az ajándékok között megtalálhatjuk a karácsonyi üdvözlőlapot, asztali díszt, karácsonyfadíszt, mézeskalácsot. A gyermekek alig várták, hogy odaadhassák családjuknak az ajándékokat.
Óvodánk Csiga csoportos gyermekei nagy érdeklődéssel, örömmel fogadták a boldogságórát. Sajnos csak hat gyermek tudott részt venni, egyrészt a közelgő karácsony, másrészt a fennálló vírus miatti aggodalomból kifolyólag. Ettől függetlenül remek hangulatban telt az idő, és valahogy a foglalkozások, a zene hatása, a tánc mindenkit boldoggá tett végül, még azokat is, akik csak kintről hallották az egészet. Jó szokásunkhoz híven, ismét relaxációval kezdtünk, „ökölbe szorított kézzel tészta dagasztás”. A hónap dala a „Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dalra táncoltunk, énekeltünk. Megismertük a hónap meséjét, a „Szívem kertje” címűt. Átbeszéltük mit is jelent a jóság és hogy a jele a szív forma. Szőnyegre helyezett kötélen úgy mentek végig a gyermekek párban, hogy az egyiküknek csukva volt a szeme. A társa segítette kezét fogva és végig vezetve. Megbeszéltük, hogy mi jót tudunk tenni, miben tudunk másoknak segíteni. A „Boldogság Levendula” körbeadása során mindenki elmondta, megosztotta velünk, hogyan érezte magát. A boldogságvárba haladva egy őr állta utunkat, mindenki gyorsan mondott valami jócselekedetet. Miután ez megtörtént, mindannyian örömtáncot lejtettünk a „Győzelem Tündér dala” című zenére. Óvodánk legkisebb gyermekei oly módon mutatták ki jóságukat, hogy Amália gyönyörűséges, ámbár összepiszkolt ruháit szappanos vízzel megtisztogatták, majd csipesszel kiteregették a fregolira száradni. Jóságos, segítőkész kiscsigák vagyunk!
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
December az év legkiemelkedőbb hónapja. Hiszen elsősorban arról szól, hogy várjuk a Mikulást, várjuk a Karácsonyt. A sok meglepetés, ajándékkészítéssel együtt, ilyenkor még többet beszélgetünk, olvasunk, mesélünk a szeretetről, az önzetlen segítségnyújtásról. A hétfő reggeli beszélgetéseken kívül több alkalommal és módon esett szó ezekről. Mindennapos meseolvasás, zenehallgatás jellemezte ezt az időszakot. Több kisgyerek készített csodás karácsonyi hangulatú rajzot, festményt, melyek idős, egyedül élő emberek ajándékai lettek. Ez nagyon jó érzés!
Természetesen saját kezűleg készített ajándékkal lepik meg szüleiket is. Hiszen, adni öröm!
Kapott minden tanuló „16 kihívás” táblát, a munkafüzet feladata alapján. A segítségnyújtás, kedvesség, a szeretet kimutatása fogalmazódik meg ezekben a feladatokban. Persze még nincs teljesen kitöltve, de januárban megbeszéljük, kinek mit sikerült megvalósítani. Nagyon tetszett a gyerekeknek, izgatottan keresték a lehetőséget, mi az, amit azonnal teljesíthetnek.. 🙂
Szeretetteljes, boldog Karácsonyt kívánunk mindenkinek! <3
Az előző nap Luca nap volt. Pénzes pogácsát sütöttem a gyerekeknek, ezzel is példát mutattam egy jó cselekedettel.
Hangulathőmérővel kezdtünk, ami megmutatta nekem, hogy kinek van a legkevésbé jó hangulata. Ők kezdtek húzni először, a pogácsából, mellyel sikerült egy kicsit jobb kedvre deríteni a gyerekeket.
A hónap dalát meghallgattuk. Idézeteket olvastattam fel a tanulókkal: Mi jut eszedbe róla?
Felolvastam a Paralimpia történetet. Majd kértem példákat jó cselekedeteikről a saját életükből.
A végén a virágszirmos jó cselekedetek önmagaddal rajzot készítettük el.