Már dolgozunk! (Zöldséges, autósboltos, állatorvos, állatmenhelyen dolgozó, kertész.)
Házasságot kötök.
Hegyeket mászok, meghódítom a csúcsokat.
Az űrben repdesünk a gyermekeimmel.
A világmindenség már elérhető lesz.

Fekete István- Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium
Már dolgozunk! (Zöldséges, autósboltos, állatorvos, állatmenhelyen dolgozó, kertész.)
Házasságot kötök.
Hegyeket mászok, meghódítom a csúcsokat.
Az űrben repdesünk a gyermekeimmel.
A világmindenség már elérhető lesz.
Szikszai György Református Általános Iskola
Az októberi optimizmus téma kapcsán megtanultuk, hogy a velünk történő dolgokat hogyan lehet pesszimista, vagy optimista szemlélettel vizsgálni. Megbeszéltük például hogy egy lábtörés történetében milyen jó dolgokat találhatunk optimista szemlélettel.
Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola
Boldogságóra az optimizmusról
Rajz óra közben érdeklődtem az elsősöknél, hogy mit jelent az az idegen szó, hogy optimista. Voltak találgatások, de a szó jelentését valójában senki sem tudta. Optimista= Derűlátó, bizakodó: a jóban, a dolgok jó alakulásában hívő ember, aki minden rossz helyzetben meglátja a jót. Az optimizmus szó a latin optimusból ered, ez azt jelenti, hogy ’a legjobb’. Arra utal, hogy az optimista ember minden helyzetben a legjobbat keresi. Példák segítségével próbáltam a megértést elősegíteni:
1. Ha folyamatosan esik az eső, akkor az emberek általában morgolódnak, de hogyan látja ezt az optimista ember? Válaszok:
-Jó, hogy esik, mert a növények fejlődnek!
– Jó, mert lehet a pocsolyában ugrálni!
-Jó, mert akkor benn tudunk játszani anyáékkal.
2. A betegek általában szomorúak. De mi lehet ebben a jó?
– Az a jó a betegségben, hogy akkor mindig megvigasztalnak, meg ott vannak mellettem.
-Akkor nem jövünk iskolába. Pihenünk.
– Az a jó a betegségben, hogy nem tart örökké és meggyógyulunk.
3. Anya nem vesz meg nekem egy édességet a boltban. Egy optimista ember szemével nézve mi lehet ebben a jó?
-Az a jó, hogy anya ekkor „megtartogatja” a pénzt és több lesz a pénzünk. (A spórol szó helyett milyen eredeti szót talált ki a kreatív Regina!!)
A második boldogságóránkon felelevenítettük, hogy mit is jelent az optimista szó, kire mondjuk, hogy optimista. Csabi fogalmazta meg a legjobban: „Optimista az, aki mindenben meglátja a jót.” Óra végére beígértem egy „nevető versenyt”, melyet jó hangulatban meg is valósítottunk! A feladatlehetőségek közül a meseírást, pontosabban: mese kitalálást választottam az elsős gyerekek számára. Nagyon izgatott voltam! Mi lesz ebből?!…Elkezdtem egy történetet mondani, majd kértem, hogy segítsenek a folytatásban. Kezdetben az általam feltett kérdések segítették a fantáziájuk szárnyalását. Szerintem egész jó kis történet kerekedett belőle! Az óra végén elmeséltem „egyben” a történetet, törekedve arra, hogy mindenki hozzászólása benne legyen. Nagyon figyelmesen hallgatták, majd hárman kétségbeesve jelentkeztek:
-Amit én mondtam, azt ki tetszett felejteni!
…és szó szerint megismételték, azt az epizódot, amelyet tényleg ők mondtak korábban. Megígértem nekik: ha majd ha leírom, akkor nagyon vigyázok, hogy ne maradjon ki semmi a meséből az általuk mondottak közül. Remélem, sikerült betartanom! Kérem a szülőket, hogy olvassák fel gyermekeiknek a mesét! Következő rajz órán várom a visszajelzést!
Mesénket egy előre megadott idézet ihlette:
„A felhő mögött, mely ránk veti árnyékát, ott a csillag, mely ránk veti fényét.”
Az első osztályosok meséje Pistiről, akinek nagyon rosszul indult a napja, de mégis jóra fordult
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kisfiú, akit Pistinek hívtak és nagyon-nagyon messze, egy faluban élt, Fülöpön.
Történt egyszer, hogy iskolába menet az úton lévő legnagyobb pocsolyába beleesett. Csurom vizes és sáros lett a ruhája, átázott a cipője, még az uzsonnája is a sárba esett. Iskolába menet a „nagyfiúk” elmentek mellette. Volt aki kinevette, volt aki kicsúfolta, azt mondta Pistinek, hogy „sáros szörnyeteg”! Egy másik fiú pedig azt kiáltotta oda neki:
– Milyen buta vagy, hogy te mindig beleesel a sárba!!!
Szegény Pisti! Haza nem mehetett, mert nem volt otthon senki! Anyáék a dolgozóban voltak már. Azt gondolta magában, hogy ma nagyon rossz és hosszú napja lesz! Épp itt járt a gondolkodásban, mikor arra jött biciklivel Pista bácsi – aki az iskolában dolgozott –, és felültette a kerékpárjára a gyermeket és a suliban „átadta” az osztályfőnöknek. Az osztálytársai, mikor meglátták, a csodálkozástól szóhoz sem jutottak! Elsőként Nimród szólalt meg:
– Pisti, én közel „lakok”, hazamegyek és hozok neked egy nadrágot, meg adok neked egy cipőt a tornabakómból.
A tanító néni hazaengedte. Közben a többi gyermek is segíteni akart Pistin. Attila azt mondta:
– Rajtam két pulóver is van, egyet neked adok!
– Én meg egy pólót adok! – kiáltotta Regina.
– Tőlem meg egy pár zoknit kapsz! – ajánlkozott Balázs.
– Én meg megosztom a tízóraimat veled! Anyukám finom nutellás kenyeret tett! – és már kereste is a táskájában a finomságokat Gyuszkó.
– Én meg adok neked egy szendvicset! – mondta Annabella.
A tanító néni megkérdezte:
– Mit gondoltok, gyerekek, Pistinek csak olyan dolgot adhatunk, amit meg tudunk fogni a kezünkbe, ami kézzel fogható? Mit adhatunk még neki, ami nagyon jólesne neki?
Egy kis gondolkodás után Viki szólalt meg:
– Adjunk neki szeretetet!
– Szeretetet adjunk neki! – erősítette meg Krisztike.
– De hogyan lehet szeretetet adni? – kérdezte a tanító néni.
– Úgy, hogy megpusziljuk, megöleljük Pistit! – mondta Nimród.
– Meg azt mondjuk neki, hogy: „Ne sírj!” – ez Jázmin ötlete volt, de Noémi is bekiáltotta: „Ne sírj, Pisti!”
– Meg szépeket mondunk neki! – egészítette ki az előzőeket Nimród.
– Amúgy is, azok a buta fiúk nem is olyat mondtak neked, ami igaz! Mert többet te nem is fogsz beleesni a pocsolyába! – bölcselkedett Regina.
– Nincs semmi baj, hogy sáros vagy! Néha én is beleesek a pocsolyába! – mondta Nimród.
Végre Pisti is megszólalt, de már egyáltalán nem volt könnyes a szeme:
– Hálás vagyok nektek! Reggel azt gondoltam, hogy nagyon rossz napom lesz, de most már egyáltalán nem!
A tanító néni pedig majdnem könnyes szemmel képzeletben átölelte az egész első osztályt és arra gondolt: „Milyen jó, hogy Pisti beleesett a sárba! Hisz mindez hozzájárult az osztály összekovácsolódásához és ahhoz, hogy Pisti optimistábban lássa a világot!”
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 3.a osztályában a gyerekek optimistán és boldogan várják az eljövendő szép új világot.
Egyre több időt tudunk az aktuális témákkal foglalkozni és egyre jobban élvezzük az együttlétet!
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Az optimizmus témájának feldolgozásához mi egy kollázst készítettünk.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A hónap témája az optimizmus volt, ehhez készítettük a videónkat.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Októberben az optimizmus témakörével foglalkoztunk. Sokat beszélgettünk arról, hogy ha optimisták vagyunk, az miként is járul hozzá a boldogságunkhoz. Ehhez készítettük a tablónkat.