A 2.b osztály decemberi alkotása a „Boldogító dal” címet kapta.
A decemberi boldogságórát elkészítette: Szabóné Pásztor Tímea
Boldogító jó cselekedetek
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
A foglalkozás bevezetéseként megmozgattuk egy kicsi testrészeinket a Villámlazítás és a Fújj- fújj! relaxációs gyakorlatokkal.
Majd ráhangolódásként megnéztük Bogyó és Babóca: a mézeskalácsok című részét.
Iskolánkban decemberben nagyon sok vendég fordul meg. Jönnek másik iskolából műsort adni a gyerekek, jönnek a mi karácsonyi műsorunkra a szülők. A mi kis csoportunk sem szeretett volna kimaradni az ajándékozásból. Ezért mézeskalácsot díszítettünk a gyerekekkel.
A foglalkozásunkat Bagdi Bella Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalát hallgattuk meg. Megbeszéltük, hogy bár ajándékot kapni nagyon jó, de ajándékot készíteni, adni is legalább annyira jóleső érzés.
A harmadik osztály decemberi alkotása az „Add tovább! 😊” címet kapta.
A decemberi boldogságórát elkészítette: Madácsiné Szalánczi Éva
Az adventi időszak különösen alkalmas a hónap témájának – a jócselekedetek gyakorlása – megértésére.
A kedvesség, a figyelmesség, az egymásra való odafigyelés, nem csak annak okoz örömet és boldogságot, aki kapja, hanem annak is, aki adja. A tevékenység tervezése ennek az ajándékozásnak a szellemében fogant. Ugyanis azt gondoltam, hogy a karácsonyi vásárra a szülők által készített bőséges fenyődíszekből megajándékozzuk a szomszéd csoport gyerekeit és pedagógusait is.
Foglalkozásunkat egy boldogságórára hangoló mozgásgyakorlattal indítottuk, Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok…kezdetű dalával. Beszélgetést kezdeményeztem egy közmondásról: A „Jótett helyében jót várj!” közmondás jelentéséről, a gyerekek pedig megosztották eddigi ismereteiket a témáról.
Kiosztottam a saját Hála kövüket, (amelyet még októberben kiválasztott mindenki magának.) Feltettem nekik azt a kérdést: – Milyen jócselekedetet tettek veled, amit szívesen megköszönnél, meghálálnál? Ki tett jót veled? –
Többnyire azért hálálkodtak, mert valamelyik hozzátartozójuktól kaptak valamilyen játékot. Ilyen válaszok születtek. Anyának vagyok hálás, mert vett nekem távirányítós mozdonyt. Papának és Mamának, mert legót vesz. Azért, mert Görögországban kaptam felfújható krokodilt. Jézuskának köszönöm, mert kaptam tőle programozható robotot. A Mikulásnak köszönöm, hogy kaptam totyogós pingvint.
Egy kislány már a szeretetet fogalmazta meg, hogy Anyának vagyok hálás, mert puszit ad. Öröm volt hallani a gyermekek szájából, hogy megértették a hála fogalmát és tiszta szívből köszönték a kapott ajándékot.
Ezt követően, Boldog Blanka érkezett hozzánk. A mesére hívó mondóka után a „Megtölteni a termet”, magyar népmeséből megismerhették, hogy a legkisebb királyfi hogyan oldotta meg király apja kérését.
Ezt követően kiszínezték a jócselekedetek jelét, a szívet.
Aztán sorba álltunk és átkopogtattunk a szomszéd csoportba, hogy meglepjük a gyermekeket. Félkörben állva közösen elmondtuk a „Szép karácsony ünnepén…” kezdetű magyar népköltést, elénekeltük a karácsonyi dalainkat. Kiosztottam annyi gyereknek az ajándékot, ahányan a másik csoportban jelen voltak és a gyerekek átadták egymásnak és az óvodapedagógusoknak a fenyődíszeket. Az 5 – 6 éves gyermekek nagy örömmel fogadták az adományainkat. Az ajándékozás során kedveskedtek egymásnak egy gesztussal, egy kedves szóval. Úgy gondolom, hogy ezzel a cselekedettel megtelt a szívük szeretettel, nemcsak azoknak, akik kapták, hanem azoknak is, akik adták ezt a csillogó fenyődíszt.
Visszatérve a csoportunkba hallgattuk kedvenc Bella dalainkat.
A tavalyi évben meghirdettem, hogy a szülők ajánlhatnak fel plüssfigurákat a Gyermekklinika Hematológiai Osztályán levő gyermekeknek. Ebben az évben a higiéniai előírások miatt nem lehet plüssöket bevinni a kórházba. Megkérdeztem a Gyermekklinika vezető ápolóját, hogy saját késszel készített fenyődíszeknek örülnének-e a Gyermekklinika kisbetegei és a kórházi dolgozók. Azt a választ kaptam, hogy igen. Ezért megkértem az óvoda óvodapedagógusait, hogy a karácsonyi vásárra készített megmaradt fenyődíszekből ajánljanak fel a kórház javára. Egy kartondoboznyi és egy karácsonyi tasak telt meg az adományokkal, amit 2024. dec. 19 – én ünnepélyesen átadtam Vattai Györgyné Eszternek, klinikai vezető ápolónak, a DE KK Gyermekgyógyászati Klinikán, az Áchim András Utcai Óvoda nevében.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
Az 5. osztállyal a jó cselekedetek hónapjában a szeretetfolyosó nevű játékot választottuk, és játszottuk el. A gyerekek egyenként mentek végig az osztálytársaik által alkotott folyosón. A végig haladás során azt kértem tőlük, hogy mindenféle jót, kedveset, dicséretet mondjanak egymásnak. Nagyon kedves játék volt! Igazi felüdülés, és szeretet volt ez az óra. Méltó volt az advent hangulatához.
Az ötödik osztály decemberi alkotása a „Jótett dal” címet kapta.
A decemberi boldogságórát elkészítette: Kereki Kristóf
Téli szünetet, hazautazást megelőző napon (december 19.-e) tartottam meg a Boldogságórát, ,,Boldogító jó cselekedetek címmel”.
Karácsonyi gömböt díszítettek, színeztek a gyerekek. ,,Ha karácsonyfadísz lennék ,ilyen lennék” címszóval. Színezés és díszítés közben Bagdi Bella dalait hallgattuk válogatás nélkül.(Nagyon szeretik a zenét). A tevékenység végeztével folytattuk a zenés, táncos mulatságot.
A gyerekek munkáikat hazavitték megmutatni szüleiknek, hozzátartozóiknak.
A Boldogságórán nyomtatott gömbdíszeket színeztek a tanulók, az volt a feladatuk, hogy a pozitív tulajdonságaikat megjelenítsék rajta. A díszeket fenyőfa formában közösen ragasztottuk fel csomagolópapírra, az ajándék alatta olyan képregény, ami a jótékonykodás témájában készült. A tanulók maguk választották ki az általuk legjobbnak vélt két alkotást.
A plakát a osztály karácsonyi programján került ki a tanterem falára.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Boldogító jócselekedetek
A foglalkozás célja: A társas kapcsolatok erősítése.
A foglalkozás feladatai: Ajándékot nem csak kapni, de adni is jó.
Az ajándékozás örömének megismertetése a gyerekekkel.
1. Motiváció: Bogyó és Babóca : A mézeskalácsok c. mese megnézése, beszélgetés a meséről
2. Mézeskalács tésztájának összeállítása közösen, mézeskalácsforma kiválasztása, a sütik kiszúrása, kisütése, sütikóstolás.
3. A mézeskalács sülése közben só-liszt gyurmából karácsonyfadíszeket készítettünk, amelyet száradás után egymásnak fogunk ajándékozni. .
4. A sütizés után a csoportszobában papírhógolyóval hógolyóztunk, majd hóembert építettünk közösen, majd énekeltünk is a hóemberről.
4. Lezárás: Bagdi Bella: Repülj velem dalára közösen táncoltunk.
Reflexió:
Azt gondolom nagyon jól sikerült ez a Boldogság óra foglalkozás. Áthívtuk a másik óvodai csoportot, és az egész délelőttöt együtt töltöttük. Mi a közösen átélt élményeket ajándékoztuk a másik csoportnak ezen a foglalkozáson. Mindent közösen csináltunk, együtt örültünk Bogyó és Babóca meséjének, közösen gyúrtuk a tésztát, néztük és szagoltuk a sülő mézeskalácsokat, majd természetesen meg is kóstoltuk őket, közösen készítettük a karácsonyfa díszeket só-liszt gyurmából, majd közösen hógolyókat gyúrtunk papírból és nagyszerű, vidám hógolyócsatát vívtunk mindenki nagy örömére. A hógolyókból aztán hóembert építettünk és elénekeltük közösen a Hóembernek se keze se lába kezdetű dalt. A végén aztán a tánc sem maradhatott ki Bagdi Bella: Repülj velem dalára. Köszönjük a Boldogság órák megalkotóinak, hogy részt vehetünk ebben a programban, és segítségükkel újabb és újabb élményeket gyűjthetnek a gyerekek. A következő évhez kívánunk nagyon sok erőt, további jó ötleteket és milliónyi mosolygó arcú, boldog gyermeket.
Zajzoni Rab István középiskola
A mese meghallgatása ás feldolgozását követően mosolyt hozó hópelyheket készítettünk. Ezeket a varázshópelyheket az árvaház gyerekeinek küldtük el.