Magyar Tannyelvű Alapiskola és Gimnázium, Pozsony
Az alsó tagozat elsősei megrajzolták azt, hogy mi tenné szebbé és jobbá a világot a jövőben.
Magyar Tannyelvű Alapiskola és Gimnázium
Magyar Tannyelvű Alapiskola és Gimnázium, Pozsony
Az alsó tagozat elsősei megrajzolták azt, hogy mi tenné szebbé és jobbá a világot a jövőben.
BATTHYÁNY KÁZMÉR ÁLTALÁNOS ISKOLA
Optimista-pesszimista szemüvegeket készítettünk a gyerekekkel és ezekkel oldozzunk adott szituációkat. Kisfilmet forgattunk egy olyan helyzetről, ami gyakran éri a gyerekeket telefonos játékokkal kapcsolatban. Nagyon élvezték a szituációs gyakorlatokat és a videófilm készítés egyre inkább összekovácsolja az osztályt. Hálásak vagyunk ezekért a lehetőségekért!
A Pillangó csoport első foglalkozását megtartotta, gyermekek jókedvvel vettek részt a közös munkában.
Lippói Gárdonyi Géza Általános Iskola
Milyen is lesz az új világ? Talán ilyen?! Dinók,házak,vidám virágok…..
Beszédes József Általános Iskola
Nagyon tetszett a téma a gyerekeknek. A fantáziájukat nagyon megmozgatta. Még nehezen fogták fel, hogy milyen lehet 10-20 év múlva az életük. Néhányan a félelmeiket is megfogalmazták. Őket társaik megnyugtatták. Mire a rajzra került a sor már csak optimista rajzok készültek. A tanterem díszévé vált az alkotásuk.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
Nagy lelkesedéssel fogtunk bele a második téma feldolgozásába. Fontosnak tartjuk, az óvodai események, a különböző helyzetek pozitív oldaláról történő megközelítését. Arra törekszünk, hogy a különféle tevékenység során a gyerekek viselkedését öröm, vidámság kísérje, boldogságot hozzon. Ezáltal kellő beleérző képességgel és jóakarattal szemléljék az őket körülvevő világot, fedezzék fel, tapasztalják meg a benne rejlő kincseket. Számunkra azt jelenti az optimizmus, hogy a dolgokat pozitív irányban befolyásoljuk, különféle játékokkal gyermeki közelségbe hozzuk. Az optimista életszemlélet kialakítására, erősítésére, az optimizmus gyakorlására is a gyerekek kedvelt tevékenységét a közös játékot használtuk. Vidám-szomorú játékot játszottunk. Beszélgettünk arról minek örülünk, esetleg mi az, amitől szomorúak lehetünk. A gyerekek sok mókázás, kacagás közepette, mimikával próbálták minél jobban kifejezni örömüket, vagy éppen keresni a szomorú arckifejezéseket. Az emlékek felidézése során kiderült, hogy vannak a gyerekeknek hasonlóan átélt élményeik, így közösen kerestünk a jó érzéssel eltöltő, átélt helyzeteket, illetve a szomorúnak tűnő esetekben felfedezni a jót is. Az optimista állatok című mese bábozást nagy érdeklődéssel figyelték, ami ráhangolódást biztosított a varázsszemüveges játékhoz is. Mesehallgatás után mindenki elkészíthette optimista varázsszemüvegét, melynek segítségével megláthatták a jót vagy éppen a rossz dolgokban a jót. Aki kedvet érzett hozzá lerajzolhatta az általa elképzelt jövőt.
A boldogóra zárásaként meghallgattuk és eljátszottuk a boldogság dalt és az elkészült rajzokat a boldogságfalunkra helyeztük. Ahogyan a Hála kifejező játékunkat, úgy a jó dolgok észrevételét rejtő varázsszemüveges játékunkat is, a gyerekek örömére bevezetjük a mindennapi gyakorlatunkba.
Mind a gyerekek, mind a pedagógusok nagyon jól érezték magukat a Boldogságórán.
.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
A „Nevetésverseny” után hozzáláttunk a színes tabló elkészítéséhez. A gyerekek rajzaikon keresztül mutatták be az eljövendő, anyagiasságmentes világ legfontosabb elemeit, értékeit: a szűkebb és bővebb család, otthon, munkalehetőség, természetvédelem, hit, remény és szeretet, nyugalom, megértés.