A hónap első felében a kisebb közösségünk, az osztályunktagjai felé fordultunk. Megtippeltük egymás mosolyát és le is mértük. Nagyon szórakoztatónak bizonyult. A mosolyt, mint kedves ajándékot adjuk egymásnak. Szó esett arról is, hogy milyen sokszor segít egy mosoly a rosszkedvű embereken.
A folytatásban aprósütemény sütésbe és jótékonysági akcióba fogtunk. A szülők felajánlásából összegyűjtött alapanyogokból gyúrtunk, majd sütöttük, végül pedig a helyi adventi vásáron eladták diákjaink. A befolyt összeget az iskolának ajánlva.
Végezetül az ajándékozás következett. Hónap elején egy kalapból neveket húztak a diákok, hogy az ajándékozás véletlenszerű legyen. A fennmaradó időben figyelték egymást, kiderítették ki, minek örülne, majd az utolsó tanítási napon megajándékozták egymást.
Boldogító jó cselekedetek
A gyerekekkel összeszedtük, mi minden szükséges egy jótevőnek. A tanulók szerint legfontosabb a szeretettel teli szív.
Iskolánk udvarát díszíti ez a madáretető, amit nagyon szépen köszönünk a Lélekgyógyító Alapítvány-nak (Papp László).
A madáretetés nem is annyira az állatoknak, mint inkább az embereknek fontos. Segítségével átélhetjük a természetközeliség élményét, jó szórakozás és kikapcsolódás a madarak megfigyelése!
Megbeszéltük, hogy adni jobb, mint kapni. Majd ajándékot készítettünk szeretteinknek.
Ebben a hónapban kartonból Mézeskalács-házat szerettünk volna építeni. Sajnos a sok lebetegedés végett nem sikerült a projektet teljesen befejezni, de így is örömmel dolgoztak.
Az előző hónap kapcsán a kapcsolatokat kicsit kiterjesztettük. Ugyanis egy másik iskola egyik számunkra ismeretlen osztály diákjainak írtunk egy-egy kedves karácsonyi levelet. Izgatottan várjuk a folytatást.
A nyolcadik osztály decemberi alkotása a „Jó cselekedetek” címet kapta.
A decemberi boldogságórát elkészítette: Szőllősi István
A relaxációs gyakorlatok után kézfogással köszöntötük egymást. Bagdi Bella Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalát hallgattuk meg. A Három fenyőfa mesét meghallgatva beszélgettünk a jó cseledetekről. Ki milyen jót tett otthon és a társaival, barátaival. Szeretet folyosón keresztül ment át minden gyerkőc, szeretet érintéssel és jó szavakkal fűszerezve. Szeretet öleléssel zártuk az órát, majd elkészítettük a csupaszív szeretet remekművet,melyben minden gyermek szeretete benne van.
A mindennapok során is, de a karácsony ünnep közeledtével pedig fokozottan felhívjuk a gyermekek figyelmét a jó cselekedetekre. Ebben volt nagy segítségemre a Boldogságóra ezen fejezete is ahol, Bezzeg Andrea: Szívem kertje c. meséje jó példa volt arra hogy miért is jó dolog valakinek segíteni. Beszélgetőkör során, a gyerekek számtalan pozitív dolgot soroltak fel a mindennapjaikból. Legtöbben szeretnek otthon segíteni az anyukájuknak a főzésben, apukájuknak a szerelésben stb. Mivel mi is készülünk a karácsonyra, így a csoportban a gyerekek mindennap szorgosan készítik az ajándékokat szüleiknek, ahol folyamatosan segítették egymást, annak érdekében hogy szebbnél szebb alkotások szülessenek. Öröm volt látni, hogy igyekeznek minél többet segíteni egymásnak a hét napjai során.
Az ötödik osztály a Hófödte hegy című mesét olvasta el és ehhez kapcsolódóan beszélgettünk a mesében is megjelenő jó cselekedetekről és ezek fontosságáról. A gyerekek a meséről és a szereplőkről színes rajzot készítettek.
A decemberi alkalmunk középpontjában a jó cselekedetek álltak. A foglalkozást Bagdi Bella inspiráló dalával kezdtük, amely a szeretet és jóság fontosságát hangsúlyozta. Ezt követően a „Hófödte hegy” című tanulságos mesét olvastuk és megbeszéltük, hogy a szeretet kitartó és önzetlen. A mese kapcsán elgondolkodtunk azon, hogy a jó cselekedetek hogyan formálják a világot, és hogyan segíthetünk másoknak. Végül mindenki készített egy „Jótett-naplót”, amelyben felsorolta saját jótetteit. A foglalkozás ráébresztett minket arra, hogy a szeretet és a segítőkészség mindennapjaink fontos részei.