A 2.b osztály szeretetdíszekkel öltöztette fel a Kalász Suli Boldogságóra faliújságját.
Boldogító jó cselekedetek
Nem a tartalom része: („szolgálati közlemény” A feltöltés oldalon a témakörök kiválasztásánál nem található a megadott „A jó cselekedetek gyakorlása” témakör, így ezt valószínűleg senki sem tudja választani, csak random mást …)
Tartalom
„A jó cselekedetek gyakorlása” témakör december hónapban számunkra éppen jól jött. Az osztályközösségünk nagy lelkesedéssel beszélt és szervezkedett a Mikulás napi „meglepetésünkkel” kapcsolatban. A „Légy nagylelkű!” mottó ebben a hónapban áthatja az iskolánkat. Idén is szerveztek „cipős doboz” akciót a rászoruló gyermekek megsegítésére. A korábbi években a menhelyi kutyák táplálására adakoztak tanulóink.
Az iskolában mindenkit meglepet az 5.b osztályosok figyelmessége. Az összes tanterembe bekopogtak a diákjaink, ahol az osztályunk Mikulása (Milán) kellő komolysággal játszotta szerepét. A segítők hada (krampusz, manó, rénszarvas) növelte az előadás színvonalát. Minden gyerekközösséget megénekeltetek. A jelképes mandarin és szaloncukor osztogatás mellett, bizony ellenőrizték a füzetek külalakját, s mikulás pecséttel látták el a gyönyörű munkákat. Az esemény fénypontja a kedves, öreg Mikulással való fotózás lett.
Úgy éreztem, hogy ezen a délelőttön mindenki boldog volt. A meglepetésben részesülő nebulók és nagy örömömre az adakozó szívű kis csapatom.
Ha az útra nem is tudott az egész 5.b elindulni. A tervezésben, a jelmezek összeállításában mindenki részt vállalt.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
A hónapot a Mikulásnak írt levelekkel kezdtük és Télapókat is készítettünk. Majd izgatottan vártuk érkezését.
Megismerkedtünk a Karácsonyi kandallómesék című könyvből Demeter bácsival és az ő kertjével, a kertjében lakó madarakkal. Beszélgettünk a jó cselekedeteiről. Eszünkbe jutott Szent Márton legendája is.
Összegyűjtöttük, hogy ki milyen jó cselekedetet tudhat magáénak.
Írtunk a Jézuskának is levelet. Készítettünk karácsonyra ajándékokat.
Környezetórán elmentünk a közeli Bányatóhoz és megetettük a kacsákat és a galambokat a Márton napról megmaradt kukoricával.
Az iskolában elkészített madáretetőket madáreleséggel kiakasztottuk az ablakokba.
Az otthon készített madáretetők az iskolaudvar fáin foglalnak majd helyet.
Advent a várakozás ideje, lelkünket is „fehérbe” kell öltöztetni. Nagyon sokat beszélgettünk az osztályban a jó cselekedetek hatásáról. Megtapasztalták a gyerekek, hogy amikor kedvese voltak egymással , vagy szívességet tettek meg egymásnak akkor nem csak a másik ember lett boldogabb, hanem ő maguk is.
Kedvesség napot is tartottunk. Amikor különösen figyeltünk arra, hogy kedves szóval biztassák egymást. A tudományos kutatások is bebizonyították, hogy a jó cselekedeteknek boldogságnövelő hatása van.
„Aki rendszeresen jócselekedeteket hajt végre, az tartósan boldogabbá válik.” Madáretetőt készítettünk, gondoskodtak az állatokról. Képeslapot készítettünk az idősotthonban lakó embereknek. Megbeszéltük : Ha jótettet hajtunk végre, akkor azt ne kötelességből vagy muszájból csináljuk, hanem pusztán azért, mert jól esik, és lehetőleg előre időzítsük be őket.
„Legyél empatikus, légy tekintettel a másik érdekeire, háttérbe téve a magad érdekeit-ez a lélek”
Levelet írtunk a télapónak, aki ellátogatott hozzánk, és ő is megerősítette, hogy nagyon aranyos és kedves osztály a miénk.
Iskolánk adventi hetén és minden kategóriában jeleskedett az osztályunk kis tanulói. Elvarázsolták egymást gyönyörű hangjukkal.
Álomrajz: egy rajzon megjelenítették mit szeretnének a Jézuskától.
Az apró figyelmesség jegyében, kis tanulóink segítettek az udvar takarításában is Béla bácsinak. „Ne sikeres ember próbálj meg lenni, hanem értékes!”
A szüleiknek és a számukra fontos embereknek saját készítésű ajándékokat készítettek.
Ők valóban kis angyalok. Mindenki elkészítette a saját kis angyalkáját, mellyel iskolánk fenyőfáját díszitettük fel.
Utolsó nap összefoglaltuk a jótettek pozitív hatása az életünkre:
– empatikusabbak, elfogadóbbak leszünk másokkal és magunkkal szemben is
– szerencsésebbnek érezzük magunkat és gyakrabban érzünk hálát
– elterelődik a figyelmünk a saját gondjainkról
– erősebbnek, magabiztosabbnak érezzük magunkat
– jobb lesz a közérzetünk
– nő az optimizmusunk
– hasznosabbnak érezzük magunkat
– fejlődik a kapcsolatteremtő képességünk
– értékes barátságokra tehetünk szert
Amikor jótettekről van szó, akkor nem kell világmegváltó dolgokra gondolni, hiszen még a jelentéktelennek tűnő gesztusok is sokat számíthatnak. Ehhez elég, ha nyitottak vagyunk másokra és a szívünkben barátsággal, szeretettel járunk-kelünk a világban.
Kellemes ünnepeket és nagyon boldog új évet kívánunk mindenkinek!
„Higgy a szívedben és saját jóságodban, mert ha így teszel, mások is ezekben fognak hinni. Higgy a csodában, mert teli van vele az élet. De ami a legfontosabb, hogy higgy önmagadban, mert odabenn a lelkedben rejtőzik a csoda, a remény, a szeretet és a holnap álmai.”
Advent a várakozás ideje, lelkünket is „fehérbe” kell öltöztetni. Nagyon sokat beszélgettünk az osztályban a jó cselekedetek hatásáról. Megtapasztalták a gyerekek, hogy amikor kedvese voltak egymással , vagy szívességet tettek meg egymásnak akkor nem csak a másik ember lett boldogabb, hanem ő maguk is.
Kedvesség napot is tartottunk. Amikor különösen figyeltünk arra, hogy kedves szóval biztassák egymást. A tudományos kutatások is bebizonyították, hogy a jó cselekedeteknek boldogságnövelő hatása van.
„Aki rendszeresen jócselekedeteket hajt végre, az tartósan boldogabbá válik.” Madáretetőt készítettünk, gondoskodtak az állatokról. Képeslapot készítettünk az idősotthonban lakó embereknek. Megbeszéltük : Ha jótettet hajtunk végre, akkor azt ne kötelességből vagy muszájból csináljuk, hanem pusztán azért, mert jól esik, és lehetőleg előre időzítsük be őket.
„Legyél empatikus, légy tekintettel a másik érdekeire, háttérbe téve a magad érdekeit-ez a lélek”
Levelet írtunk a télapónak, aki ellátogatott hozzánk, és ő is megerősítette, hogy nagyon aranyos és kedves osztály a miénk.
Iskolánk adventi hetén és minden kategóriában jeleskedett az osztályunk kis tanulói. Elvarázsolták egymást gyönyörű hangjukkal.
Álomrajz: egy rajzon megjelenítették mit szeretnének a Jézuskától.
Az apró figyelmesség jegyében, kis tanulóink segítettek az udvar takarításában is Béla bácsinak. „Ne sikeres ember próbálj meg lenni, hanem értékes!”
A szüleiknek és a számukra fontos embereknek saját készítésű ajándékokat készítettek.
Ők valóban kis angyalok. Mindenki elkészítette a saját kis angyalkáját, mellyel iskolánk fenyőfáját díszitettük fel.
Utolsó nap összefoglaltuk a jótettek pozitív hatása az életünkre:
– empatikusabbak, elfogadóbbak leszünk másokkal és magunkkal szemben is
– szerencsésebbnek érezzük magunkat és gyakrabban érzünk hálát
– elterelődik a figyelmünk a saját gondjainkról
– erősebbnek, magabiztosabbnak érezzük magunkat
– jobb lesz a közérzetünk
– nő az optimizmusunk
– hasznosabbnak érezzük magunkat
– fejlődik a kapcsolatteremtő képességünk
– értékes barátságokra tehetünk szert
Amikor jótettekről van szó, akkor nem kell világmegváltó dolgokra gondolni, hiszen még a jelentéktelennek tűnő gesztusok is sokat számíthatnak. Ehhez elég, ha nyitottak vagyunk másokra és a szívünkben barátsággal, szeretettel járunk-kelünk a világban.
Kellemes ünnepeket és nagyon boldog új évet kívánunk mindenkinek!
„Higgy a szívedben és saját jóságodban, mert ha így teszel, mások is ezekben fognak hinni. Higgy a csodában, mert teli van vele az élet. De ami a legfontosabb, hogy higgy önmagadban, mert odabenn a lelkedben rejtőzik a csoda, a remény, a szeretet és a holnap álmai.”
Advent a várakozás ideje, lelkünket is „fehérbe” kell öltöztetni. Nagyon sokat beszélgettünk az osztályban a jó cselekedetek hatásáról. Megtapasztalták a gyerekek, hogy amikor kedvese voltak egymással , vagy szívességet tettek meg egymásnak akkor nem csak a másik ember lett boldogabb, hanem ő maguk is.
Kedvesség napot is tartottunk. Amikor különösen figyeltünk arra, hogy kedves szóval biztassák egymást. A tudományos kutatások is bebizonyították, hogy a jó cselekedeteknek boldogságnövelő hatása van.
„Aki rendszeresen jócselekedeteket hajt végre, az tartósan boldogabbá válik.” Madáretetőt készítettünk, gondoskodtak az állatokról. Képeslapot készítettünk az idősotthonban lakó embereknek. Megbeszéltük : Ha jótettet hajtunk végre, akkor azt ne kötelességből vagy muszájból csináljuk, hanem pusztán azért, mert jól esik, és lehetőleg előre időzítsük be őket.
„Legyél empatikus, légy tekintettel a másik érdekeire, háttérbe téve a magad érdekeit-ez a lélek”
Levelet írtunk a télapónak, aki ellátogatott hozzánk, és ő is megerősítette, hogy nagyon aranyos és kedves osztály a miénk.
Iskolánk adventi hetén és minden kategóriában jeleskedett az osztályunk kis tanulói. Elvarázsolták egymást gyönyörű hangjukkal.
Álomrajz: egy rajzon megjelenítették mit szeretnének a Jézuskától.
Az apró figyelmesség jegyében, kis tanulóink segítettek az udvar takarításában is Béla bácsinak. „Ne sikeres ember próbálj meg lenni, hanem értékes!”
A szüleiknek és a számukra fontos embereknek saját készítésű ajándékokat készítettek.
Ők valóban kis angyalok. Mindenki elkészítette a saját kis angyalkáját, mellyel iskolánk fenyőfáját díszitettük fel.
Utolsó nap összefoglaltuk a jótettek pozitív hatása az életünkre:
– empatikusabbak, elfogadóbbak leszünk másokkal és magunkkal szemben is
– szerencsésebbnek érezzük magunkat és gyakrabban érzünk hálát
– elterelődik a figyelmünk a saját gondjainkról
– erősebbnek, magabiztosabbnak érezzük magunkat
– jobb lesz a közérzetünk
– nő az optimizmusunk
– hasznosabbnak érezzük magunkat
– fejlődik a kapcsolatteremtő képességünk
– értékes barátságokra tehetünk szert
Amikor jótettekről van szó, akkor nem kell világmegváltó dolgokra gondolni, hiszen még a jelentéktelennek tűnő gesztusok is sokat számíthatnak. Ehhez elég, ha nyitottak vagyunk másokra és a szívünkben barátsággal, szeretettel járunk-kelünk a világban.
Kellemes ünnepeket és nagyon boldog új évet kívánunk mindenkinek!
„Higgy a szívedben és saját jóságodban, mert ha így teszel, mások is ezekben fognak hinni. Higgy a csodában, mert teli van vele az élet. De ami a legfontosabb, hogy higgy önmagadban, mert odabenn a lelkedben rejtőzik a csoda, a remény, a szeretet és a holnap álmai.”
December – a Mikulás- és a Karácsonyvárás hónapja – számtalan lehetőséget kínált a „Jó cselekedetek gyakorlására”.
A gyerekek ugyan olyan izgalommal várták a Mikulást, mind bármely más évben, bár idén csak virtuálisan látogatott el óvodánkba. Verseinkben, dalainkban gyakran előfordult az ajándékozás, hogy mi mindent hoz majd a Mikulás. Ugyanakkor hangsúlyossá tettük a „Jobb adni, mint kapni” elvet. Ennek fényében ajándékokat, rajzokat készítettünk a Mikulásnak. Nap, mint nap megbeszéltük, ki milyen apró jó cselekedetet tehet/tett otthon, vagy az óvodában. A karácsonyig hátralévő két hétben folyamatosan ajándékokat készítettünk a családtagok számára: angyalkákat színeztünk, mézeskalácsot sütöttünk, mécsest festettünk. Nem csak csoportszobánkat díszítettük folyamatosan, hanem a lelkünket is igyekeztünk ünnepi díszbe öltöztetni. Hétről-hétre, kézen fogva körülálltuk az adventi koszorút egy-egy újabb gyertya meggyújtásakor, énekelve verselve örültünk a növekvő fényességnek. Bekapcsolódtunk az egyik helyi egyesület által meghirdetett „Szeretetlánc” akcióba.
A válaszható feladatok közül „Az óvoda kertje” projektet választottuk. A gyerekek nagyon szívesen vesznek részt az óvoda udvarának, virágágyásainak gondozásában. Novemberben kezdtünk bele egy új ágyás kialakításába, amely addig csak egy üres, füves terület volt két járda között. A földmunkát egy markológép kezdte el, eltávolítva a gyepet, kiásva az ágyást. A gyerekek lelkesen kezdtek neki a „kincskeresésnek”, ami a földben található rengeteg törmelék kiválogatását, eltávolítását jelentette. A szegélykészítés, a föld visszatöltése, a terület növényekkel való beültetése a felnőttek feladata volt, a növények ápolása, locsolása azonban ismét a gyerekeké. A fákról lehulló levelek gereblyézésével rendben tartottuk az udvart, ugyanakkor jó móka volt a kupacokba ugrálni, vagy éppen levelet szórni a fejünk fölé. Megtöltöttük és kihelyeztük az udvarra a madáretetőket, közben sokat beszélgettünk arról, milyen fontos, hogy gondoskodjunk a madarakról a téli időszakban, amikor nehezen találnak élelmet.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Eddig mindig úgy alakult az elmúlt időszakban, hogy valami apropó kapcsán mindig visszatértünk az előző hónapok témáihoz.
Így történt Az optimizmus hónapja után is, mert az őszi szünetben ráleltem 1osztálynyi pólóra, ami pont a kis másodikosaimra való volt, pont 1 sólymot ( sast ?) ábrázolt ,ráadásul a hátán az ÖSSZEFOGÁS szó olvasható.
Mintha nekünk találták volna ki. 🙂 ……..
Nagyon büszkén viselték és boldogan mentek benne haza !
A novemberi Társas kapcsolatok témája után: decemberben folytattuk az iskolai nagy faliújság díszítését mézi babákkal, szívekkel, melyen Orgoványi Anikó: Mondd leszel-e a barátom? verse olvasható, egyéb más barátságról szóló idézetek mellett.
Januárban pedig folytatjuk majd a téli madáretetést. Sorra kerül majd az otthon készített madáretetők elhelyezése az iskola udvarán.