4 éve ünnepeljük a Boldogság világnapját. Rajzpályázattal, Boldogság kihívásokkal, Szívküldivel, műsorral, tánccal-zenével, Szeretetvonattal…
600-an együtt, pirosban, BOLDOGSÁGBAN!
Boldogító jó cselekedetek
Amikor kedvesek és nagylelkűek vagyunk valakivel, akkor elfogadóbbak és megértőbbek leszünk. Felemelő érzés segíteni, mi is jobban érezzük magunkat, jobbkedvűek leszünk.
Segítségnyújtáskor új kapcsolatokat, barátságokat szerezhetünk.
Kiknek van szüksége a segítségünkre? Mit tehetünk másokért?
Karácsonyi jócselekedetek listája – Tépj le egyet és valósítsd meg!
Macskák világnapja
Óra célja:
• A macskák világának megismerése
• Állatvédelem és felelős állattartás fontosságának tudatosítása
• Kommunikációs és kreatív készségek fejlesztése
Óra menete
1. Ráhangolódás, beszélgetőkör
Halász Judit: Tíz kicsi cica című dalát hallgatjuk meg.
Körbe ülünk, és mindenki elmondhatja, van-e macskája, vagy találkozott-e már macskával.
– Mit tudtok a macskákról?
– Mit esznek? Hogyan viselkednek?
– Miben különböznek más háziállatoktól?
2. Új ismeretek nyújtása
– Videó: Rövid, 2-3 perces ismeretterjesztő videó macskákról: macskafajták, testbeszédük, érzékszerveik, vadmacska vs. házimacska).
3. Játékos mozgás
– „Macska és egér” játék: Egy tanuló lesz a cica, a többiek az egerek, akiknek át kell szaladniuk a cica elől egy meghatározott területen.
4. Kreatív feladat
– Macskás kézműves tevékenység: Rajzoljatok cicás képeslapot a Macskák világnapja alkalmából.
5. Összefoglalás
– Mi tetszett a legjobban az órán?
– Rövid bemutató: a gyerekek megmutathatják egymásnak a kész munkáikat.
Kiállítást készítettünk a Boldogság Napra Mi tesz téged boldoggá? címmel.
Nem csak kapni jó, hanem bennünket is boldoggá tesz, ha másoknak adunk. Mézeskalácsainkkal a családtagjainknak szereztünk örömöt.
Szeptember 30. A népmese napja
1. Ráhangolódás
A földön szétszórt színes papírok, mindegyik hátulján egy képdarab. Alkossatok csoportokat a színek szerint és rakjátok ki az asztalra a kapott képet! Kit ismertetek fel a képen?
( A képeken egy-egy meseszereplő látható: Hófehérke, kiskakas, Piroska, Misi Mókus)
2. Előzetes ismeretek felidézése
Mi a közös bennük? (kitalált személyek, meseszereplők)
Hol találkozhatsz velük? –mesékben
Mit jelent ez a szó, MESE? Mit tudunk már a mesékről? Beszélgetés a mesefajtákról, a mesék keletkezéséről.
Mi minden van a mesékben? Miért fontos a mese?
3. Kalandozás a Mesék birodalmában
Lépjünk is be egy kedves varázsigével! (Kicsi mese, nagy mese, nincs lehetetlen semmise.)
A.,
Igaz- Hamis állítások a mesékről a táblán.
Ha hamis, a varázstollunkkal eltűntetjük egy varázskoppintással.
B.,
Elveszett tárgyak és meseszereplők keresése a betűrengetegben.
Digitális táblán betűhalmazban vízszintesen és függőlegesen szavak bújtak el. Keresd meg őket és a varázstollunkkal rajzoljuk körbe!
C.,
Az asztalon lévő varázsborítékban találtok egy titokzatos papírt, amelyen mesejelenetek láthatók. Írjátok a képek alá a mesék címét!
4. A Mesefa elkészítése
Egy levél formájú lapra rajzold le a legkedvesebb mesejelenetedet!
Az elkészült munkákat felrakjuk a Mesefára
Október 15. Az ölelés világnapja
1.Célkitűzés
Az ölelés szerepének megismerése a mindennapi életben.
2. Ráhangolódás
Mikor öleltél meg utoljára valakit? Milyen érzés volt?
Rövid beszélgetés a személyes élményekről.
Röviden elmondom az Ölelés Világnapja történetét
3. Ölelés, mint kommunikáció
Rövid beszélgetés, mit üzenhet egy ölelés (támogatás, szeretet, vigasztalás, öröm stb.).
4. Páros munka
Találjatok ki a padtársatokkal egy mini történetet, ahol az ölelés fontos szerepet kap!”
Néhányan bemutatják a történetet.
5. Reflektálás
Közös megbeszélés: „Mikor esne jól egy ölelés a legjobban?”
Házi feladat: Amikor hazaérsz, minden családtagodat öleld meg sok szeretettel!
Az óra folyamán a gyerekek készítettek karácsonyfadíszt, melyre pozitív dolgokat írtak, amivel egymást megajándékozhatták. Nagy örömmel készültek az ajándékok, és a fogadtatás is mosolyt csalt az arcokra. Feladatként kapták, hogy apró meglepetésekkel, figyelmességekkel lepjék meg egy-egy osztálytársukat.
Agócsy László Alapfokú Művészeti Iskola
Zeneiskolai 1. osztályos szolfézs csoporttal dolgoztuk fel a jó cselekedetek témakörét, mesével, saját élményekkel és sok-sok vidám, hasznos ötlettel. Művészi alkotások és egyéni kezdeményezésű beszélgetések is kikerekedtek a témából. Örömteli időt töltöttünk együtt mindannyiunk boldogságára.
Az advent közeledtével az ünnepvárásról beszélgettünk. Elmondta mindenki, hogy mit szeret ebben az időszakban. Kezdetben az ajándék kívánságaikat említették. Később az együtt töltött idő, az ünnepi készülődés és az öröm is szóba került. Így a szülőknek apró ajándék készítésével próbáltunk örömöt szerezni.