Az optimizmus gyakorlása


Szerencsi Szakképzési Centrum - Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziuma
Ez a tabló számunkra azokat a dolgokat mutatja, amelyekre szükségünk van egy szép új világ eléréséhez.
Sz.Sz.C. Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziumának 11.D osztálya és Kosárkó Györgyi tanárnő
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
A Boldogságprogram októberi témáját a gyerekek által már ismert „érzelem-kockával” indítottuk el, melynek során felelevenítettük, hogy arckifejezéseinkkel milyen érzelmeket tudunk kifejezni. Beszélgettük arról, hogy mitől lehetünk vidámak, szomorúak.. stb. Ezután elővettünk egy általunk elkészített varázsszemüveget, melynek segítségével bemutattunk egy történetet,arról hogy hogyan tudjuk meglátni a jót, egy számunkra kellemetlen helyzetben. Majd arra ösztönöztük a gyerekeket, hogy próbáljanak meg ők is felidézni hasonló helyzeteket. Bár az optimizmus fogalma a gyerekeink számára nehezen megfogalmazható, de az egyéni élmények meghallgatása során örömmel tapasztaltuk, hogy az optimista szemlélet érzése eljutott gyermekeink felé.(pl.”Amikor meghalt a kutyám,az nagyon rossz volt, de az volt a jó, hogy utána kaphattam egy új kiskutyát.”) Ezt követően mindenki elkészíthette saját varázsszemüvegét. Az elkészült szemüvegek felvételével segíthettük a gyerekeket abban is, hogy a nehezebben beilleszkedő társakat közelebb hozhassuk az óvodai közösséghez, pl. a jó tulajdonságaik megláttatásával. Végezetül igyekeztünk megfogalmazni a gyerekekkel közösen az óvodai mindennapi tevékenységeiket átható optimizmusunk legfőbb alapgondolatát:”Meg tudom csinálni!”
.Tasner Antal Általános Iskola
Igazán megmozgatta minden szempontból a fantáziát és a lelket is ez a téma. Minden pillanatát élveztük.
Batthyány Kázmér Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Batthyány Kázmér Általános Iskola 1.b osztályos tanulói elkészítették a boldogság földgömböt. A világon mindenki legyen boldog és mosolyogjon.