Nagy próbatétel a gyerekeknek az első osztály. Egyik nagy kihívás volt a fecskevonal írása. Én a délutáni foglalkozáson igyekeztem biztatni őket, majd egymást is lelkesítették. Végül hatott a pozitív hozzáállás.


Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Nagy próbatétel a gyerekeknek az első osztály. Egyik nagy kihívás volt a fecskevonal írása. Én a délutáni foglalkozáson igyekeztem biztatni őket, majd egymást is lelkesítették. Végül hatott a pozitív hozzáállás.

Gyengénlátók Általános Iskolája EGYMI és Kollégiuma
Boldogságóra-tanár: Bieber Mária
Osztály: Mosolykedvelő 7/c

A következő Boldog Óránkra a ráhangolódást egy kis zenével kezdtük. A zene előtt kaptak egy-egy boldog és szomorú arcot ábrázoló kis képet, amelynek célja az volt, hogy ha véget ér a zene, akkor fel kellett tartani valamelyik arcot. Ez a kis zene arra szolgált, hogy a gyerekekben érzelmeket keltsen. Van akiben pozitív, van akiben negatív érzelmeket keltett. Majd két csoportra osztottam az osztályt, az alapján, hogy ki milyen érzelmeket érzett a zene hallgatása közben. Majd a két csoport kapott egy-egy befejezetlen mondatokat tartalmazó papírlapot. Annak megfelelően kellett befejezni a mondatokat, hogy optimista vagy pesszimista a csoport. Majd meghallgattuk a két csoport mondatait és azoknak, akik pesszimista gondolatokat fogalmaztak meg, azokat átalakítottuk pozitív gondolatokká. Majd beszéltem nekik arról, hogyan csempészhetünk a mindennapjainkba pozitivizmust. Hogyan láthatjuk meg a mindennapjainkban a jót és szépet. Utolsó előtti gondolatként elkészíthették, hogy „Mit szeretnék pár nap, hónap, év múlva?” gondolattérképeiket. Végül meghallgattunk egy zenét, amelynek a szövegét kielemeztük és arra jutottunk, hogy pozitív, optimista gondolatokat hordoz és megszívlelendő tanácsokat ad. Végül együtt énekeltük el a dalt.

Pécsi Testvérvárosok Terei Általános Iskola
Hidd el, sikerülni fog! (Blanka)
Bízz magadban! (Tomi)
Ne add fel! (Peti)
Tarts ki! (Natan)
Ne hagyd el magad! (Ákos)
Maradj mindig nyugodt! (Dominik)
Tanulj kitartóan! (Martin)
Tudd, hogy a barátokra számíthatsz! (Bernadett)
Bízz a barátság erejében! (Jázmin)
Szorgalommal sokra viheted! (Hannah)
Ne keseredj el, ha valami nem megy! (Balázs)
Légy türelmes, ne add fel! (Dani)
A szorgalom, kitartás meghozza a jó eredményt!(Kristóf)

Bajai Szakképzési Centrum Radnóti Miklós Kollégiuma
A középiskolásoknak íródott Boldogságóra könyv remek segítséget nyújt a foglalkozásokhoz. A könyv tartalma és tanulóink gondolatai remekül kiegészítik egymást. A könyvben szereplő példákból készítettünk összepárosító kártyás feladatokat, amelyek jó gondalatébresztőnek bizonyultak. Ezek alapján számos saját történetet osztottunk meg és beszéltünk meg egymással, természetesen az optimizmusra fókuszálva. (Villámcsirkék, Bajai SZC Radnóti Miklós Kollégiuma)

Bajai Szakképzési Centrum Radnóti Miklós Kollégiuma
Az optimizmus témájának feldolgozása során csoportmunkában is dolgoztunk. Így mindenkinek adódott lehetősége arra, hogy gondolatait e témában bővebben kifejtse. A csoportok közötti versenyhez így több rajz is készült. A foglalkozások jó hangulatban telnek, a témák érdekesek, a beszélgetések építő jellegűek. (Villámcsirkék, Bajai SZC Radnóti Miklós Kollégiuma)

Közösen készített a csoport egy nagy rajzot, melyen minden boldog, vidám dolgot ábrázol. Csak a sarokban van egy elszomorító romos épület. Mivel sok pici nem szeretett volna rajzolni, így bevontam a matricázást is az eszközökhöz.


Az órán kis történetünk meghallgatása után, beszélgettünk az optimizmusról és a pesszimizmusról. Ezután páros munkában „Optimista SMS”-eket írtak társaiknak a tanulók, a telefonok színezése, majd kivágása után, tablót készítettünk közösen. Zárásként meghallgattuk a hónap dalát, ami nagyon tetszett a gyerekeknek, együtt énekelték és még táncra is perdültek.
Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Nem mindenkinek megy jól a testnevelés. Kitartással és biztatással azonban minden megoldható.