Elég nagy kihívást jelentett tanítványaim számára a feladat megoldása. Újra digitális oktatásra került sor iskolánkban. Nagyon segítőkészek voltak a szülők, nagyszülők. A madarakról való gondoskodás minden tanévben beszélgetésünk fő témája. Osztályom minden tagja szereti az állatokat, tisztában vannak a gondozási szokásokkal is. Hálás volt ez a téma.
Ügyesen oldották meg az otthoni feladatukat. Nagyon várják már az első kismadarukat az etetőnél.
Boldogító jó cselekedetek
A decemberi hónapban a boldogító jó cselekedetek témájával ismerkedtünk meg.
A tevékenységet relaxációval és közös énekléssel kezdtük el.
– Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalát énekeltük és közösen táncoltunk rá.
– A relaxáció során a következő gyakorlatokat végeztük:
– “Repül a karom ha akarom, ha nem akarom”
– “Napimádás”
A téma feldolgozásához Bezzeg Andrea: Szívem kertje című meséjét hallgatták meg a gyermekek, amit örömmel fogadtak.
A gyermekek a mese után előre kivágott szívecskéket kapta, és annak adták oda, akikkel jót cselekedtek. Ezeket megbeszéltük: mit cselekedett jól, miért jó az, amit cselekedett.
A hónap folyamán egy szív alakú jó cselekedet táblára minden gyermeknek, aki jót cselekedett felkerült a jele. A gyermekek nagyon élvezték és sok jó cselekedetet láttunk.
A gyermekek az asztalnál színezhettek, segítettünk a kismadaraknak a fiókákhoz eljutni a labirintusban, a macinak segítettünk lufit készíteni, hogy neki is legyen, valamint a zoknikat segítettünk együtt megtalálni és összepárosítani a feladatok során.
A jó cselekedetek témájában nagyon aktívan részt vettek a gyermekek, örömmel és izgalommal várták a játékokat, lelkesen vettek részt ezekben.
Bocskai István református Általános Iskola
Adni jó! Ismét megtapasztaltuk. Az egymásnak készített kis rajzokkal is örömöt szereztünk magunknak.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
Az elsősökkel ebéd után az intézményünk kollégiumába mentünk, ahol családi hangulatban tudtunk fogat mosni. A gyerekek nagyon élvezték az együtt cselekvés örömét, a táncot, a zenét, a mozgást, a vidámságot.
Karácsonyi díszekre rajzoltuk le, hogy ki mivel tudna kedveskedni, jót tenni.
Ebben a hónapban a jócselekedetekről beszéltünk. A tanulók nagyon nyitottak voltak a téma iránt, valószínűleg a közelgő ünnepek is közrejátszottak ebben. Az online tér ellenére felszabadultan, és nyíltan beszéltek az önzetlen segítségnyújtás lehetőségeiről és fontosságáról. Munkáik az órán elhangzottak átgondolt változatai, érződött, hogy sokat foglalkoztak a témával.
Ez a hónap a jócselekedetekről szól. Megbeszéltük, hogy kinek mit jelent a fogalom, és ki tett ebben a hónapban már önzetlenül valakinek jó dolgot. Szerencsére szép számban akadtak jócselekedetek. Ezután a Pozitivityt kérték tanulóim. Nagyon élveztük a játékot🙂 , sokkal jobban megnyíltak a tanulók és érdekesebbnél érdekesebb történeteket meséltek.
A karácsony előtti időszak tökéletes alkalom arra, hogy figyeljük egymásra és segítsük társainkat. Ebben az időszakban sok esemény van, amely lehetőséget ad a gyerekeknek a közös élmények szerzésére. Ilyen például a Mikulás várás, a csoportszoba díszítése, a mézeskalács sütés vagy a Luca napi búza ültetése. Óvodánkban minden évben megrendezésre kerül a Madarak karácsonya program, amelyre együtt készültünk a gyerekekkel. Madáreleségeket és madáretetőket helyeztünk ki az udvarra, ezzel is megkönnyítve, hogy a madarak élelemhez jussanak a hideg időben. A karácsonyi időszakban kiemelt figyelmet kap a család fogalma. Az advent heteiben karácsonyi dalok mellett Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalát is minden délelőtt meghallgattuk. Egy hétfői napon kezdetét vette a „Legjobb szívű gyermek” cím elnyeréséért folyó játék, amelyet az a gyermek nyerhet el, aki a legtöbb jó cselekedetet követi el a napok során. A játék előtt a szőnyegen ülve beszélgettünk a gyermekekkel a témáról. A karácsonyi készülődés során karácsonyfákat díszítettünk különböző színű és alakú formákkal. Többek között szív forma is található volt a választható alakzatok között. A legtöbb gyermek a szeretet jelét használta díszítőelemként. Az elkészült fenyőfákat egymás mellé helyeztünk, amelyből egy nagy karácsonyfát formáztuk. Az alkotásokat a gyermekek hazavihették szüleiknek. Megbeszéltük a gyerekekkel a szeretet, együttérzés és a jó cselekedetek fogalmát. A hét végére összegyűjtöttük a sok jó cselekedetet, majd kihirdetésre került a „Legjobb szívű gyermek” cím nyertese, aki egy szívecske nyomdát és ruhára ragasztható szívecskét kapott.
Az adventi készülődés, karácsonyvárás az egyik legmeghittebb időszak az óvodai ünnepkörünkön belül.
Érzelmi ráhangolódások sokszínűségein belül valósítottam meg a Boldogságóra negyedik témáját a Boldogító jó cselekedetek gyakorlását.
Csengőszó hívogató hangjára , már mindenki felfigyel. Bezzeg Andrea: Szívem kertje c.mese bemutatása után a lányok kiegészítették , hogy Amália még mennyi mindent tudna segíteni , s ők milyen jó dolgokban segítőkészek. A fiúk is élménygazdagon kapcsolódtak be , de ők Amália helyett új nevet találtak ki , kis egyeztetés után a Boldi nevet választották . Közös beszélgetésünkben a közelgő ünnepvárás készülődései is felidéződtek. A családi élmények felelevenítése mellett a sok- sok tennivaló, amiben már ők is tevékenyen kitudják venni a részüket .
Jó cselekedetek jelét a kis piros szívecskét az általuk színezett hópelyhek közepére ragasztották, majd a boldogságfánk ágaira raktuk fel közösen. Így került fel a kis létránk negyedik fokára a jó cselekedetünk piros szíves hópelyhe , jelezve , hogy egy fokkal közelebb kerültünk a kitűzött célunkhoz.
Bagdi Bella dalai mindig lendületes táncra , közöz mozgásra ösztönözte a gyerekeket.Boldog vagyok c. dalának motivációs ereje most is kellemes hangulatot alakított ki a csoportban.
Ez a hét is sikeresen telt el , témajavaslatok újbóli feldolgozásával a felgyógyuló gyerekek is részesei lehettek az élmények befogadásának .Az ünnepi készülődésünk a legtartalmasabb lehetősége volt témahetünk megvalósításának.
Az adventi készülődés, karácsonyvárás az egyik legmeghittebb időszak az óvodai ünnepkörünkön belül.
Érzelmi ráhangolódások sokszínűségein belül valósítottam meg a Boldogságóra negyedik témáját a Boldogító jó cselekedetek gyakorlását.
Csengőszó hívogató hangjára , már mindenki felfigyel. Bezzeg Andrea: Szívem kertje c.mese bemutatása után a lányok kiegészítették , hogy Amália még mennyi mindent tudna segíteni , s ők milyen jó dolgokban segítőkészek. A fiúk is élménygazdagon kapcsolódtak be , de ők Amália helyett új nevet találtak ki , kis egyeztetés után a Boldi nevet választották . Közös beszélgetésünkben a közelgő ünnepvárás készülődései is felidéződtek. A családi élmények felelevenítése mellett a sok- sok tennivaló, amiben már ők is tevékenyen kitudják venni a részüket .
Jó cselekedetek jelét a kis piros szívecskét az általuk színezett hópelyhek közepére ragasztották, majd a boldogságfánk ágaira raktuk fel közösen. Így került fel a kis létránk negyedik fokára a jó cselekedetünk piros szíves hópelyhe , jelezve , hogy egy fokkal közelebb kerültünk a kitűzött célunkhoz.
Bagdi Bella dalai mindig lendületes táncra , közöz mozgásra ösztönözte a gyerekeket.Boldog vagyok c. dalának motivációs ereje most is kellemes hangulatot alakított ki a csoportban.
Ez a hét is sikeresen telt el , témajavaslatok újbóli feldolgozásával a felgyógyuló gyerekek is részesei lehettek az élmények befogadásának .Az ünnepi készülődésünk a legtartalmasabb lehetősége volt témahetünk megvalósításának.