A negyedik lépcsőfokra léptünk fel ebben a hónapban. Hiába kinnt a hideg idő ,a szívünkben naponta gyakoroljuk a jó cselekedetek gyakorlását. Megtanultuk, hogy a hónap jele a szivecske.
A foglalkozást a fujj, fujj…. relaxációval kezdtük, ahol mindenki valamilyen széllé változott, s először önmagában majd jelre együtt „fújtunk,susogtunk, forogtunk”. Majd nagyon mókás arclazítással folytattuk a relaxációt, amelyben felfújtuk az arcunkat, majd kippukkasztottuk.
Ma is körbeadogattuka boldogságmacinkat, akit jól megölelgettünk.
A hónap dalára a „Jó emberré csak a szívemmel válhatok”-ra közösen táncoltunk, mozogtunk.
Beszélgettünk a hónap meséje Amáliájáról, és arról hogy mi a jóság. A jóság erőssé, boldoggá tehet. Elmondtuk, hogy a téli hónapokban, hogyan segíthetünk a madarakon. Mivel madárbarát óvoda vagyunk kiemelt szerepet játszik ez mindennapjainkban. A gondoskodást a madaraink majd a jó időben dallal hálálják meg.
Ezután az alma, körte,szőlő játék következett. Ebben a játékban nagyon nagy figyelemre, gyors reagálásra volt a gyermekeknek szüksége futás közben. Mikor elhangzott az instrukció, az említett gyümölcs nevére a megbeszélt mozgást kellet csinálni.
Ezután összekuporodtunk és meghallgattuk az Alma és a kerti manó mesét. Majd varázslatosan készítettünk pirozspozsgásra színező festéket is, amivel bekentük a saját és barátunk arcát. (Szedtünk száraz fűszálakat a réten,kötöttünk belőle ecsetet. Kettétörtünk egy mákfejet, csorgattunk bele olvasztott napsugarat, amit friss harnattal kevertünk össze. ) Nagyon kedves kis játék kerekedett ebből.
Majd beszélgettünk arról, hogy bizonyos szituációkban mit tehetnénk, hogyan segíthetnénk tarsunknak, barátunknak.
A foglalkozás végén újra egy feladat várt ránk. A boldogságvárba vezető utat egy őr állta el, s addig nem mehettünk tovább, amíg minden kisgyermek nem mondott valami pozitívat, jó cselekedetet.Megoldottuk a feladatot ügyesen.
Boldogító jó cselekedetek
A régi időkben Karácsonykor nyugalom és béke honolt a házakban, még a történelmileg nehezebb időszakokban is. És ami a legfontosabb, hogy független volt a családok anyagi helyzetétől. A gyerekek a házi készítésű szaloncukrokat majszolták és a családtagok által varrt vagy faragott játékokkal játszottak, meséket hallgattak, sőt gyakran az egész család közösen játszott valamilyen társasjátékot.
A fa alá azonban sokaknak nem jutna idén ajándék vagy élelmiszer, ha nem működnének az adománygyűjtő akciók és a különböző szervezetek.
Az osztályunk az előző tanévben és most is csatlakozott a Mosoly Manók cipősdoboz akciójához. Könyvet, játékot, plüssfigurát, babát, kisautót, színesceruzát, legót, társasjátékot, stb. hoztak a gyerekek, s lelkesen csomagolták a dobozokat. Feltüntették rajta, kinek tegye az angyalka, vagy a Manó a fa alá. Megtapasztalták most is, hogy milyen jó adni, s elképzelni a sok vidám arcot, akihez eljut az ajándék!
A régi időkben Karácsonykor nyugalom és béke honolt a házakban, még a történelmileg nehezebb időszakokban is. És ami a legfontosabb, hogy független volt a családok anyagi helyzetétől. A gyerekek a házi készítésű szaloncukrokat majszolták és a családtagok által varrt vagy faragott játékokkal játszottak, meséket hallgattak, sőt gyakran az egész család közösen játszott valamilyen társasjátékot.
A fa alá azonban sokaknak nem jutna idén ajándék vagy élelmiszer, ha nem működnének az adománygyűjtő akciók és a különböző szervezetek.
Az osztályunk az előző tanévben és most is csatlakozott a Mosoly Manók cipősdoboz akciójához. Könyvet, játékot, plüssfigurát, babát, kisautót, színesceruzát, legót, társasjátékot, stb. hoztak a gyerekek, s lelkesen csomagolták a dobozokat. Feltüntették rajta, kinek tegye az angyalka, vagy a Manó a fa alá. Megtapasztalták most is, hogy milyen jó adni, s elképzelni a sok vidám arcot, akihez eljut az ajándék!
Domoszlói III. András Általános Iskola
Az én kis csodacsapatomnak ez a feladat volt ebben a tanévben, ami a legjobban megérintette őket. Egész hónapban arról beszélgettünk, hogyan is tudunk egymással jót cselekedni. A Trevi-kút legendája nagyon megtetszett nekünk. Elkezdtük gyűjtögetni a zsebpénzünket a csodakútba, amit mi „jóságkútnak” neveztünk el. Nagyon aktívak voltak a gyerekek. Minden nap töltögettük bele a „vizet”. Már nagyon várták, hogy mikor telik meg. Ma végre belekerült az utolsó csepp is. Sokat tanakodtunk, hogy hová is használjuk föl. Végül úgy döntöttünk, hogy a Regőczi István alapítványnak ajánljuk fel, hogy mi is segítsük kicsit azokat a gyerekeket, akik a korona vírus járvány miatt árán maradtak. Ma el is utaltam az összegyűlt pénzt. Nagyon büszke vagyok a tanulóimra! Áldott, boldog szép karácsonyt kívánunk mindenkinek!
Domoszlói III. András Általános Iskola
Az én kis csodacsapatomnak ez a feladat volt ebben a tanévben, ami a legjobban megérintette őket. Egész hónapban arról beszélgettünk, hogyan is tudunk egymással jót cselekedni. A Trevi-kút legendája nagyon megtetszett nekünk. Elkezdtük gyűjtögetni a zsebpénzünket a csodakútba, amit mi „jóságkútnak” neveztünk el. Nagyon aktívak voltak a gyerekek. Minden nap töltögettük bele a „vizet”. Már nagyon várták, hogy mikor telik meg. Ma végre belekerült az utolsó csepp is. Sokat tanakodtunk, hogy hová is használjuk föl. Végül úgy döntöttünk, hogy a Regőczi István alapítványnak ajánljuk fel, hogy mi is segítsük kicsit azokat a gyerekeket, akik a korona vírus járvány miatt árán maradtak. Ma el is utaltam az összegyűlt pénzt. Nagyon büszke vagyok a tanulóimra! Áldott, boldog szép karácsonyt kívánunk mindenkinek!
Domoszlói III. András Általános Iskola
Az én kis csodacsapatomnak ez a feladat volt ebben a tanévben, ami a legjobban megérintette őket. Egész hónapban arról beszélgettünk, hogyan is tudunk egymással jót cselekedni. A Trevi-kút legendája nagyon megtetszett nekünk. Elkezdtük gyűjtögetni a zsebpénzünket a csodakútba, amit mi „jóságkútnak” neveztünk el. Nagyon aktívak voltak a gyerekek. Minden nap töltögettük bele a „vizet”. Már nagyon várták, hogy mikor telik meg. Ma végre belekerült az utolsó csepp is. Sokat tanakodtunk, hogy hová is használjuk föl. Végül úgy döntöttünk, hogy a Regőczi István alapítványnak ajánljuk fel, hogy mi is segítsük kicsit azokat a gyerekeket, akik a korona vírus járvány miatt árán maradtak. Ma el is utaltam az összegyűlt pénzt. Nagyon büszke vagyok a tanulóimra! Áldott, boldog szép karácsonyt kívánunk mindenkinek!
Domoszlói III. András Általános Iskola
Az én kis csodacsapatomnak ez a feladat volt ebben a tanévben, ami a legjobban megérintette őket. Egész hónapban arról beszélgettünk, hogyan is tudunk egymással jót cselekedni. A Trevi-kút legendája nagyon megtetszett nekünk. Elkezdtük gyűjtögetni a zsebpénzünket a csodakútba, amit mi „jóságkútnak” neveztünk el. Nagyon aktívak voltak a gyerekek. Minden nap töltögettük bele a „vizet”. Már nagyon várták, hogy mikor telik meg. Ma végre belekerült az utolsó csepp is. Sokat tanakodtunk, hogy hová is használjuk föl. Végül úgy döntöttünk, hogy a Regőczi István alapítványnak ajánljuk fel, hogy mi is segítsük kicsit azokat a gyerekeket, akik a korona vírus járvány miatt árán maradtak. Ma el is utaltam az összegyűlt pénzt. Nagyon büszke vagyok a tanulóimra! Áldott, boldog szép karácsonyt kívánunk mindenkinek!
A jó cselekedet boldoggá tesz
A decemberi boldogságóra elején kötetlen beszélgetés formájában dolgoztuk fel a hónap témáját, a „Boldogító jó cselekedeteket”. Minden tanuló megosztotta a véleményét a témával kapcsolatban. Ezután elkészítettük az osztály karácsonyfáját, amire már azonnal felkerültek a jó cselekedetekért járó díszek, reméljük karácsonyig még színesebb lesz a fánk. Folytatásként megnéztük a „Jó tett helyébe jót várj” című gyurmamesét, valamint felolvastam a gyerekeknek a befogadott nagypapa történetét. Ezután feldolgoztuk, megbeszéltük a hallottakat, látottakat, figyelembe véve az óra témáját. Ezt követően minden tanuló örökbe fogadott az osztályban valakit, vagy valamit, megbeszéltük, hogy az a szó, hogy örökbefogadás mit jelent, valamint, hogy ezután mit kell tenni a gyerekeknek, milyen feladatuk lesz. Zárásként meghallgattuk Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok című, ehhez a témához kapcsolódó pozitív üzeneteket tartalmazó dalát. A dal alatt minden tanuló és felnőtt húzott egyet a pozitív gyerek elnevezésű kártyapakliból. Megnéztük, elolvastuk és megbeszéltük, hogy melyik mit jelent. Az óra jó hangulatban telt, mindenki aktívan részt vett a feladatokban.