
Az optimizmus gyakorlása



Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A Bogyó és Babóca csoport optimista sms-e, azoknak a gyermekeknek szól, akik a jövő tanévtől fogják átlépni az iskola kapuját, s jelenleg szorongással tölti el őket e gondolat. Útravalóul a következő bátorító üzeneteket fogalmaztuk meg: „Neked az iskola, csupa móka és kacagás lesz!”; „Ne búsulj, hiszen ez katonadolog!”; „Biztosan neked is sikerülni fog megoldani a feladatot!”

Törökszentmiklósi Óvodai Intézmény Nyitnikék tagóvoda
Optimista hónapunk történései: örömteli, vidám együtt játszás, „Én már ezt is tudom!” – sikerei, „Szívesen segítek!” –érzése.

Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
A feladat ismertetése urán a tanulók villámgyorsan ráhangolódtak a témára és csak úgy sziporkáztak a jobbnál jobb ötletek. Ezekből válogattuk ki a legjobbakat….íme

Az osztály egy varázsgömböt készített, melyben saját jövőjüket jelenítették meg.A téma:Mi leszek, ha nagy leszek.
Pozitív és optimista hozzáállás az elérendő célok érdekében.


Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A nagykárolyi Bogyó és Babóca vegyes csoport szerint: \”Optimista nagyítóval szebb a Világ!\”. Körben állva, testi kontaktussal köszöntöttük egymást. Vállainkat összeérintve, egymásnak vándor simit, vándor piszét és vándor mosolyt adtunk. Nagyító alatt megvizsgáltuk azokat a pozitív tulajdonságokat, melyeket szeretünk egymásban. Megbeszéltük, mit jelent pozitívnak, azaz optimistának lenni. Kikiabáltuk a Világba, hogy: \”POZITÍV GYEREK VAGYOK!\” BÁRMIKOR, BÁRMIRE KÉPES VAGYOK! A Nagyító című témánál, a természetvédelemre fektettük a hangsúlyt. Megbeszéltük, hogy melyek a természetromboló és természetvédő cselekedetek. Színes ceruzát ragadtunk, s lerajzoltuk hogy milyen rendetlennek látjuk jelenleg a Világot, s milyen gyönyörűvé varázsolhatnánk, ha optimista nagyítóval szemlélnénk. Végezetül táncolva elénekeltük Bagdi Bella \”Pozitív gyerek vagyok\” című dalát.

Optimistaként mindenben a jót, a szépet, a kedveset, a varázslatosat keressük és főleg látjuk meg. Nem kellenek ehhez nagy dolgok, inkább csak fogékonynak, nyitottnak kell lenni az életünk apró örömeire, csodáira. Célunk, hogy ebben segítsük a gyerekeinket! Érezzék, hogy fontosak, úgy vannak jól, ahogy vannak. Meggyőződésünk, legjobb módszer a dicséret! Hiszen minél többet dicsérjük a gyermeket, annál inkább tudatosul benne, hogy ő is ügyes, mindent meg tud csinálni, nyilván az életkorához mérten. Ez pedig motiválja, hogy egyre pontosabban, önállóbban, kreativan végezze a dolgait.
A hónap feladata az optimizmus gyakorlása volt. Nálunk ezt gondolták róla a gyerekek…….
• Milyen az optimista ember? (boldog, vidám, mosolygós)
• Hogyan lesz valakiből optimista? (Mindent megpróbál, ha jól csinál valamit, sokat dicsérik, ügyes, segit másoknak, pozitívan gondolkodik, hisz magában)
• És milyen az, aki nem optimista? (pesszimista, morgós, nincs kedve semmihez, szomorú, ideges, kiabálós, azt hiszi, hogy semmit se tud megcsinálni, sokszor leszidják, megbüntetik)
• Mit érezhet az egyik ember és mit a másik? (jó kedvet – szomorúságot)
Jól körül jártuk a témát, közben voltunk optimisták, voltunk pesszimisták.
• Melyik helyzetben éreztük jobban magunkat? (Amikor optimisták voltunk, sokat nevettünk, tudtunk segíteni, sikerült bekötni a cipőfűzőt, megtanultam kétkerekűvel bicajozni, sikerült megvigasztalni egy sírós ovistársat…)
Úgy tűnik, az optimizmus tényleg egyenlő a pozitív gondolkodással!
Mindenki kívülről fújja: ..Mert én egy pozitív, pozitív gyerek vagyok!”

Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Kedves Kevin! Sokat gondolunk Rád. Tudjuk, hogy holnap fognak műteni, de kérünk ne aggódj, mert biztos sikerülni fog! Bízz az orvosokban, meglátod minden rendben lesz! A tanulás miatt ne fájjon a fejed, megbeszéltük, hogy ki miben fog Neked segíteni, nem fogsz lemaradni a tanulással! Most az a fontos, hogy ne izgulj, tartsd be az orvosok utasításait, pihenj sokat, gyógyulj meg mielőbb, hogy köztünk lehess! Várunk vissza! Szeretettel: az osztálytársaid