a négyfalusi Zajzoni Rab István VIII. osztályos diákok munkáiból válogattam
Az optimizmus gyakorlása

Az októberi téma az optimizmus, a téma több foglalkozáson került feldolgozásra. Optimista gondolatokat kerestünk, mi az ami megváltoztat bennünket. A beadandó munkáról is beszélgettünk a gyerekekkel.
Általában a délutáni kolis foglalkozások keretében a gyerekek számára sok szabadidős programot szervezünk, de mivel az elmúlt héten nagyon rossz idő volt így témánk is volt a pályázati munkához. A gyerekek nagyon szerettek volna focizni, de mivel egész héten esett az eső ez elmaradt. Ekkor találtuk ki, hogy jó lenne valamilyen közös elfoglaltság és az intézmény aulájában egy közös zenés – táncos programot szerveztünk a gyerekeknek. A gyerekek által is kedvelt Bella dalokat hallgattak a bátrabbak táncoltak is. A héten már jobb idő volt, így a gyerekekkel kint lehettünk és az elmaradt focizást is bepótoltuk. Egy tartalmas októbert zártunk ,így jöhet a megérdemelt pihenés az őszi szünet.

Az októberi téma az optimizmus, a téma több foglalkozáson került feldolgozásra. Optimista gondolatokat kerestünk, mi az ami megváltoztat bennünket. Egy mosolygó napocska sugaraira kerültek fel a gondolatok. Megismerkedtünk a mesével, igaz kicsit átdolgozva így a címe is megváltozott Pápaszemes Bianka , majd elkészítettük a varázsszemüveget, melyen keresztül meglátjuk másokban és magunkban is a jót. A gyerekek varázsigét is mondtak hozzá. Megbeszéltük, hogyha valaki szomorú, felveszi a szemüveget, és meglátja, hogy minden jóra fordul, mindenkiben és mindenben meglátja a jót és neki is jobb lesz a kedve. Így minden foglalkozáson előkerülnek a szemüvegek és mindenki boldog és vidám. Mert Jobb Velünk a Világ!
Zakócs Mirtill vagyok a nagykanizsai Szivárvány EGYMI első osztályos tanulója. Megpróbáltam bekötni a tornacipőmet testnevelés óra előtt. Sajnos nem sikerült.1. kép. Pásztori Barni már az óvodában megtanulta, így tőle kértem segítséget. 2. kép. Megmutatta nekem, nagyon figyeltem! 3. kép. És sikerült!!!! Mertem segítséget kérni! Már tudok segítséget kérni!
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
A gyerekek képeket készítettek arról, hogy hogyan sikerült megoldani egy olyan problémát amit elsőre megoldhatatlannak gondoltak, végül aztán egy nagyszerű ötlet segítségével orvosolni tudták azt.
Debreceni Szakképzési Centrum Baross Gábor Középiskolája Szakiskolája és Kollégiuma
A gyerekekkel sokat beszélgettünk az optimizmusról, az optimista szemléletmódról. Az órákon gyakoroltuk az optimista stratégiákat, és a szituációs játékokban nagyon jól használták is azokat.
Az osztállyal készítettünk optimista tablót, melyet élvezettel rajzoltak meg. A hónap feladatai közül a képregény elkészítését választottuk, melynek kigondolása és megalkotása igen jó hangulatban telt.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Az osztályban van egy fiú, aki mindenhez pesszimistán nyúlt hozzá. Ezzel a hónappal elértem, hogy már megpróbálja a feladatokat, nem ad fel mindent elsőre.
A képregény elkészítése tetszett a gyerekeknek, de a legjobb az optimista lista volt. Néhány kisgyerek folytatni szeretné az őszi szünetben is.
Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola
A Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola 5. osztályában megtartottam a 2. boldogságórát. E hónap témája az optimizmus volt. Mivel a gyerekek nem igazán ismerték a szó jelentését, ezért példákkal próbáltam segíteni a megértést. Az adott helyzet megoldásáról kellett eldönteniük, hogy az optimista hozzáállás volt-e vagy nem. Több olyan történet elhangozott a gyerekektől és tőlem is, amikor a szinte megoldhatatlan helyzet végül mégis pozitívan alakult. Bagdi Bella: Pozitív mondóka c. dalát többször meghallgattuk. Biztattam a gyermekeket, hogy legyenek terveik és tudatosan tegyenek azok megvalósításáért. Amerikai kutatások bizonyítják, hogy, azok a végzős tanulók, akiknek konkrét terveik voltak a jövőre nézve 10 év múlva sokkal sikeresebbek lettek, mint társaik együttvéve.
Nehezen jutottunk elhatározásra, hogy mesét írjunk, vagy rajzoljuk a feladatok közül. Végül a meseírás mellett döntöttünk. Meglepetésemre nagyon rövid idő alatt megszületett a „mű”.
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola
A Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola tanulói: Kismarton Fanni (4.A) és Pintér Anna (5.B) az optimizmus jelentőségére szerették volna felhívni a figyelmet kis videójukkal.
Hetedikeseimmel elkészítettük saját optimista reklámunkat, idézetekkel, motivációs üzenetekkel, és egy általunk szerzett versikével.